• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

95 vai 98 bensa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PoPs
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PoPs

New member
Kumpaakos pyörällenne tarjoatte? Ihan tarkasti kun en tiedä mitä tuo oma pikkusussu tarvitsee. Joskus aikoinaan vanha toyota ei 95 bensasta pitänyt, joten 98 olen ajellut.

Shellin V-Powaa.
smile_org.gif

Helpointa tietysti olisi lukea asia vaikkapa käyttöohjekirjasesta, tai jos sen on onnistunut hävittämään, melkein kaikkiin pyöriin löytyy netistä moinen opus. Tietysti jokaisella on oikeus halutessaan panna rahansa mihin tahansa, vaikkapa nyt sitten V poweriin
biggrin.gif

Joo 95:lla kaikki pelit hajoo siihen paikkaan
tounge.gif
Ruohonleikkuriinkin laitan kisabensaa, ku se tykkää siitä.
062802jumpie_prv.gif

Olen kokeillut 98 mutta en huomannut mitään eroa 95, joten ajelen 95:lla.
sport05.gif

95.

Varmaan 90% korkeampaa oktaania tankkaavat maksavat turhasta, eikä heidän pyöränsä hyödy korkeammasta oktaaniluvusta.
Hintaero ei nyt ole iso mutta tyhmää se silti olisi tankata 98/v-poweria jos se on täysin turhaa.
Saksassa tankkasin 91:stä enkä huomannut mitään eroa
smile_org.gif

Tästäkin aiheesta on pitkä vanha thread olemassa.

Laittakaa ihmiset sitä bensaa vakiopyöriinne mitä ohjekirjassa suositellaan! Korkeampioktaaninen ei ole "parempaa"

95 siihen asti, että aletaan pelaamaan puristuksilla. Jossain tapauksissa (lievissä nostoissa) ei tarvitse tuossakaan vaiheessa.. Jossain vaiheessa taas huomataan, että perkele kun ei 98:kaan enää riitä ja sitten veepoweria tai octan-boostereihin tutustumista.

Mulla kävi 9R ilman nakutuksia 95:lla vielä 0,2mm kannen laskemisen jälkeen. Tuossa on tosiaan kohtuu korkeat puristukset jo vakiona ja kannesta ei edes pystynyt ottamaan tuon enempää tavaraa pois. Jos manuaalissa tosiaan lukee 90-95 niin ei pitäisi paljon käytännön hyötyä olla käyttää korkeampaa, muuta kuin kuskin korvien välissä kun menee placebon puolelle.

Tietenni tuo ylläoleva sillä varauksella ettei mäntien päällä ja palotiloissa ole sentin kerrosta karstaa, jotka nostaa puristuksia jo kohtuu kivasti. Tuommoinen motti vois tykätä korkeammasta oktaanista jo ihan oikeastikin.

- P

Onkos Bemareissa nakutusanturoita kun olen kuullut moisista jotta osaisivat säätää sytkäennakkoa vastaavasti ja hyötyisivät oikeasti jostain Shellin V-powerista?

Kuin vain perusmopot perustekniikalla mahdollisimman hyvin ohjekirjan mukaisella oktaanilla tai puristuksia muutettaessa jollain jäykemmällä litkulla. Ääni siis 95eeee:lle
thumbs-up.gif

Vähintään 95ron pitäisi olla ohjekirjan mukaan...

Sytkäboxin vaihtamalla vaatimus olisi 80ron tai yli...
tounge.gif

Kumpaakos pyörällenne tarjoatte? Ihan tarkasti kun en tiedä mitä tuo oma pikkusussu tarvitsee. Joskus aikoinaan vanha toyota ei 95 bensasta pitänyt, joten 98 olen ajellut.
Pikku fasu syö mielellään -98
mulla tuo kulki hyvin 95:lläkin. En huomannut mitään eroa 98 tai V-Power.

Nykyiseenkin laitan 95. (iso bandit) pari tankillista ajanut tuolla 98:lla, ei ainakaan perse dyno huomaa eroa.

Ei mikään ihme koskapa nykyaikaisissa autoissa nakutusanturat kuuluupi varustukseen. Mopoissa niitä ei mutultani kuitenkaan ole kuin joissakin Bemareissa joten savuna taivaalle menee Suskassa se V-Power.

Tellun ohjekirja muistaakseni kanssa suosittelee lähemmäks tuota 98 oktaanista joten sillä mennään.

Asia on ratkaistu niiden osalta, jotka sattuvat omistamaan Suzuki GSX-R1000 K9:n ja käyttävät Englantilaista bensaa.

Tehot dynossa:

95 RON 166.59
Ultimate 97 167.73
Ultimate 102 169.72

[Performance Bikes Aug 2009]

Back