955i takapyöränlaakerissa pieni välys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japit
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Japit

New member
Huomasin ketjuja rasvatessa pienen välyksen takapyörästä, välys pyöränlaakerissa, ei yksipuolissa takahaarukassa. En kerennyt vielä tarkempaa tutkimaan rakennetta. Onkos tuossa ihan normi kuulalaakerit vai joutuuko tilailemaan merkkikohtaisia. Vai onko kiristyksen mahdollisuutta? Vinkkiä voisi antaa jos joku on moista rakennetta purkanut.
 
Kuulin että koko taka pään laakerit ainakin on standardi kokoisia laakereita joten ne saa hommattua jostain laakeri liikkeestä... ja muuten laakereitten hinnat kokotakapäähän merkkiliikkeestä olis kuuleman mukaan maksanut noin 700 euroo
062802jumpie_prv.gif
 
Suzukissa oli takapyörän laakeri tyypiltään sellainen, että siinä kuuluikin olla inan verran välystä.

Nimim. vaihdoin omaani turhaan
 
Onko paljon kilometrejä takana? Eli lähinnä sitä, että missä vaiheessa pitää alkaa tarkkailemaan..
 
hieman yli kolme kymppiä on tullut rullailtua. Tässä on juuri sen inan verran välystä, luulisi ettei välystä pitäisi olla ollenkaan. Aivan sattumalta tuli ilmi kun vetelin renkaasta pyörän ollessa parkissa, tossa yksipuoleisesa huoltopukissaaan välystä ei saa tuntumaan millään. Tutkin hommaa myöhemmin tarkemmin kun ketjut rattaineen menee kumminkin vaihtoon.
 
Huomasin ketjuja rasvatessa pienen välyksen takapyörästä, välys pyöränlaakerissa, ei yksipuolissa takahaarukassa. En kerennyt vielä tarkempaa tutkimaan rakennetta. Onkos tuossa ihan normi kuulalaakerit vai joutuuko tilailemaan merkkikohtaisia. Vai onko kiristyksen mahdollisuutta? Vinkkiä voisi antaa jos joku on moista rakennetta purkanut.
Hae toi->
jarru1.JPG
Vanha heila jäi Raisioon ja tilalle tulee tälläinen
23059_0_1_2_990%20superduke%20black_Image%20credits%20-%20KTM.jpg
 
olisit nyt ostanut edes sen oranssirunkoisen. se on hieno. toi täysmusta on semmoinen möykky.

hyvin highjackasit threadin...
 
hieman yli kolme kymppiä on tullut rullailtua. Tässä on juuri sen inan verran välystä, luulisi ettei välystä pitäisi olla ollenkaan. Aivan sattumalta tuli ilmi kun vetelin renkaasta pyörän ollessa parkissa, tossa yksipuoleisesa huoltopukissaaan välystä ei saa tuntumaan millään. Tutkin hommaa myöhemmin tarkemmin kun ketjut rattaineen menee kumminkin vaihtoon.
Tuntuu kyllä aika oudolta että takalaakerissa "kuuluisi" olla välystä
crazy.gif
Sehän vaikuttaa ajettavuuteen negatiivisesti.
Ei kannata niitä kilometrejä katsoa, jos takavanne on kiristetty vähänkin vinoon niin se kyllä syö laakerit lyhyessäkin ajassa.

Ps. Kyllä superduke on vaa ni hiton hieno! Supermotoksi vaan ehkä liian isohko...
 
Ei kyllä tasan pidä olla pyöränlaakerissa välystä - ainakaan niin suurta, että sen huomaa rengasta heilutettaessa.
 
Back
Ylös