• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Äänenvaimentimessa kolhuja, pitäisi täyttää, mikä aine kestää kuumaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuSu1978
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JuSu1978

New member
Äänenvaimentimessa kolhuja, pitäisi täyttää, mikä aine kestää kuumaa?

Äänenvaimentimessa oli kolhuja ja naarmua kun mopo oli käynyt kyljellään. Ajattelin että paikataan kolot ja mattamusta kuumankesto maali päälle. En sentään normi pakkelia laittanut, mutta sitä "kemiallista metallia". No nyt sitten kun kävin ajamassa oikeen kuumaksi niin sehän "sulaa" se paikka, eli turpoaa kuprulle. Se niistä "kenian metalleista"...

Mitäs ainetta siihen pitäis laittaa?? :jippikaijee:

Migillä täyttää, ei siinä varmaan muu pysy kiinni.

Rosteria varmaan?

Joo rosteriahan se on... tuollaiset jormut lähtötilanteessa. Änkkä on siis kevarista (CBR).
änkkä.jpg

Eikö kellään tuu muuta mieleen. Jos alan mikillä räkimään, niin siitä ei saa ikinä tasaista pintaa hiottua. 🙂
Toinen vaihtoehto on sit alkaa metsästeleen toista änkkää..

Jos saa purettua, niin sisäpuolelta vasaralla naputtelemalla ja luput hiomalla. Hionnan sijasta jos vetäsee piikkilaikalla harjatun näkösen pinnan, niin pienet kolot ei vältsi näy kovin pahasti.

Mulla olis 04 Cebari Heinolassa. Siitä voisin sulle putken vaihtaa välirahalla. En voi tota putkea suoraan myydä, kun kone on käytössä toisessa projektissa. Tossa projektissa ei pienet pintanaarmut meinaa mitään. Viikon päästä oon menossa, voin kattoa putken kunnon samalla jos kiinnostaa.

tossa kohtaa ei enään räkä sihise kun sylkee, nyrkkisääntönä on että silloin hyvä pakkeli pysyy.

Itse ajattelin samalla lailla ja hain motonetista tuommoisen purkin. Käyttölämpötila kyseisella aineella -30 - +115 astetta. Sitä laittelin eilen ja hyvä tuli "ulkoisesti". Nyt karhensin paikan alta oikeen kunnolla, josko se vaikka pysyis paremmin. Täytyy käydä tänää tai huomenna tyyppäämässä, miten se kestää lämpöä. 🙂

Itse korjasin aikoinaan puhkiruostuneet putket pyöräyttämällä rosteripellin päälle ja pop-niiteillä kiinni takapuolelta.Tuo olisi helppo, kun se ei ole kartio, niinkuin minun putket olivat.Kysyisin tarjousta joltakin pajalta, jos ei itse pysty tekemään. Ohut alumiinipelti olisi kylläkin kevyempää, mutta alttiimpi kolhuille.

Back