• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

999R tarjouksessa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jyri

New member
Onpas halpaa kun uusi malli putkahti...

DUCATI 999 R Sis. racekit! 2004 28490 €
DUCATI 999 R Fila 2004 31990 €

Perus R on siis karvan yli 28 t€ ja tarroilla vajaa 32 t€...
Mites Italo sen hinnan "säilymisen" kanssa? Eikös se ollut 49 t€ joskus...
smile_org.gif
Parikymppiä hävinny uuden ovh:Sta ja noita hintoja kun katselee niin pari vuotta vanha suomipeli pitäis maksaa sellaiset 20-22 t€...
 
En tiedä näistä valmistusmääristä, mutta tosiaan noita 2004 vuoden R-malleja on ainakin Saksasta saanut alella jo jonkin aikaa. 2005 vuonnahan tuli niitä uudistuksia, joten se selittänee tuon 04-mallien myymisen vaikeuden, kenties. Taisinpa tuossa muutama päivä sitten ihan huvikseen katsoa käytettyjen hintoja ja 998 R:n viimeisistä vuosimalleista pyydettiin enemmän, kuin 999 R:n ensimmäisistä parista vuosimallista. Kyllähän on perusteltua sanoa, että noiden 999 R-mallien osalta on ostajan markkinat ja myynnit tapahtuvat pelkästään armottomassa rahapulassa tai sitten sitä rahaa on riittävästi, että pystyy ottamaan parissa vuodessa sen yli 50 prosentin turskan tuottamisen hymyillen vastaan. Ilman näitä massiivisia alennuksia, noista -03/-04 malleistahan pyydettäisiin näitä poskettomia ´bout 40 k€:n hintoja. Muutenkin tällä hetkellä tuo 999 mallina ei välttämättä ole hehkeimmillään, kun Ducatin johtokin dissaa sitä vähän siellä ja täällä.
 
Kyllä tuo 749 sarja on myös kokenut aika rajua hinnan alastuloa. Jos nyt en väärin muista niin 04 eteenpäin olevat mallit maksoit lähelle 20000 tuhatta ja s malli reilusti yli. Nyt niitä kaupataan halvimillaan jopa 14000 ja alle..Tuo koko mallisarja oli mielesäni melko ylihintainen. Tosin 749 ja 999 perusmallien ero ei taas ollut aivan älytön, joten...
nixweiss.gif
 
Eikös se normaalistikin ole 1. vuosi -25% ja toinen vuosi -15%, sekä siitä eteenpäin noin -10% vuosi. Nuo on tietysti ajamattomia, mutta vanhoja malleja. Ensi kesänä jo 3 vuotta vanhoja. Niin ja täysin uusi malli syö hintaa vielä entisestään.

20k€ tuossa tapauksessa on 40%. Hieman reilusti, mutta prosentuaalisesti melkein ymmärrettävissä.
 
Uusia 999R pyörien hinnat ovat todellakin tippuneet rajusti. Toisaalta, jos edelleen haluaa maksaa, myynnissähän on KÄYTETTY 999R noin 40.000,- hintaan.

Käytetty siis noin 11.000Euroa kalliimpi kuin uusi samanlainen. Kauppa se on joka kannattaa
biggrin.gif


Hieno homma kuitenkin sinällään että pyörien hinnat ovat viimeisien vuosien aikana järkeistyneet kotomaassamme.
Oman pyörän arvo on myös sulanut reippaasti. Pääasia kuitenkin että hintataso on järkeistynyt.
 
Menneenä kesänä katselin 999r XEROX:ia heinolla ja hinta oli 49te..Hyvin on hinnat tippunu joo..
tounge.gif
 
Eiköhän se tuossa tule jo selville... Ylihintaisia P*****A!
biggrin.gif
Päinvastoin, erinomaisen hienoja laitteita nuo 999R:t! Ja mikä parasta nyt todellakin houkuttelevaan hintaan.
biggrin.gif


Ymmärrän kyllä jos ahdasmielinen japsikuski ei pysty ymmärtämään näiden pyörien ominaisuuksia...
Ahdasmielisyydestäni sinä olet jäävi sanomaan, mutta sinun mielesi ahtaudesta ei varmasti jää epäselvyyksiä. Taitaa sinun ymmärrys noiden mopojen ominaisuuksista lähennellä Juhan af Grann tasoa, joten valitettavasti en pääse niin pitkälle...
 
Hienoja laitteita? Kyllä, ehdottomasti. Siltikin, toi hinta on jotenki tähtitieteellinen. Itse ainakin ihmetyttää että mistä tuo hinta koostuu. Mikä tuossa Ducatissa on niin paljon ihmeellisempää kun jossakin japsivehkessä, että hinta on kaksinkertainen.
 
Eiköhän se tuossa tule jo selville... Ylihintaisia P*****A!  
biggrin.gif
Päinvastoin, erinomaisen hienoja laitteita nuo 999R:t! Ja mikä parasta nyt todellakin houkuttelevaan hintaan.  
biggrin.gif


Ymmärrän kyllä jos ahdasmielinen japsikuski ei pysty ymmärtämään näiden pyörien ominaisuuksia...
Ahdasmielisyydestäni sinä olet jäävi sanomaan, mutta sinun mielesi ahtaudesta ei varmasti jää epäselvyyksiä. Taitaa sinun ymmärrys noiden mopojen ominaisuuksista lähennellä Juhan af Grann tasoa, joten valitettavasti en pääse niin pitkälle...
Eiköhän tuo kommenttisi: P*****A jo kerro paljon.

Minä puolestani pidän Italialaisten moottoripyörien lisäksi Japanilaisista ja Englantilaisista ja miksei Saksalaisistakin, eli mieleni ei siinä suhteessa ole ollenkaan ahdas. Minun mielestäni yksikään pyörä ei ole ylihintainen pa*ka, eikä varsinkaan 999R tuollaisella hinnalla.
 
Hienoja laitteita? Kyllä, ehdottomasti. Siltikin, toi hinta on jotenki tähtitieteellinen. Itse ainakin ihmetyttää että mistä tuo hinta koostuu. Mikä tuossa Ducatissa on niin paljon ihmeellisempää kun jossakin japsivehkessä, että hinta on kaksinkertainen.
Eihän sitä ole kovin vaikea arvata mistä hinta muodostuu - pienistä valmistusmääristä. Muutama sata valmistettua pyörää verrattuna vaikka kymmeniin tuhansiin mitä jotain tonnista Gixeriä valmistetaan nostaa hintaa.

On jokaisen oma asia punnita haluaako maksaa siitä, että ajaa pyörällä jota on valmistettu vain vähän... vai maksaako jostain muusta arvosta mitä saa kun 999R:n ostaa. Vai ostaako sellaisen ihan vaan huvin vuoksi ja koska se pitää hauskaa ääntä ja näyttää kauniilta.

999R:ään on ympätty paljon hiilikuitu- magnesium- ja muista materiaaleista valmistettuja osia jotka poikkeavat standard-malleista. Enpä tiedä onko se sitten edes nopeampi kuin esimerkiksi 999S, mutta on se hienompi jos asiaa ajattelee noin niin kuin teknisesti.

Ihan puhtaasti jos noita moposia vertailee niin kyllä, minun mielestäni paras hinta-laatusuhde on varmasti jossain Yamahan R1:sen paikkeilla. Mutta silti se ei poista sitä, että itse ajan mieluummin Ducatilla, se on hauskempaa.
biggrin.gif
 
Mielipide-erot tuli selväksi...
thumbs-up.gif


Täytyy kuitenkin myöntää, että jos uuden moottoripyörän myyntihinta laskee vaikka kahdessa vuodessa n. 40%, niin kyllähän merkistä riippumatta jossain sitä ylihintaa on ollut.

Oma kukkaroni ei todennäköisesti koskaan tule kestämään edes tuota 30k€ hintatasoa moottoripyörälle, joten jopa se kuulostaa kalliilta. Toki, onhan Ducati aina Ducati... Kääntöpuolelta sitten taas Kawa on aina Kawa
inlove.gif


Kukaan ei todennäköisesti ymmärrä pointtiani, onneksi se on itselleni kristallinkirkkaana mielessä
baaa.gif
 
Eiköhän se tuossa tule jo selville... Ylihintaisia P*****A!
biggrin.gif
Päinvastoin, erinomaisen hienoja laitteita nuo 999R:t! Ja mikä parasta nyt todellakin houkuttelevaan hintaan.
biggrin.gif


Ymmärrän kyllä jos ahdasmielinen japsikuski ei pysty ymmärtämään näiden pyörien ominaisuuksia...
Ottamatta kantaa Ducatin hinta-/laatusuhteeseen, onhan Honda CBR 1000 RR:n hintakin ollut 2005 "virallisella" maahantuojalla 20900 e ja nyt saa ajamatonta 2005 mallia EE:stä 13590e.
wink.gif

Niin muuttuu maailma!
 
Verottomien 999R:ien hinta ulkomailla ei ole samalla lailla laskenut. 999R vm. 2004 hinta oli vuonna 2004 noin 29 000 € saksassa ja nyt ne maksavat luokkaa 20 000 €, joten noin 30 % ollaan tultu alas. Toki se on paljon, mutta onhan kyseessä kuitenkin 04-malli jota myydään uutena -> ei ole helppoa se jos ei hintaa dramaattisesti lasketa.

Suomalainen 49 000 € oli vain suomessa keksitty hinta ja minusta tuntuu, että se ei perustunut ainakaan saksan tai Italian hintatasoon vaan se oli ihan kotimainen keksintö.

Ylihintaa kyllä on siis ollut... nyt ne ovat jo mielestäni oikean hintaisia kun ne ovat tuolla 30 t€ tasolla verollisena katurekisterissä, ainakin jos niitä vertaa vaikka Yamahan YZF-R1 SP-malliin jonka hinta oli myös älytön 27 t€.
 
Ottamatta kantaa Ducatin hinta-/laatusuhteeseen, onhan Honda CBR 1000 RR:n hintakin ollut 2005 "virallisella" maahantuojalla 20900 e ja nyt saa ajamatonta 2005 mallia EE:stä 13590e.  
wink.gif

Niin muuttuu maailma!
näin on... kaikkia ylivuotisia saa yleensä tarjoushintaan. Euromääräisenä tiputus ei vaan ole noissa "matalamman lähtöhinnan" harrastevälineissä niin suurelta kuulostava.
 
Eiköhän se tuossa tule jo selville... Ylihintaisia P*****A!
biggrin.gif
Päinvastoin, erinomaisen hienoja laitteita nuo 999R:t! Ja mikä parasta nyt todellakin houkuttelevaan hintaan.
biggrin.gif


Ymmärrän kyllä jos ahdasmielinen japsikuski ei pysty ymmärtämään näiden pyörien ominaisuuksia...
Ahdasmielisyydestäni sinä olet jäävi sanomaan, mutta sinun mielesi ahtaudesta ei varmasti jää epäselvyyksiä. Taitaa sinun ymmärrys noiden mopojen ominaisuuksista lähennellä Juhan af Grann tasoa, joten valitettavasti en pääse niin pitkälle...
Eiköhän tuo kommenttisi: P*****A jo kerro paljon.
Etkö huomaa
biggrin.gif
hymiötä P*****A sanan perässä? Ei se ole aina niin helppoa...

Älä vaan osta uusinta Fast Bikes lehteä, jossa on best of the best 2006 testi. Kyllä taas rupeis ahistaa lisää...

Pari suoraa lainausta kyseisestä testistä Ducati 999:n osalta:

"It takes a fast road for the 999 to escape the ZX-6R, and it gets thrashed by the GSX-R1000"

"The 999 is unable to go out on a high. The opposition is too fast and sorted. Is "passion" worth £11k?"

lookaround_orig.gif
 
Älä vaan osta uusinta Fast Bikes lehteä, jossa on best of the best 2006 testi. Kyllä taas rupeis ahistaa lisää...

Pari suoraa lainausta kyseisestä testistä Ducati 999:n osalta:

"It takes a fast road for the 999 to escape the ZX-6R, and it gets thrashed by the GSX-R1000"

"The 999 is unable to go out on a high. The opposition is too fast and sorted. Is "passion" worth £11k?"

lookaround_orig.gif
En ostakaan, sillä minulle tulee PB ja Engelsmannien Bike.
Esimerkiksi The Bike sept 2006 kuvailee Ducati 999:iä mm. seuraavilla tavoilla:

Rod Geskell: "The 999 has a fantastic engine, and was so stable round Gerard's it was like I could take my hand off."

Luke Brackenbury: "I loved the 999 on track - same kicks as the GSX-R but less scary"

Eikä ahista yhtään - ehkäpä seuraava lause voisi kuvailla hyvin myös 749:iä: "The 999 is stunning both in a visual and riding sense."

Ja tottakai samaisessa lehdessä annettiin kritiikkiä joistakin 999:in ominaisuuksista, mikään ei ole täydellistä.  
wink.gif

Poimin tekstistä olennaisen, kuten näköjään jotkut muutkin tekevät.

Onnea vain jos hankit kalustosi jonkun lehden testien perusteella... vaikka toisaalta kyllähän se lämmittää mieltä jos paperilla oma kalusto on "paras".  
biggrin.gif


Niin joo... Passion voi olla vaikka "worth £20k" jos jostain pitää.  
cool.gif
 
Back
Ylös