90-luvun 900-triplet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vehje
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vehje

New member
Minkäslaisia noi 90-luvun puolenvälin ysisataset triplet oikein ovat? Olen katsellut tässä jonkun aikaa vähän uudempaa nakupyörää TR-1 Yamahan korvaajaksi ja noi trumpat olis aika mielenkiintoisia. Hintakin tuntuisi osuvan suunnilleen meikäläisen budjettiin mutta mitenkäs on ajettavuus / luotettavuus / osien hinnat ym. Rengasyhdistelmä ainakin on suht erikoinen kun takana on 18" ja edessä 17".

Mitenkäs nämä pärjää vertailussa esim. Honda Hornet, Suzuki Bandit ym.? Elopainoa on kaikilla malleilla pitkälti yli 200 mutta tuntuukos se ajossa?

Entäs noi mallimerkinnät? Trident on googlen mukaan näköjään "naku", sprint on tollanen puolikatettu ja daytona kokokatettu. Onkos noissa suuria eroja rungossa, jarruissa, ajo-asennossa ym?

Lisäksi Trophy on kokokatettu touring-malli ja olihan tuolloin myös jo Speed Triple. ´01 kuolasin Trophy 900-malliakin mutta päädyin kuitenkin naku-Bemariin. ´96 syksyllä oli tarjolla vuoden vanha Trident 900, mutta silloinkin päädyin Bemariin.

En ole vieläkään varma teinkö kummassaakaan tilanteessa oikein.

Mielestäni tyylikkäin tuon ajan tripleistä on Sprint 900 Sport, jossa nätimmät putket kuin perus tai Executive Sprinteisssä.

Jatkuu:
Moottorithan ei noissa kovinkaan "paljon" toisistaan eroa.
En ole ikinä kuullut moitittavan, kestävyyttä noissa moottoreissa.
Muokataan: Itse ajelin 40000 885 Legendilla ilman ongelmia, tai yksi sytytyspuola alkoi juonittelemaan, ja siihen tilasin hajoittamolta vaihto-osan.
Kun Thunderbird tuli niin olisin sen jo silloin halunnut, no meni 2001 asti kunnes ostin Legendin, vaihtoehtona silloin oli käytetty BMV R 1150 joku
En ole katunut, merkkiä en vaihtanut viimeksikään, vaikka vaihtoehtojakin olisi ollut, esim Motoguzzi Bravia

Koneen luonne on mieluummin vääntävä kuin kierros ja tekniikka kohtuullisen simppeliä. Persoonallisesta äänimaailmasta plussaa. Uutta kulutusosaa saa hyvin ja maailmalta löytyy hyvin käytettyäkin palikkaa.

Mielestäni ihan kiva merkki harrastaa. Tosin itse olen kanssa vähän tämmöinen japanilaisen vieroksuja  
wink.gif

Tuossa omani
20072008192.jpg

Mulla 750 Trident,vääntää yllättävän hyvin,edellinen bandit 1200,ei hävii sille ollenkaan!
nixweiss.gif

Kävinpäs koejolla tuolla ylläolevalla Speed Triplellä ja muutenhan se on oikeinkin mukava peli, mutta ajoasento on tällaiselle pystyselkäiselle hämäläiselle aivan liian kyykky ja toisaalta koko pyörä oli ehkä vähän painavan oloinen kokoisekseen.

Mitenkäs näiden trumppien ajo-asennot eroaa toisistaan? Seuraavaksi ajattelin käydä kokeilemassa 955i Sprint RS:ää, onkohan siinäkin ajo-asento yhtä kyykky? Saakos näihin helposti pystympää stongaa vai meneekö yläkolmio vaihtoon?

Kävinpäs koejolla tuolla ylläolevalla Speed Triplellä ja muutenhan se on oikeinkin mukava peli, mutta ajoasento on tällaiselle pystyselkäiselle hämäläiselle aivan liian kyykky ja toisaalta koko pyörä oli ehkä vähän painavan oloinen kokoisekseen.

Mitenkäs näiden trumppien ajo-asennot eroaa toisistaan? Seuraavaksi ajattelin käydä kokeilemassa 955i Sprint RS:ää, onkohan siinäkin ajo-asento yhtä kyykky? Saakos näihin helposti pystympää stongaa vai meneekö yläkolmio vaihtoon?

Tuo, yllä kuvassa oleva, Speed Triple on Suomen oloissa melko harvinainen laite, ei kuitenkaan niin harvinainen että se olis ongelma, esim.varaosien saatavuuden takia. Muutenkin luultavasti tulevia "keräilymalleja", positiivista mainetta enenevästi niittävän ST;n ensimmäinen malli kun on.
Tuossa ko. pyörässä ainakin mun mielestä rahalle vastinetta pirusti ! Yksi harvoista probleemien aiheuttajista, Mikunin kaasarit, on nekin tuossa jo valmiiksi vaihdettu Keihineihin.

Noihin pitäis mennä heittämällä Sprintin / Trophyn clip-onit ja ne kun laittaa vielä yläkolmion yläpuolelle (näyttäis mahtuvan, en tiedä onko muuta rajoitetta) niin alkaa selkä suoristua.
thumbs-up.gif

Back