• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

9-r:n renkaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heijani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

heijani

New member
Olisi tarkoitus -01 - malliseen ysiärrään hommata uudet renkaat. Pirelli Diablot ovat päälimmäisenä mielessä niistä kun jäi hyvät kokemukset entisen pyörän jäljiltä. Sinääsä myös se Supercorsa kiinnostaisi. Jonkun verran tulee noilla ratapäivillä käytyä, muttei viitsisi kuitenkaan katuajo ominaisuuksista hirveesti tinkiä eli pitäisi olla pitoa myös sateella ja voisi ne renkaat mielellään yli 5000km kestääkin.

Eli kokemukset eri renkaista etenkin ysiärrässä ja muissakin pyörissä kiinnostaisi. Myös muut kuin Pirellit totta kai käy jos hyviä kokemuksia löytyy. BT-010 on tällä hetkellä ja se on kulunut ihan silmissä, vaikka kuinka on rengaspaineita yrittänyt katsella. Ajotyyli ei tietenkään ole syynä  
wink.gif
. Merkin lisäksi kiinnostaisi kokemukset 180 takarenkaasta ysissä. Omassani on tällä hetkellä 190 ja olisin mahdollisesti vaihtamassa kapeampaan.

Rengasasioiden lisäksi harkitsen ohjausiskarin hommaamista. Kokemukset myös näistä ovat tervetulleita. Etenkin kiinnostaa mistä ja mihin hintaan tohon mun pyörään vois ohjausiskarin saada. Käsittääkseni noi kiinnittyskohdat jotka siinä ovat, ovat jotain iskarimallia varten. Mikähän se mahdollisesti on ja onko sellaisesta johonkin. Ei nyt mikään kilpakäyttöön sopiva tartte olla, kunhan vähän tota etupäätä rauhoittaisi.

stormilta saa vähän tuntemattoman merkkisen NHK hinta 98e
täyttää varmasti tarkoituksen,sitä olen itse hommaamassa omaan 9r:n kun sais harmaat aivosolut käyntiin minkälaisen kiintiys härdelin siihen itse tekisi muistaakseni sbs tai ölarilta tulis kiinitysarjakin mutta hinta on liikaa n.300-400e
sport05.gif

Toikin varmaan jo toimisi ihan riittävän hyvin. WP taitaa pyöriä aika samoissa hinnoissa kuin tuo Öhlari. Nuo kalliimmathan ovat ainakin huollettavia, mutta niiden hinta on kieltämättä aika suolainen. Jos teline tulee mukana niin se on hyvä juttu. Voishan sen aina siirtää uuteen pyörään sikäli mikäli siinä ei sellaista olisi ja ostaa vain uuden telineen. Tai sitten myydä. Se on vaan tää rahatilanne opiskelijalla kun pistää aina vähän  
crazy.gif
. Köyhällä ei tietty ois varaa ostaa halpaa, mutta jos toinen vaihtoehto on ettei oo varaa ostaa ollenkaan...  
nixweiss.gif

itelläni on 02 9ärrä ja ensiasennus renkaat oli michelinin pilotsportit. kylmänä on hiukka liukkaat varsinkin jos on jo kuluneet. mut ekalla takarenkaalla ajoin 14tkm. eturengas on ollu alla 22tkm. se menee nyt kesäksi vaihtoon. ajo on ollu aika vaihtelevaa mutta väittäisin etten aina ole ajellu ihan vaan rengasta säästellen. paineitakaan en oo jaksanu paljon seurailla. eihän mulla muista renkaista kokemuksia ole mutta näihin oon ollu pirun tyytyväinen.

Uskoakseni tossa munkin vehkeessä on ensiasennusrenkaina ollut noi Michelinin Pilot Sportit. Edessä on vieläkin ja ihan ok kunnossa. Eikä ainakaan sen takia oo ollut mitään tilanteita. Olinkin tuon täysin unohtanut. Ei välttämättä olisi huono idea, että olisi samanlainen rengas takana kuin edessä. Takarenkaana mulla ei tosta sinääsä ookaan kokemuksia, kun edellisellä omistajalla oli se kuulemma puhjennut ja Bt-010 on tullut tilalle.

Mulla kans ollu noi Michelinin Pilot Sport renkaat sekä edes että takana. Varsinkin kylminä syys aamuina tuntu tosi liukkailta - tai sit se huolimaton kaasun avaus oli syynä
nixweiss.gif

190-takanen on mullakin ysissä; eikä ole koskaan tullut mieleen vaihtaa kapeempaan - mut ei varmaan huono idea. Niin ja kuluuhan tuo Michelinikin, mutta jos joku tietää kulumattoman renkaan niin kertokaa
withstupid.gif

Sen verran kuitenkin olen hyväksi havainnut että uskallan suositella.

Liukas oli syksyllä toi 010-kin  
wink.gif
. Osin ehkä johtu siitäkin, että alkaa oleen aika lopussa. Noin 11tkm mittarissa. En tiedä koska toi 010 on vaihdettu, mutta itse olen nyt ajanut hieman alle 4tkm ja reunat on täysin loppu, keskeltä varmaan vielä menee. Todennäköisesti alkukevään sillä ajankin, ettei uusi rengas kuluisi ihan alkuunsa. Sinäänsä hauskaa, että vain 3tkm sitten pysäytti poliisit ja totesi, että sullapa onkin hyvä kuntoiset renkaat.

Olen lueskellut löytämiäni rengastestejä ja päätymässä Pirelli Diabloon. Kuitenkin myös se Corsa verio kiinnostaa. Lähinnä sen kestävyys ja märkäpito epäilyttää. Jos jollain on kokemusta kyseisestä renkaasta niin kiinnostaisi kovasti. Vaikka jonkun verran tulee radalla tulee käytyä niin ajo on pääasiassa mutkatie eli maaseutu gp -ajelua. Koska en kuitenkaan aja mitään kovia aikoja radalla, uskoisin pärjääväni vallan mainiosti tuolla perus Diablollakin. Mutta totta kai lisä pito kiinnostaa aina. Niin ja jos joku on vaihtanut 190 takasen 180:een niin kokemukset kiinnostaa. Tai jos vaikka on ajanut alle 2000-mallista ysiärrää, jossa taitaa olla vakiona se 180 ja uudempaa, jossa on 190. Tietty yleisestikin kiinnostaa, onko tuollaisella vaihdolla kuinka merkittävä vaikutus käytännössä?

Omassa 9R:ssäni oli ostettaessa takana (ja edessä) uusi Bridgestonen BT54. Lieköhän mikä nykyään vastaava. Takarengas kesti 11 000 km ja on menossa nyt kauden alussa vaihtoon. Tiedä sitten tuosta BT54:sta, mutta itse yritän saada vastaavanlaisen tilalle.

Ajot olivat pääasiassa matka-ajoja. Kertaakaan en radalla käynyt enkä kyllä ajanut lähelläkään "äärirajoja". Kesällä olisi tarkoitus mennä koittamaan radalle, näkee sitten miten tuo rengas sen kestää.

Back