• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

996 - ranteet soi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja romu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

romu

New member
Moi!
Heitetääs tämä tänne kans ducatibikes-sivujen lisäksi.
Olisiko kellään hyvää ja toimivaa neuvoa seuraavaan pulmaan (ennen kuin täytyy alkaa miettiä pyörän vaihtoa):
Olen onnistunut hommaamaan ranteeni niin kipeiksi, että ne eivät tahdo kestää 996:sella cruisailua. Jo sadan km:n jälkeen huutaa ranteet hoosiannaa. Kipu/vaiva on siis olemassa jo ennen ajamista - parhaimmillaan olen vetänyt pari vuotta sitten melkein 700km päivän, eli olen pystynyt ajamaan pitkiäkin pätkiä ilman muuta ongelmaa kuin kokovartalo jäykkyys.
Saako tankoa/kahvoja nostettua jollain hieman ylemmäksi, se voisi jo auttaa?
-Risto-

onhan noita "risereita" monilla valmistajilla.Tuossa yhdet: http://www.ducabike.com/prodotti/index.php

tuolta kun ettit sen "adjustable handlebar"-osion..

ja toinen ratkaisu: http://www.speedymoto.com/Merchan....Code=CL

tai sitten mobilaattia hanskat täyteen ennen ajelua  
biggrin.gif

Danks! Kävin tänään fyssarilla, ja kuinkas ollakaan vika on niskassa!! Mobilaatti saattaisi olla halvin vaihtoehto tähän hätään, mutta sekään ei auta siihen, että Kemoran reissu jää kyllä nyt väliin. Toivottavasti pääsen kuitenkin viikonloppuna Alastarolle.
-R-

Jos sulla on orkkis pleksi, ei ongelmaa pitäisi olla maantienopeuksissa. Kyllä tuuli keventää... Kaupungilla ruisailut asia erikseen.

^ allekirjoitan myös. kokeilin omassa korkeampaa pleksiä, mutta palasin myöhemmin originaaliin.

Omassa on myös HELI-BARsit, ne auttaa huimasti ajoasentoon. pikkasen vaatii säätämistä letkuille ja vaijerille, että saa hyvin asettumaan, mutta onnistuu. Kääntösäde suurenee, kahvat tahtoo ottaa katteeseen kiinni ääriasennoissa, mutta ei haittaa kun sen vaan muistaa parkkipaikoilla pyöriessä.

Mistä hommasit HELI-BARSit? Pitikö tilata jenkeistä.
-R-
PS Pakko oli pysähtyä kerran välillä Alastaro Vantaa.

amerikasta ne joskus tuli, käytetyt. ei maailman kauniimmat. Edellä oli jo mainittu muitakin vaihtoehtoja. Vähän kun selaa nettiä ja Ducati palstoja, niin löytyy vaihtoehtoja.

Kuulostaa että heebo itse on pyörää vanhempi. Itsellä on auttanut moiseen vaivaan magnesiumpilleri iltaisin, pari kalaa viikossa ja kerran uimassa. Ei huuda ranteet enää. Voi vetää 700 ihan surutta.

Mobilattia niskaan, älä jännitä hartoita ajaessa, ajokahvaan ständi/holderi mikä ikinä onkaan oikealta nimeltään eli senkus "makaat" kädellä kahvassa tai pidemmät ajohanskat, ettei viima käy ranteeseen
062802moto_prv.gif

Pikkuvikoja mutta vaikuttavat rannekipuihin, itsekin ajelen välillä pitempää lenkkiä yhtäjaksoisesti (lue yli 500km) niin tuo kahvaan ruuvattava vipu auttoi rannevaivoihin

Back