-95 Speed Tripleen clip-onit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vehje
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vehje

New member
Nostin jo alkuperäiset kolmion alapuolelta yläpuolelle, mutta ei tunnu ajoasento luontevalta vieläkään. Löytyykös jostain pyörästä / aftermarket-osista clipareita jotka toisi tupit lähemmäs kuskia ja toisaalta vähän leveämmälle. Korkeammalle ei tuppeja tarvitse saada mutta eipä se suuresti haittaakaan jos ne vähän nousee.

Putket on 43mm ja testasin jo Honda CBR11000XX:n Helibars-tankoja, mutta eivät sopineet kiinni kun vaijerit ja johdot lähtee kahvoista vikasuuntaan.

Ehdotuksia? Olisikos vanhemmissa Sprinteissä, Tridenteissä ym. erilaisia keppejä? LSL:tä löytyy tietysti kokonainen yläkolmio johon saa krossistongan kiinni mutta mielelläni kuitenkin säilyttäisin kliparit.

Jos joku muukin on 94-96 Speed Triplestä siirtänyt kliparit yläkolmion yläpuolelle, niin millä olette lukinneet lampun kiinnitysraudat putkiin? Kun ei ole klipari niitä puristamassa niin nyt lamppu heiluu kuin hullun m****u.
 
LSL:llä on myös clipareita, sekä mallia racing että touring.

Olisko ne racing-cliparit olleet jonkun 150 euroa tjsp
 
Kiitos vinkeistä, noi triumphpartsin kapulat on aika vinkeän näköiset. Nuo ei vaan taida tuoda kahvoja yhtään taaksepäin, vaan korottavat vaan.

Mistä noita LSL:n kahvoja löytää? LSL:n sivuilla en ainakaan heti löydä 95-96 Speed Triplen kapuloita?
 
Stormilta, kysäse 43mm clipareita. Oli muistaakseni Sport Match (matalat, racemalli) ja Tour Match (korkeat). Todennäköisesti hyllyssä, ja hinna hyvin lähellä Saksan hintoja

Sport Matcheista näkyy jonkinlainen kuva mun profiilissa
 
Kävin taas ajelemassa ja jotenkin tuntuu siltä että pyörän ohjaus ei ole ihan kohdallaan sen jälkeen kun nostin kliparit etukolmion alta yläpuolelle. Voisiko ohjattavuuteen vaikuttaa tosiaan niin paljon se, että etuputkia piti nostaa 10 milliä ylöspäin etukolmiosta että kliparit saa kunnolla kiinni? Alunperin ne olivat vähän auki 30 milliä etukolmiosta yli ja nyt vähän vajaa 40 milliä. Vai voiko tossa putkien paikan vaihdossa joku muu mennä pieleen, jos putket vaan on suorat niin äkkiseltään en keksi miten sen saisi väärään asentoon asettumaan?

Ja ajossa pyörä tuntuu siis jotenkin epävakaalta, kurviin kääntäessä tanko pyrkii vähän kääntymään sisäkurvin puolelle ja ohjaus ei tunnu palauttavan kunnolla
nixweiss.gif
 
No kyllähän se sentin keulan tiputtaminen vaikuttaa pyörän geometriaan aika tavalla. Varmasti aika tavalla herkemmin kääntyy.

Ja kun sanot, ettei LSL-clipareita saa lähemmäs, niin mietipä uudelleen. Nehän nyt voi asentaa ihan mihin asentoon tykkää, vaikka etuputkien takapuolelle tangot jos siltä tuntuu. Perstuntumalta voisin myös väittää että LSL:t on enemmän vaakatasossa kuin vakiot, joten myös se vaikuttaa tankojen korkeuteen.
 
Noi LSL:t näyttäis olevan 90 asteen kulmassa tuppiputki - iskariputki eli ihan sama kuin alkuperäisissä.

Ja en kyllä keksi miten noita LSL:iä sen kummemmin säädetään, ne laitetaan joko etu- tai takapuolelle ja säädetään siihen kulmaan kuin halutaan, mutta miten niitä sen kummemmin säädetään? Ei niissä ainakaan tällaisia säätöjä ole:

http://www.convertibars.com/HowitWorks.cfm

Ja putkien takapuolelle niitä ei voi laittaa, silloin ei mahdu kääntämään puoliakaan siitä mitä pitäisi ja kummastakaan kahvasta ei mahdu vaijerit ja johdot lähtemään.


EDIT: Tällaiset löytyi:
http://www.gadbjergmc.dk/Images/T123%20big.jpg

Merkki on Tommaselli ja noi olis tosiaan kahteen suuntaan säädettävät. Myykös joku suomalainen putiikki noita tai mistä nettiputiikeista löytyy?
 
Back
Ylös