TunturiTT
New member
Asentelin talvella pyörääni Acewellin 38XX mittariston ja kaikki piuhat löysivät paikkansa ja toiminnot toimivat. Nyt vaan kun mittaria on tuossa nenän edessä tullut töllisteltyä, on käynyt oikein ärsyttämään kierroslukumittari. Tai lähinnä sen toiminta.
Ohjeen mukaan anturijohto kierretään tulpanjohdon ympärille muutamalla kierroksella ja se on siinä. Onhan se, mutta näyttämä ei ole sitä mitä pitäisi. Ajossa mittarinnäyttämä ei nouse juurikaan yli 2500 kierroksen, ei palkkina eikä juoksevina numeroina. Paikallaan kierrätellessä, rauhallisesti kierroksia nostamalla palkin saa nousemaan ainakin 5500 rpm (en viitsi veekonetta laulattaa paikallaan kovin paljoa).
Tuntuu siis, ettei anturi jotenkin omaisi riittävää herkkyyttä.
Kysymys kuuluukin että voiko tuon kytkeä esim jotenkin suoraan kärjiltä (kyllä, pyörässäni on kärjellinen sytytys) puolalle tulevaan johtoon? Onko jollain ollut vastaavia herkkyysongelmia Acewellin kanssa? Vai onko tuo mittari jotenkin rikki?
Ohjeen mukaan anturijohto kierretään tulpanjohdon ympärille muutamalla kierroksella ja se on siinä. Onhan se, mutta näyttämä ei ole sitä mitä pitäisi. Ajossa mittarinnäyttämä ei nouse juurikaan yli 2500 kierroksen, ei palkkina eikä juoksevina numeroina. Paikallaan kierrätellessä, rauhallisesti kierroksia nostamalla palkin saa nousemaan ainakin 5500 rpm (en viitsi veekonetta laulattaa paikallaan kovin paljoa).
Tuntuu siis, ettei anturi jotenkin omaisi riittävää herkkyyttä.
Kysymys kuuluukin että voiko tuon kytkeä esim jotenkin suoraan kärjiltä (kyllä, pyörässäni on kärjellinen sytytys) puolalle tulevaan johtoon? Onko jollain ollut vastaavia herkkyysongelmia Acewellin kanssa? Vai onko tuo mittari jotenkin rikki?