psiitone
New member
Terve!
Osaisko joku auttaa mitä pitäisi kattoa kun 848 herjaa tuota CAN 38.0 Erroria eikä suostu käynnistymään. Ongelma alkoi sillä että ajossa tuo vikavalo tuli ja hävisi, mutta nyt vika on päällä kokoajan ja se ei lähde pois eikä pyörä käynnisty.
Luin tuossa foorumeita maailmalta ja siellä ohjeena oli tuon ecun maadoituksen tarkistus ja sen liittimet.
-Pyörään on vaihdettu uusi akku jännite virrat päällä 12.6
- ECU käytetty irti liittimet katottu niissä ei ollut mitään kosteutta tai hapettumia näkyvissä
- ECU:n maadoitus putsattu ja laitettu uudestaan kiinni ecun päästä.
-ECU:n alapuolella on valkomusta nelinapainen iso liitin joka oli todella hapettunut samoin akkutelineen vierellä ollut valkoinen liitin oli hapettunut, ne on putsattu, mutta vika säilyy.
Pitääkö tuo vika kuitata pois testerillä ennen kuin käynnistyy ?vai tarkoittaako tuo vain sitä että vika on päällä kokoajan ? Alkaa konstit loppua ja epätoivo alkaa vallata kun vaihtoehto on viedä pyörä huoltoon tuon takia.
Olisko jollain vinkkiä vai pitääkö tuota johtosarjaa alkaa järjestelmällisesti aukomaan ja putsaan.
--Pasi
Osaisko joku auttaa mitä pitäisi kattoa kun 848 herjaa tuota CAN 38.0 Erroria eikä suostu käynnistymään. Ongelma alkoi sillä että ajossa tuo vikavalo tuli ja hävisi, mutta nyt vika on päällä kokoajan ja se ei lähde pois eikä pyörä käynnisty.
Luin tuossa foorumeita maailmalta ja siellä ohjeena oli tuon ecun maadoituksen tarkistus ja sen liittimet.
-Pyörään on vaihdettu uusi akku jännite virrat päällä 12.6
- ECU käytetty irti liittimet katottu niissä ei ollut mitään kosteutta tai hapettumia näkyvissä
- ECU:n maadoitus putsattu ja laitettu uudestaan kiinni ecun päästä.
-ECU:n alapuolella on valkomusta nelinapainen iso liitin joka oli todella hapettunut samoin akkutelineen vierellä ollut valkoinen liitin oli hapettunut, ne on putsattu, mutta vika säilyy.
Pitääkö tuo vika kuitata pois testerillä ennen kuin käynnistyy ?vai tarkoittaako tuo vain sitä että vika on päällä kokoajan ? Alkaa konstit loppua ja epätoivo alkaa vallata kun vaihtoehto on viedä pyörä huoltoon tuon takia.
Olisko jollain vinkkiä vai pitääkö tuota johtosarjaa alkaa järjestelmällisesti aukomaan ja putsaan.
--Pasi