• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

848

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 142R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

142R

New member
Kun 998:ja ei näytä oikein olevan tarjolla, niin laajennetaan katsantoa 848:iin. Yritin haullakin juttua etsiä, mutta kovin on vähän tästä kyseisestä mallista keskustelua ollut. 1098:sta jotain löytyi...

Kertokaapa te, joilla moinen menopeli on (ollut), mitä mieltä siitä olette. Lähinnä nyt kiinnostaa, että onko jotain selkeitä heikkouksia/vahvuuksia ominaisuuksissa verrattuna edeltäjiin/seuraajiin. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämähän aika pitkälle yhteneväinen 1098:n kanssa. Huhuja kaikki tyynni, mutta 1098:ssa oli kuulemma ainakin alkupään tuotannossa jotain murheita, mutta mikä on pikkukoneisen laita?

Hieno ja haastava peli. Rakkaussuhde on varma kunhan pitää mielessä, ettei se oo mikään Honda tai Bemari joka aina käynnistyy ku napista painaa.

Pientä säätöö saattaa aina välillä olla edessä.

Alusta kannattaa säädättää jollakulla joka jotain hommasta tietää. Netti on täynnä 848 high/lowsider videoita eikä syyttä. Jos pyörän saa yhtään balanssiin radalle, ni perse pompottaa katapultin lailla noissa kadulla olevissa hidastintöyssyissä. En tiiä onko sama ilmiö kaikissa supersporteissa.

Ei ehkä maailman paras pyörä alle neljääkymppiä matelevaan työmatka-ajoon, mutta kyllä sillä sielläkin pärjää jos splittailu on verissä.

Peilit on paskat, mutta se ei ole vika, vaan lienee ominaisuus kaikissa Ducateissa.

Rakkaussuhde on varma kunhan pitää mielessä, ettei se oo mikään Honda tai Bemari joka aina käynnistyy ku napista painaa.

Tähän pakko ottaa sen verran kiinni, että oma 848 never missed a beat eli tasan yhtä luotettava peli oli kuin jokainen japsi joita aikaisemmin olin omistanut. Hieman auki 30tkm sillä tuli ajettua sekä katua että ratapäiviä 3 kesän aikana.

Tähän pakko ottaa sen verran kiinni, että oma 848 never missed a beat eli tasan yhtä luotettava peli oli kuin jokainen japsi joita aikaisemmin olin omistanut. Hieman auki 30tkm sillä tuli ajettua sekä katua että ratapäiviä 3 kesän aikana.

Joo, ainahan kaikki saattaa toimia tai mennä rikki. Yksilöitähän nuo mopotkin on.

Mutta jos toinen on Alepan kassa ja toinen KHL cheerleader (mukavia tyttöjä molemmat) ni voi jo hankkiessa kuitenkin varautua siihen että ylläpitokuluissa on mahdollisesti pieniä eroja.

Jos tähän vertailuun otetaan sitten se seuraaja, eli 899, niin mihin suuntaan mennään? Tuolla toisesa triidissä nimim. Raaseri tais mainita että huomattavasti modernimpi on se. Onko se hyvä asia?

Jos nyt avaan omia mieltymyksiäni ja odotuksiani, niin Monsterin rinnalle kaavailen jollain tapaa menevämpää laitetta. Mainittu 998 kiinnostaisi sen takia, ettei olisi niin tietokoneilla täytetty, mutta toisaalta, kovaa ajamisesta minulla ei ole kokemusta, joten saattaahan noista apulaitteista olla hyötyäkin... Tuossa tuli esiin, että 848 ei ehkä ole se helpoiten kesytettävä, mikä ei minun tapauksessani juuri kokemattomuuteni takia ole meriitti. Olenko väärässä jos uskon, että 899 olisi helpompi? Mikähän muuten on että siinä on kaksipuoleinen swingi...

Jos tähän vertailuun otetaan sitten se seuraaja, eli 899, niin mihin suuntaan mennään? Tuolla toisesa triidissä nimim. Raaseri tais mainita että huomattavasti modernimpi on se. Onko se hyvä asia?

Jos nyt avaan omia mieltymyksiäni ja odotuksiani, niin Monsterin rinnalle kaavailen jollain tapaa menevämpää laitetta. Mainittu 998 kiinnostaisi sen takia, ettei olisi niin tietokoneilla täytetty, mutta toisaalta, kovaa ajamisesta minulla ei ole kokemusta, joten saattaahan noista apulaitteista olla hyötyäkin.....

Joo, mulla oli vähän samansuuntaisia ajatuksia tuon elektroniikan suhteen.

Eli aito "kilpuri" ilman absia ja säädettävää sutimisenestoa oli hankintalistalla.

Ja jos ei 899 hintalappu pelota, niin onhan se kaiken elektroniikan kanssa varmasti helpomipi ajettava.
Ja saahan ne kytkettyä pois päältä, jos kasvaa sarvet päähän ja hauaakin kokeilla omia tai pyörän rajoja.

Eli jos tuo 848 on cheerleader, ni kai tuo panokalle on sitten jo aito playmate.
Silloin on ihan sama osaako sillä ite ajaa pätkääkään ku naapurikateus on ainkin tapissa.

:grin:

Joo, ainahan kaikki saattaa toimia tai mennä rikki. Yksilöitähän nuo mopotkin on.

Mutta jos toinen on Alepan kassa ja toinen KHL cheerleader (mukavia tyttöjä molemmat) ni voi jo hankkiessa kuitenkin varautua siihen että ylläpitokuluissa on mahdollisesti pieniä eroja.

Se on KHL Cheerleaderin kanssa selvä homma, että liikutaan high maintenance osastolla :;):

Jos nyt avaan omia mieltymyksiäni ja odotuksiani, niin Monsterin rinnalle kaavailen jollain tapaa menevämpää laitetta. Mainittu 998 kiinnostaisi sen takia, ettei olisi niin tietokoneilla täytetty, mutta toisaalta, kovaa ajamisesta minulla ei ole kokemusta, joten saattaahan noista apulaitteista olla hyötyäkin... Tuossa tuli esiin, että 848 ei ehkä ole se helpoiten kesytettävä, mikä ei minun tapauksessani juuri kokemattomuuteni takia ole meriitti. Olenko väärässä jos uskon, että 899 olisi helpompi? Mikähän muuten on että siinä on kaksipuoleinen swingi...

Noita on hankala verrata. 998 ja 848 on kulkemisen puolesta tosi liki toisiaan. Perus 848 taas perus 998sia parempi ajaa. Kun taas Öhläri 998silla mä ajan rataa liki samaa vauhtia kuin S1000RR tai 1299s. En tiedä miksi, mutta toi oma 998 vaan sopii käteen tosi hyvin. Itse aion hommata vielä kokoelmaan 848/1098/1198sin.

899 taas on tahallaan huononnettu 1199siin verrattuna. Laitettu rautainen takarunko, kaksipuoleinen swingi jne, jolla siitä on saatu 1199siä painavampi. Kertonee miten hyvä se on kun on tahallaan pitäny huonontaa että isompaa menisi kaupan. Olen aika varma että ensi viikolla esitellään 959 korvaamaan 899. Tuo tuskin Suomessa tiputtaa 899sin hintaa, koska se on jo muutenkin harvinainen. Ebaystä siihen saa yksipuoleista swingiä, ja menee muuten heittämällä kiinni. Vanteen kanssa tonnin kuolema.

Jos jostain löydät järkihinnoitellun 848 Evon, osta se. Muutoin sanosin että 899 jos vaan budjetti venyy.

Mulla oli viime kesänä 848 tosin ajoin sillä ainoastaan radalla mutta moottorin käytös on sivistyneempää kuin 1098:n katu käytössä. Sillä voi ajaa pienemmillä kierroksilla katu käytössä kuin 1098:lla joten suosittelen katu käyttöön. Takajousitus on kivi kova ainakin meikäläisen painolla 72kg jopa rata käyttöön, vaihdoin taakse pehmeämmän jousen mutta radalle vaihtaisin takaiskarin öhlinsin tuotteeseen. Siihen sopii suoraan esim. 1098s öhlins eikä TTX:kään pahan hintainen ole ebayn kautta. 848 on märkäkytkin joka kestää paremmin kuin kuivakytkin joka on 1098 ja 1198:ssa.

Eikö kaksipuolinen ole yleensä yksipuolista kevyempi?

Tämä on omakin yleinen olettamus, mutta 899sin kohdalta on kirjoitettu että se olisi painavampi. On hyvin mahdollista että asiaa on vaan kirjoitettu näin. Aika kevyitä yksipuoleisetkin swingit on, pitäs joskus vähä punnita niitä kokonaisina vanne jne kiinnitettyinä.

Sama käsitys mullaki että 2-puoliset pääosin kevyempiä, mutta josko 899 svingi on tehty eri materiaalista ja siksi painavampi? Muistaakseni tätä joskus tarjottiin selitykseksi, kun ihmeteltiin miksi 899 kokonaisuudessaan on painavampi kuin 1199. Sitä ei tosin taidettu kertoa mistä osista ero tarkalleen tulee.

Back