• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

750S ja 900SS erot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vincent
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vincent

New member
Eli omistan vm. -90 Supersportin ja aikomuksena on tilata uusi penkki perseen alle ko. pyörään. Corbinilta löytyy varsin tyylikäs istuinratkaisu, mutta sitä mainostetaan ainoastaan 750 Sporttiin. Löytyisiköhän täältä joltain kävelevältä Ducati-tietopankilta faktaa siitä onko penkin kiinnitys ton ikäsessä Sportissa ja Supersportissa sama? Päälleppäinhän pyörät ainakin näyttävät samalta.. Kiitän jo etukäteen
bowdown.gif

Mielestäni v. 1990 900SS:ssä ja 750Sportissa on sama penkki. Mikäli haluat varmistua asiasta, voimme verrata alkuperäisiä penkkejä keskenään..mulla on hyllyssä ao. kapine...

Kas kummaa.. Jostain syystä arvelin, että Fabiolta löytyy vastaus tähänkin pulmaan
wink.gif
Mutta hieno homma! Ihan noin ulkoisten ominaisuuksien perusteella itsekkin arvelin, että penkit on varmaankin samanlaisia. Ilmottelen kiinnikkeiden etäisyydet, kunhan saan ne mitattua (pyörä on jemmassa melko kaukana). Mutta toisaalta jos kiinnikkeet ei käy justiinsa kohdilleen niin ainahan voi modata
tounge.gif

Eli omistan vm. -90 Supersportin ja aikomuksena on tilata uusi penkki perseen alle ko. pyörään. Corbinilta löytyy varsin tyylikäs istuinratkaisu, mutta sitä mainostetaan ainoastaan
Oletkos kuitenkin ajatellut, että jos uudelleenmuotoilisit (veistelisit/lisäisit) materiaalia nykyisessä penkissä ja veisit sitten uudelleenverhoiltavaksi? Parempi olisi ehkä ostaa jostain romupenkki moista askartelua varten.

Corbinit on meinaan aika hintavia, eikä kaikki ole olleet tyytyväisiä niidenkään alkuperäismuotoihin. Jossain tapauksissa penkki on ollut kuppimainen, ettei olekaan hyvä siirtää painoa tai vaihtaa asentoa.

Mahtaiskohan ne ottaa vastaan postitse kuvan persprofiilista ja jalan mittoja?
biggrin.gif

Oletkos kuitenkin ajatellut, että jos uudelleenmuotoilisit (veistelisit/lisäisit) materiaalia nykyisessä penkissä ja veisit sitten uudelleenverhoiltavaksi? Parempi olisi ehkä ostaa jostain romupenkki moista askartelua varten.

Corbinit on meinaan aika hintavia, eikä kaikki ole olleet tyytyväisiä niidenkään alkuperäismuotoihin. Jossain tapauksissa penkki on ollut kuppimainen, ettei olekaan hyvä siirtää painoa tai vaihtaa asentoa.

Mahtaiskohan ne ottaa vastaan postitse kuvan persprofiilista ja jalan mittoja?
biggrin.gif
Laskeskelin hintaa sille, että lähden itse muokkaamaan nykyisestä penkistä (tai toisesta vastaavasta) itselleni sopivaa ja tulin siihen tulokseen, että materiaalit ja työ yhteenlaskien taitaa olla parempi tilata. Jenkkilässä Corbinit ovat ihan inhimillisissä hinnoissa, ja kun sattumoisin olen muutenkin tilaamassa tavaraa sieltä, niin samallahan tuo tulee.

Ja voi olla, että eivät tykkäisi jos lähettää persuksen kuvan faksilla tehtaalle
biggrin.gif

No niin.. Mittaustyö on tehty. Penkin etukiinnikkeiden leveys on 15mm ja niiden väli ulkoreunasta ulkoreunaan on 133mm. Matka etukiinnikkeiden takareunasta (siis pyörän takapään puolimmaisesta reunasta) takimmaiseen kiinnikkeeseen penkin kaarevuutta mukaillen on 525mm. Takimmainen kiinnike, eli se muovinen lenkki, on 60mm leveä.
Toivottavasti saat Fabio jotain selvää selityksestä. Sain itsekkin mitat puhelimitse
lookaround_orig.gif

Ja isot kiitokset vaivannäöstä!

No niin.. Mittaustyö on tehty. Penkin etukiinnikkeiden leveys on 15mm ja niiden väli ulkoreunasta ulkoreunaan on 133mm. Matka etukiinnikkeiden takareunasta (siis pyörän takapään puolimmaisesta reunasta) takimmaiseen kiinnikkeeseen penkin kaarevuutta mukaillen on 525mm. Takimmainen kiinnike, eli se muovinen lenkki, on 60mm leveä.
Toivottavasti saat Fabio jotain selvää selityksestä. Sain itsekkin mitat puhelimitse  
lookaround_orig.gif

Ja isot kiitokset vaivannäöstä!
Sorry...olen ollut työmatkoilla...jatketaan mittausprojektia ! ... mulla on muuten kisakäyttöön tehty pari 1-paikkaista alkuperäisen mallista satulaa lasikuituvalmiina...toppaukset ja maalaukset tietenkin puuttuu...siiitä voi myös muotoilla mieleisensä...kiinnostaako ?

Sorry...olen ollut työmatkoilla...jatketaan mittausprojektia ! ... mulla on muuten kisakäyttöön tehty pari 1-paikkaista alkuperäisen mallista satulaa lasikuituvalmiina...toppaukset ja maalaukset tietenkin puuttuu...siiitä voi myös muotoilla mieleisensä...kiinnostaako ?
Enpä taida yksipaikkasta penkkiä tarvita, tulee kuitenkin toisinaan 2-päälläkin ajettua (jos joku hullu haluaa vaikka kyytiin). Mutta pitänee kysellä sulta, jos/kun tulee jossain vaiheessa tarvetta lasikuitu- ja muille osille.

Back