• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

998

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 142R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

142R

New member
Ihmeen vähän 998:sta on täällä keskustelua. Onko kyseessä todella superharvinaisuus Suomessa vai mikä on? Kiinnostaisi omistaa tuommoinen, mutta hirveästi ei ole ehdokkaita kaupan. Onko porukalla mitään käsitystä rekisteröintimääristä Suomessa? Euroopassahan näitä näyttäisi olevan kaupan ihan kohtalaisesti, mutta ei tuo hakureissu nyt oikein kiinnostaisi...

Jos jollain foorumilaisilla on tällaisia omistuksessa, niin haukkukaapa nyt laitetta ihan huolella (että menee tämä kuume ohi :) ). Kalliitahan nuo ovat, että lompakolla otsan hierominenkin auttaa ainakin akuutisti...
 
Ei ole joo paljoa juttua.. eikä niitä liiaksi ole Suomessa vastaan tullut..

haluatko kuulla miksi sellainen pitis ostaa, vai miksi EI pitäisi? :p valitse alta sopivat.

ajoasento huono
kaupungissa ihan turha yrittää ajaa
tehoton
vanha
kalliit huollot
oikukas luonne, jos pyörä päättää aamulla, että "tänään en muuten lähde käyntiin", niin se ei sitten lähde, ihan sama mitä teet.

ajaton design (malli on jo yli 20v vanha!)
KAUHEA vääntö
jumalaiset äänet
muiden tielläliikkujien kateus (aina kun pysähdyt, missä tahansa, joku tulee kyselemään jotain. tai ainakin väittää joskus omistaneensa samanlaisen.)
perus huoltotoimenpiteet helppo tehdä itse


itse hakisin saksasta. (tai italiasta).
ja ota sitten monoposto. Superbiket on yksipaikkaisia. Ihan sama mitä vyöruusu sanoo. Osta sille vaikka oma pyörä ennemmin.

'Raaseri' varmaan tulee tähän kommentoimaan asiallisemmin, koska omistaa ko. laitteen.

..ja kukaan ei nyt vedä tästä herneitä. tää oli olevinaan humoristinen.
 
998sia valmistettiin vain 2002-2004. Viimeisenä vuotena tuli vain erikoismallit Final Edition ja Matrix, joita kumpaakaan ei tuotu Suomeen sillä 999 oli jo myynnissä. 2002-2003 myytiin harvalukuinen määrä, n 15 kpl näitä Suomeen. Jo alunperin niitä ostettiin fanaatikkojen toimesta keräilyyn, joten montaa ei vaan ole normikäytössä ja siten myynnissä.

Huonoja puolia en omastani ole keksinyt. Onhan se painava ja tehoton nykymittapuulla, mutta edelleen FE Öhlärin alustalla on erinomainen ajaa. Ei se mikään moderni pyörä silti ole, ei tavallaan ollut sitä edes syntyessään. Konsepti on kuitenkin vuodelta 1994 kun 916 tuli. Mutta omassa mielessä yksi ikonisimmista kautta aikain ja vaikka omallani olen toissakesänä viimeksi ajanut, se riittää että se on tallissa.
 
Mainittakoon että vanhempi herrasmies nimeltä Pekka ulkoiluttaa, amerniikan komennukselta mukaan tarttunutta, Matrixiaan toisinaan myös Motoparkissa.
Montako niitä on Suomessa, vai onko tuo ainoa, en tiedä.
 
Enemmän 998:sta on tarjottu vaihdossa kuin Panigaalesta..
Toistaiseksi jääny talliin...

998:ssa ensimmäinen ( jos ei lasketa 996 ärrää) testastretta moottori, mikä ainakin omalla kohdalla ollut vikavapaa..916:ssa oli noita sähkö/ventiili nostajat jne. ongelmaa mutta ei sekään tienpäälle ikinä jättäny..
Kilometrejä ei kannata säikähtää, jos huollot on tehty ja ulkoinen habitus siisti.
Kyllä 998 matkapyöränäkin menee ( joskus tuli ajettua 5000km/ 2 viikkoa, nou problems.:)
Radalla pysyy edelleenkin ihan hyvin joukon jatkona, se 130/140 hummaa on iha tarpeeksi kädettömien 200+hp kuskien kiusaamiseen.:D
Paskempiakin vaihtoehtoja on olemassa.
 
Oma 998 menossa kohta konttiin ja kohti Suomea, toivotavasti pääsisi jo tänä kesänä kokeilemaan miltä tuntuu. En ole ko. pyörää päässyt koskaan ajamaan mutta innolla odotan.
 
Back
Ylös