• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

900ss sammuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nude

New member
Morot. Ongelmana pyörän sammuminen kaasua avattaessa.
Lähtee käyntiin ja käy tyhjää hyvin. Mutta
Ei kestä pientäkään kaasunavausta. Vaan sammuu.
jos joku ducati velho sattuis tietämään? Kiitos.

900ssie -00
 
Kaasun asentotunnistin (tps) voisi aiheuttaa tuollaista. Tai siis sen toimimattomuus.
 
Just vaihdoin uuteen. Ei vaikutusta.
Pitäisi olla oikein asennettukkin?
 
Kolme johtoa tulee varmaan tepsille? Plus ja miinus ja kolmas menee eculle. TPS muuttaa jännitettä siinä kolmannessa piuhassa ja sen mukaan ecu muuttaa sopan reseptiä. Jännitemittarilla voisit katsoa muuttuuko jännite siinä johdossa kaasunasennon mukaan ja miten. Nuppineulalla on mukava tökätä eristeen läpi niin ei tarvitse johtoa kuoria.
Värejä en muista ja tuossa vanhuksessa on toistaiseksi vanhempi ruuttakin.
edit: kuukkeli
Uloimpien piuhojen väliltä siis jännite, liitin paikallaan. jännitteen pitää nousta kaasun liikkeen mukana.
http://www.bikeboy.org/ducati2vthrottleb.html
Tuolla kuvia ja käyriä.
 
Veikkaan myöskin että vika on tps:n säädössä. Pitäisi itse päästä käsiksi vdst:n jotta voisi st4s tps:n resetoida.
 
Eikai se oikeen muu voi olla kuin TPS ?
Tai siihen liittyvä. Täytyy huomenna tarkkailla.
Mitähän luku sen kolmannen piuhan pitäis antaa??
 
Lisäilin tuohon edelliseen viestiin. Tuon linkin takaa löytyy mm jännitekäyrä kaasunasennon suhteen.
 
Juu. Jos siis tps antaa oikean signaalin liittimestä, tarkoittaa se että tps:n signaalipiuhan ja ECU:n välillä on todennäköisesti katkos.
pinkki/valkoinen käy myös IAT:ssä, diagnoositöpselissä ja öljynlämpöanturilla. Lienee maa.
Punainen menee ecun pinniin 1, tuossa epäilisin olevan katkos. Keltainen menee pinniin 11, se syöttä eculta jännitettä tepsille (oletan että 5v).
Vähän huono tuo kytkiskuva minkä löysin, mutta sen perusteella noin.
Pistä mittari piip-asentoon ja katso meneekö punaisen läpi sähköä.
 
Ok. Huomenna stekkaamaan. Kiitos!!
Se voi hyvinkin olla vikana, koska oireet alko
Kaasun pätkimisellä. Ei kestäny nopeaa avausta alkoi prötäämään.
Hitaasti kahvaa kääntäen pystyi nostamaan jengoja.
Ja nyt ei enää mitään...
 
Kannattaa varmaan mitata ohmit siitä johtosarjasta samalla.  Voi piipata, vaikka olis melkein katki. Tänään irrottelin omasta moposta koko johtosarjan ja se oli kyllä sen verran helppo homma, että suosittelisin ottamaan sen ihan lattialle ja vääntelemään sekä mittailemaan.
 
Back
Ylös