• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

750 S -02

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja orpopiru
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

orpopiru

New member
Kertokaas mielipiteitänne kyseisestä pyörästä. Pitäs laittaa vanha suska vaihtoon ja sattu tollanen tipunkeltasena silmään. Makeen näkönen peli!

No minulta ei tietenkään mitään subjektiivista mielipidettä saa, koska ko. häkkyrän omistan  
tounge.gif
.

Pyörä on vakaa kuin vuori, taittuu helkutin hyvin mutkiin (kunhan ei osta MZ4 -renkaita) ja kone on hiukan "sivistyneenpi" kuin isommissa (750 on märkäkytkimellä).

Pakolliset muutokset on pyörään on:
Vaimentajat  
biggrin.gif

ruiskuohjaus
vapaavirtaus suodin

Itse käytin pönttöjen vaihdon jälkeen lahdessa two wheel centerissä säädättämässä lastun, vaikka huippua ei tullu lisää (750 on 35mm alkukäppyrä, joka ahdistaa) niin ajettavuus & kaasuun vastaaminen parani huimasti. Niin ja ala & keskikiekoille tuli lisää heppoja ja vääntöä.

Jos huonoja puolia pitää ettiä niin tuolla alustalla vois kyllä olla tehokkaampikin mylly alla..

Itse käytin pönttöjen vaihdon jälkeen lahdessa two wheel centerissä säädättämässä lastun, vaikka huippua ei tullu lisää (750 on 35mm alkukäppyrä, joka ahdistaa) niin ajettavuus & kaasuun vastaaminen parani huimasti. Niin ja ala & keskikiekoille tuli lisää heppoja ja vääntöä.

Jos huonoja puolia pitää ettiä niin tuolla alustalla vois kyllä olla tehokkaampikin mylly alla..
Lahdessa mäkin tota ihailin... Onks tos jotain tyyppikohtaista Mitä pitäs huomioida ostaessa? Eihän tolla oo tosin ajettu ku 15 000 kilsaa, mut kuitenkin.

Kone voisi olla tosiaan tehokkaampi, mutta ehtiihän tollakin. Ajettavuus on tosi hyvä. Mä olen ollut siinä käsityksessä, että S-mallia olisi saanut vain mattamustana (mikä onkin paras väri), Oisko maalattu/vaihdettu katteet jälkikäteen... S-mallissa on edessä vaan yksi levy (SS mallissa kaksi), mutta kyllä pyörä silläkin pysähtyy ja tarvittaessa takarenkaan saa ilmaan.

Omassa -02 mallissa oli valmistusvikana jäänyt tehtaalla uurtamatta joku tiivisterenkaan ura takimmaiseen sylinteriin, jonka johdosta kone heitti öljyt takarenkaalle. Korjattiin takuutyönä.

Ajoasento on aika etukeno, vaatii ranteilta totuttelua. Kone täristää taustapeilit ihan minne sattuu, eikä niistä muutenkaan juuri mitään näe. Pultteja ja muttereita saa hiukan tarkkailla muutenkin. Multa oli pudonnut takimmaisen pakoputken kiinnitysmutteri ihan omia aikojaan... oisko jäänyt löysälle, kun mopoa muuten korjattiin.

Kaiken kaikkiaan voin suositella. Hauskaa koko rahalla eikä lopu ajo-ominaisuudet ihan heti kesken, jos mutkateillä viihtyy. 1000-1500 euroa siihen hintaan varmaan kannattaa laskea lisää, jos meinaa nuo viritystoimenpiteet suorittaa. Itse olen pärjännyt vakiolla, kun on ollut muitakin rahareikiä.

Yhdyn edellisiin puhujiin! Pyörä on helppo ja kiva ajaa, kulkee kuin ajatus. Moottori tuntuu puhdittomalta verrattuna vaikkapa 600-luokan supersportteihin, mutta ei tuolla silti todellakaan jää jalkoihin.

Tästä huolimatta mulla on vuoden 2002 750 Sport myytävänä. Kilometrejä on kertynyt ruhtinaalliset 6800 (nyt äkkiseltään muistaakseni). Varusteena Ducati Performance -kitti, eli high-rise hiilikuitupöntöt, Ducatin viriboksi ja ilmanputsari. Alkuperäiset osat tietenkin mukaan... Jos sattuu kiinnostamaan, niin priva-viesti tai s-posti tavoittaa hyvin. Hinta saadaan varmasti kohdalleen.

Edit: S-mallia on todellakin saanut vain mattamustana.

Omassa -02 mallissa oli valmistusvikana jäänyt tehtaalla uurtamatta joku tiivisterenkaan ura takimmaiseen sylinteriin, jonka johdosta kone heitti öljyt takarenkaalle. Korjattiin takuutyönä.

.
Tuo on ollut kaikissa kolmessa -02 750 Sportissa jotka tiedän eli siihen kannattaa varautua......ilmenee yleensä viiden tonnin paikkeilla......mutta takuuseen tuo menee. Itsekin moisen omistin ja loistava eka mopo oli joo!

....outo vika tosin.....

Kiitoksia vinkeistä! Tarvii selvittää toi värihomma, kovasti keltaiselle ässälle tuo näyttää...
nixweiss.gif

Tuosta väristä sen verran että itse ostin 750 S :än kaksi vuotta sitten .Olisin halunnut SS:än mutta budjetti oli mitä oli ,ja kaiken lisäksi punainen on lempivärini .No ystävällinen Hailacin myyjä sanoi että ei tämä mitään " maalaamme katteet punaiseksi mielellämme" hinta oli 600 egee ja minä tulin tyytyväiseksi. Olen ollut pyörään todella tyytyväinen ,tehot riittää ainakin minulle (olen ohittanut tuon " mun isi hakkaa sun isin" vaiheen jo kauan sitten).

Tiiviste ongelma on siis takuu korjaus ja tulee esille nopeasti.
Mulla on jo 1000ssa 20000km eka kesältä eika tuokaan km luku ole koneelle mitään.
Kannattaa tarkistaa että onko huollot miten tehty.
Venttiilien säädöt (10000km kohdalla) ja hihnat (tulossa 20000km).
Märkäkytkin ei kälätä niinkuin pitää, mutta kai se on parempi, minä tykkään kuivasta.
Kato ketjut ja rattaat läpi. Kokeile etupää ettei oo kovin hyppyytetty.
Tehot varmaan riittää, ja niitä saa lisää.

Sitten voi itse miettiä tykkääkö ruiskusta vai kaasarista. Molemmissa omat jujunsa. Niistä lisää joka tietää enempi.

M1000Sie

Back