'94 YZF 750R ei lämpene?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wunderunde
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wunderunde

New member
Onko kellään havaintoa / ideaa YZF 750 R:n lämpö"ongelmaan" ts Jammu ei näyttäisi lämpenevän normalissa matka-ajossa edes 65C:hen? Termostaatin vaihto ei asiaa auttanut, hieman vihjettä tuli kyllä itse termarista johon oli stanssattu 71C...
Mittarikin voi tietysti näyttää väärin mutta ihmetyttää myös syylärin lämpeäminen heti startin jälkeen ( = termostaatti kiinni ja vettä kiertää?!?!?!?!?) ts. onko tuossa myllyssä jokin termostaatin ohittava vesikierto? Yleensähän tavoitelämpötila on 80-90C???

Kyllähän sitä lämpöä alkaa tulla kun pistää bensaa palamaan oikein kunnolla, mutta ei liene kelvollinen selitys sinivalkoisen mondeon takapenkiltä...
bawling.gif
 
ei se tosiaan lämpene näillä +10 keleille paljoa 60 korkeammalle. oikein lämpimällä kesäilmalla mulla käy matka-ajossa noin 75 asteisena ja kaupungissa sitten 90-104. flektit käynnistyvät 103-107c, vähän vuosimalli, jäähdytinkohtaisesti. elikkäst nou prob
wink.gif

yzffän syyläreitä ovat jotkun viileämmillä ilmoilla joutuneet teippailemaan kun ei saavuta 60tä ollenkaan, eikä käy oikein kunnolla vajaalämpöisenä.
mitäs ostit kilpapyörän *naur*
 
Right on!!
Tosiaan, jos tuota Jammeria käyttää siihen mihin se on tarkoitettu niin luultavasti lämmöt ovat ihan kohdallaan
biggrin.gif

Klassische pahvi/ syyläri-viritys nosti lämpöä sen verran kun oli odotettavissakin ( = käy se näinkin) mutta oletko tonkinut tuota vesikiertoa tarkemmin. Haynesin kirjassa ei muistaakseni ollut kaaviota mitä menee ja mihin? Periaatteessa syylärin pitäisi olla ihan kool siihen asti kun termari aukenee?

Sinänsä pikkujuttu...mopo sinänsä on aivan ehdoton hauskanpitoväline; niin se vaan on että se "oman" jutun löytyminen on aika upeaa
buttrock.gif
 
no joo kyllä mä kerran sitä jouduin arvailemaan ja pähkimään kun huolto oli yhdistellyt niitä ah niin kovin samannäköisiä letkuja ihan hiukan ristiin
biggrin.gif
lopputuloksena kiertovesi ohjautui syylärinkorkin läpän taakse, eikä itse syyläriin... heti kun lämmöt nousi veti läppä kierron kiinni... ja keitti... hetken etsin vikaa
tounge.gif


mutta siis se kiertää syylärin vas alakulmasta vesipumpulle, sieltä koneen sisällä kanteen, kannesta kahta kanavaa ulos ja siitä termarille joka jakaa sen joko kiertoon suoraan isolla letkulla syyläriin, tai pikkuletkulla syyläriin, eli periaatteessa syyläri alkaa kyllä lämmetä heti kun kone käy. venttiili käsittääkseni säätelee vain syyläriin kierrätettävää määrää. jotain kiertää läpi koko ajan. ... hmm... mielenkiintoinen.. pitääkin tänään oikein avata se termari
 
Ja vielä tyypilliseen Jammu tapaan se lämpötilan anturi saattaa olla siellä syylärin päässä, jolloin se jäähtyy liiaksi eikä näytä todellista lukemaan mikä koneessa on:
 
Ja vielä tyypilliseen Jammu tapaan se lämpötilan anturi saattaa olla siellä syylärin päässä, jolloin se jäähtyy liiaksi eikä näytä todellista lukemaan mikä koneessa on:
siellähän se on
confused_orig.gif


parjan oli kisa R6seen tehnyt koneenlämpömittari viritelmän joka voisi olla hyvä. herran sivuilta kait löytyy ohjeet
 
Jees!
Joo, tuli havaittua sama fakta tuosta anturin sijainnista...ehdin jo hieman säikähtääkin kun lämmöt putosi 15-20C kun ruuhka helpotti. Jos tuo pudotus olisi tapahtunut syl. kannelle niin ei välttämättä olisi edistänyt koneen / kannen luotettavuutta...
"oikea" lämpömittari ( =kansi) ei olisi ollenkaan huono idea
Kiitoksia mainioista kannanotoista! Kyllä tämä tästä!
 
fzr 1000 sama anturin paikka, aihuttaa myös sen että jos on yhtään ilmaa zydeemissä niin ei näytä oikein, tai näyttää 0 tai 60 tasasella ja alamäessä lämmöt yhtäkkiä "pomppaa" 25 astetta...
 
Vanha topicci mutta ajankohtainen aihe. Mä laitoin omaan Jammuuni kylmään käyntiin kyllästyneenä pienen pahvin (15x15cm)syylärin eteen ja johan nousee lämmöt kylmälläkin kelillä 80 asteeseen matka-ajossa. Aluksi laitoin vähän turhan ison pahvin ja tietäähän sen miten siinä käy ;) ei ihan kiehumaan alkanu mutta suht lämpöseks kuitenkin.

JK
 
Back
Ylös