Oho...Haynes:in manuaali taas kannusti säätämään
Mutta tosi on se että toi ruuvi vaikuttaa, taannoin kun 750R :ään laitoin uudet neulaputket + synkkasin niin olin hieman pettynyt kun ei käynti parantunut paljoakaan.
Pilot screw:n säätelyn jälkeen lähdin koeajolle pihasta "as usual" ja meinasin tuupata ekan risteyksen suoraksi, vastakkasen rivitalon pihaan...kun se kiskaisi niin p*keleesti ihan pienelläkin kaasulla. Oikein pelotti kurmoottaa se tuttu koeajokierros, veto oli ihan hysteeristä
Niin joo...ennen ropelointia on hyvä tietenkin tsekata paljonko mikäkin soosiruuvi on auki ( että saa väänneltyä kaikki takaisin lähtötilanteeseen jos menee vaan huonommaksi) Mitkä kaasarit siinä tarkalleen ottaen on, BDST36, 38??
Sitten hieman safety-first -aiheesta:
Tuossa omassa säätö-operaatiossa mulla oli bensansyöttö jostain litran pullosta jonka muovikorkkiin oli tehty läpivienti..oikein epoksilla tiivistetty ym. Kävipä sitten niin että kesken kropaamisen tää epoksipatentti irtosi ja pullo kusaisi kaikki bensat kuuman koneen ja lähes yhtä kuuman omistajan päälle...olisi ollut aika eeppinen loppu jos se kuuluisa kipinä olisi ollut paikalla.
Hieman viisastuneena (?) rakentelin kaasarihommia varten sähköpumppu + akkupaketti + tarpeeksi-pitkät-imu-ja-paineletkut-suodattimilla - systeemin joka on ollut toimiva ratkaisu. Jos et halua polttaa mopoa / toisten mopoja / itseäsi ym eikä huvita yhtä käyttöä varten alkaa rakentaa, niin laita viestiä...eipä ole nyt käyttöä tuolle