750 F putken/änkän vaihto

flamedragon

New member
Ihan siis äänentoiston kannalta ajattelin, josko sais ähfän rokkaamaan
buttrock.gif

Siis onko kokemuksia jostain vaihdosta, oliko mageet saundit? Kattelin listaa läpi ja ainoastaan Laserilta löyty suoraan listasta tohon pyörään sopiva, joku Ranskankielinen ihme "Pro o'dor" tai jotain sinne päin. Tais olla slipari.

Mites muuten kannataa vaikkapa tommosen sliparin asettelun yhteydessä sätää/suttimetvaihtoon tms...
nixweiss.gif

Moi.

Tämä kiinnostaisi minuakin. Kai nyt joku on ähävään putken vaihtanut?  
062802jumpie_prv.gif
Tuota pololla olevaa romboa olen miettinut. Liika ääni vaan meinaa pelottaa tuossa rombossa.  
crazy.gif

Minäkin meinaan laittaa omaani tuon Prodorin, jospa siinä ois parempi ääni kuin vakiossa... Ainakin paremman näköinen tuolleen mustana mustaan pyörään.

http://jarim.hiekkalaatikko.org/putken_vaihto

Pyörän uudella omistajalla on/oli muuten tuo putki myynnissä... sfnet.harrastus.mp näky olevan myynti-ilmoitus jokin aika sitten. Tuo Wileyco on hinta/laatu suhteeltaan ihan ok, äänet ainakin parani jne. Tehojahan tuohon äffään ei juuri putkivirityksillä saa, oma perstuntuma tosin oli että vääntö keskialueella olisi parantunut (en ole vakio teho- tai vääntökäyriä nähnyt).

Mulla oli lainassa tollanen vm98 750f ja siinä oli rombon änkkäri.Äänet oli ihan mukavat ja tollasta vakiona ajaneena myös niin tuntui et alhaalla vääntöa paremmin....Ehkä se putki ja suutinsarja auttoi...

Mulla oli tollanen prod´or omassa 98 750 gixxerissä, ei moitittavaa ja äänet oli sopivan hillityt.Aina kannattaa käyttää penkissä, laittaa sit vaikka pelkästään bolt-onin.

Mulla oli lainassa tollanen vm98 750f ja siinä oli rombon änkkäri.Äänet oli ihan mukavat ja tollasta vakiona ajaneena myös niin tuntui et alhaalla vääntöa paremmin....Ehkä se putki ja suutinsarja auttoi...

Moro. Mitä luulet jaksaako Romboa pitemmän päälle kuunnella?Suuttuuko naapurit    
ghostface.gif

Mulla oli tuo pyörä reilun kuukauden lainassa ja ei ainakaan kukaan vihaisesti katsonut.Omasta ja kavereiden mielestä ei mitkään häiritsevän kovat äänet.
nixweiss.gif

Tietenkin jos kerrostalon kellarissa käynnistää
tounge.gif

Taitaa olla noissa rombon pöntöissä hinnat ainakin kohallaan.
buttrock.gif

Moi. Ei todellakaan ole pahanhintainen (rombo) € 129.00+Kulut. Pitää vielä yön yli miettiä ja laittaa huomenna tilaukseen.  
062802jumpie_prv.gif
Jospa sillä sais edes ne äänet.  
033102bebe_1_prv.gif

Kaveri lupas myydä tarpeettomaksi jääneen akran bolt-on tyyppisen ratkaisun ja vielä aika sopuhintaan.
062802jumpie_prv.gif

Nyt mietityttää vaan mitenkäs sen saan kiinni. onkohan f suitsaan suoraan sopivaa pukea saatavilla tuolta änkän päästä sinne alakatteen alle vai joutuuko käymään jossain metallipajalla. Millään en viitsisi tuota vakioputkea alkaa hajottaa, saishan siihen varmaan katkasun jälkeen hitsattua jonkun näkösen laipan.
blush.gif

Männä talvena vaihdoin '02 GSXF:n orkkispöntön tilalle Yoshimuran RS-3:n. Motiivina ei niinkään äänet
wink.gif
vaan suorituskyky.
Vääntö parani jonkin verran; tehoissa ei mainittavaa muutosta. Kyllä se äänikin siitä hieman kävi matalaksi, ei kuulosta pyörä enää ompelukoneelta
tounge.gif

Jep, se aiemmin mainittu Wileyco on luultavasti nykyään mun -01 mallissa, ja kun katsoo edellisen omistajan pyörän takajalkatappeja, niin selviää miksi putki ei sopinut -01 malliin sellaisenaan, vaan vaati taivutusta ja korvakkeen rälläköintiä, mutta hyvä siitä tuli.
Samaisella factoryn suutinsarjalla ( asetukset sarjan ohjeen mukaiset ) tuli tehoa 95,9 hv / 10100 ja vääntöä 73 nm / 7500, seokset olivat reilusti rikkaan puolella. Vääntökäyrä on lähes vääntösuora välillä 3500 - 10000, vääntöä on selkeästi laajemmin kuin aiemmin mainitussa yksilössä, liekö ero dynossa vai yksilössä ?
Ensin pyörään tuli putki, ja se piristi mielestäni 9000-11000 aluetta, muuten ei suurta eroa.
Suutinsarjan asennuksen jälkeen vääntö 6000 asti on toiselta planeetalta, mutta 9000 jälkeen on tahmea, kuin vakio konsanaan.
No, pyörän seoksia on hoikennettu K&N filsulla, ensin 65 mm sisäänmenorenkaalla, herkkyys hävisi. 45 mm renkaalla sain yläkierrokset jälleen mieleiseksi, esim. vaihdoissa kiekat putoo vain tonnin, kun välillä ne putos kaks tonnia, eikä pyörä laulanut.
Dynoon on tarkoitus mennä muutoksen jälkeen, niin sais selville, onko mitään oikeasti tapahtunut.
Vaikka vois ajatella, että se on yks ja sama onko pyörässä 90 vai sata heppaa, niin tässä tapauksessa pyörästä on tullut jo nyt niin paljon vääntävämpi ja pirteämpi että homma ei ole mennyt hukkaan, eikä pyörä ole niin tylsä kuin vakiona.

Leon putki tilattu.... Kovasti ovat kehuneet makso 250 € kuopion korkeudella... kertoilen lisää kunhan saan itselleni sekä vielä pärrään kiinni.

Kevättä odotellessa...

TOmTOm

Back