Äänet? Akra vs. Mivv

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ippe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ippe

New member
2002 R1:een tekisi mieli saada vähän enemmän ääntä orkkisvaimentimen suhinan tilalle.
Mitään mökäpönttöä ei ole tarve laittaa.

Nyt olisi edukkaasti saatavilla Akran ja Mivvin Titaanipöntöt, molemmat e-hyväksyttyjä.
Kellään kokemusta näiden erosta äänissä?
Lähinnä matalampi ja "hiljaisempi" äänimaailma olisi hakusessa.

Akran hinnalla saa kuitenkin kaksi Mivviä, sen takia kokemukset siitä kiinnostaa.

Käyppä kuunteleen Youtubesta, laitat vaan hakusanaks Yamaha R1 Akrapovic tai Yamaha R1 Mivv. Pitäs löytyä jotain ääni näytteitä.

Taitaa kuitenkin näiden tieteiskoneen tulitikkulaatikoiden ääni olla kaukana todellisuudesta.
Eikun stereoita kiinni virittelemään...

Kuitenkin edelleen kiinnostaa omakohtaiset kokemukset ko. kannujen eroista äänissä, ei nyt välttämättä tarvitse olla rykkösestä.

ei nyt suoranaisesti liity kysymykseen mutta kuitenkin:

kaverilla 10R kawa olisko 04 tai 05 ja mulla GSXR1000K4

kaverin kawassa ja mun kikserissä on molemmissa sama acra sillä erolla että kawassa titaani ja mulla hiilari

ääniähän on sinänsä paha vertailla että muu pyörä on eri mutta kai se suuntaa voi antaa ku molemmat R4 1000cc ja kiekuu suht samat kieroksetkin

mun hiilaripöntöstä kuuluu just aika kova "basso" matalilla kierroksilla kun taas kaverin titaanipöntöstä ei kuulu matalilla juurikaan mitään! korkeemmilla kierroksilla molemmat huutaa sitte niin että koko kylä herää
biggrin.gif

en tosiaan tiedä voiko noin saman tyyppisissä moottoreissa olla noin iso ääniero koneen puolelta mutta epäilen! putket on mitoiltaan täysin identtiset toinen vaan titaani slipon ja toinen hiilari bolton...

e.krrjoitusvrheet

Vaihdoin entiseen tonnifasuuni akran normaalikokoisen hiilaripöntön puolta lyhyempään mivvin gp carbon slipariin ulkonäkösyistä, mutta samalla sain bonuksena paremmat äänet. Mivvin ääni oli mielestäni matalampi ja pehmeämpi kuin akran.

Hinta-laatusuhteeltaan mielestäni erinomainen tuo Mivv.

Vaikeeta noista tehdä päätöstä, tekisi mieli tilailla molemmat niin selviää...

Oisko kukaan kiinnostunut ostamaan jäljelle jäävää?
Sopivuus siis 02-03 R1,
Akra n.350eur
Mivv n.170eur (Mivvin sais samaan hintaan hiilikuituisenakin)

OT

Mite vtussa mun yoshimuran paketissa hintana 470e... oonko saanu enemmän putkee
biggrin.gif
Tuli tosin pyörän mukana..
033102beer_1_prv.gif

Mistäs ippe oot tohon hintaan noita ostamassa? Itseänikin kiinnostaisi ostaa omaan '99 rytköseen slipari.

Vähän OT: Mulle tuli just postissa Mivv:n gp slipari tohon mun fz1:seen. Muuten näyttää hyvältä, mut ihmetyttää siinä väliputkessa olevat ulokkeet,siis semmoset putken pätkät siinä kyljessä.. Mitä virkaa niillä on ?
nixweiss.gif

Vähän OT: Mulle tuli just postissa Mivv:n gp slipari tohon mun fz1:seen. Muuten näyttää hyvältä, mut ihmetyttää siinä väliputkessa olevat ulokkeet,siis semmoset putken pätkät siinä kyljessä.. Mitä virkaa niillä on ?
nixweiss.gif
Kerrohan sitte vähän että millaset äänet lähtee ku saat asennettua sen
thumbs-up.gif
Äänet on melko "muhkeat" mitä nyt kerkesin vähän tallissa kokeilee.. En kerenny testaa db-killerin kanssa, mut ainakin ilman ne on sopivan möreet. Edellinen slipari oli Leovincen gp-style ja siihen verrattuna äänet on hieman matalammat. Oon kyl tyytyväinen ainakin toistaiseksi
062802moto_prv.gif

Vähän OT: Mulle tuli just postissa Mivv:n gp slipari tohon mun fz1:seen. Muuten näyttää hyvältä, mut ihmetyttää siinä väliputkessa olevat ulokkeet,siis semmoset putken pätkät siinä kyljessä..  Mitä virkaa niillä on ?  
nixweiss.gif
thumbs-up.gif
Äänet on melko "muhkeat" mitä nyt kerkesin vähän tallissa kokeilee.. En kerenny testaa db-killerin kanssa, mut ainakin ilman ne on sopivan möreet. Edellinen slipari oli Leovincen gp-style ja siihen verrattuna äänet on hieman matalammat. Oon kyl tyytyväinen ainakin toistaiseksi  
062802moto_prv.gif
Itsellä samanlainen putki kiinni. N.5km ajon perusteella on ääntä ainakin riittävästi, siis ilman killeriä.  
thumbs-up.gif
Täältäkin löytyy ne ulokkeet väliputkesta ja en ole järkevää selitystä niille keksinyt. Joku viisaampi voisi kertoa.
Kävin kysymässä katsastuskonttorilla putkesta ja sen e-merkinnöistä, niin sanoivat että on hyväksytty mikäli killeri on paikallaan. Eikä kuulemma tarvitse muutoskatsastaa.
...ensitöikseni heitin killerin nurkkaan.  
cool.gif

Vähän OT: Mulle tuli just postissa Mivv:n gp slipari tohon mun fz1:seen. Muuten näyttää hyvältä, mut ihmetyttää siinä väliputkessa olevat ulokkeet,siis semmoset putken pätkät siinä kyljessä..  Mitä virkaa niillä on ?  
nixweiss.gif
thumbs-up.gif
062802moto_prv.gif
Itsellä samanlainen putki kiinni. N.5km ajon perusteella on ääntä ainakin riittävästi, siis ilman killeriä.  
thumbs-up.gif
Täältäkin löytyy ne ulokkeet väliputkesta ja en ole järkevää selitystä niille keksinyt. Joku viisaampi voisi kertoa.
Kävin kysymässä katsastuskonttorilla putkesta ja sen e-merkinnöistä, niin sanoivat että on hyväksytty mikäli killeri on paikallaan. Eikä kuulemma tarvitse muutoskatsastaa.
...ensitöikseni heitin killerin nurkkaan.  
cool.gif
Ookoo, hyvä tietää että kelpuuttivat konttorilla sen. Joo kyl se killeri saa jäädä suosiolla pois
biggrin.gif
Ne ulokkeet ihmetyttää, mut kai niille joskus joku selitys löytyy..

Akran titaani tuli nyt sitten hommattua ja olen ihan tyytyväinen siihen.
Äänet on suunnilleen sitä mitä hain, ei liian kovat matka-ajoon.
Alkaa kiekumaan sitten kunnolla siinä 6-7krpm jälkeen.
Kaikinpuolin mukavat mörinät.
Killerin kanssa yhtä hiljainen kuin vakio, hiukan vain matalammat pörinät.

nixweiss.gif
Hieman vanha kysymys, en tiedä oletko jo saanut selvitystä tähän, mutta käsittääkseni ne putket ovat semmoisia "vastapaine-kammioita", jottei tulisi tehohäviöitä
smile_org.gif

Tilasin juuri itsellekkin fasuun mivv gp carbonin..  
buttrock.gif

Lainataan nyt tätä senverran, että löytyykö keneltäkään kokemuksia tuosta Mivv Single Oval Carbon'ista? Lähinnä mietityttää nuo äänet, että mahtaako edes killeri paikallaan päästä esim Apparalle?

<a href="http://www.carpimoto.it/content/prod/l_EN/s_1_Home/br_5_Suzuki/bi_878_GSX_R_1000_07_08/fi_104_Mivv/sp_1/pr_31185_Mivv_Muffler_Suzuki_GSX_R_1000_07_08_Single_Oval_Carbon___Carbon_End_Cap_Muffler_

Street_Legal_TUV_approved_db_.htm" target="_blank">Kuva</a> ja video ko putkesta.

edit: hmmm jostan syystä nuo linkit eivät aukea Chromella. IE ja Firefox toimaa kyllä...

Br, Mikko

Mää hommasin kans viime kesänä tuon Mivvin GP style pöntön hiilikuitusena R6:een. Kaikki kaverit ainaki tuumannu ettei mistään muusta pöntöstä lähe noin kovaa meteliä.

Epäilen ettei killerinkään kans pääse edes radalle  
tounge.gif

Back