• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Africanoon uudet kumit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja av2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

av2

New member
Mulla on 6500km ajetut 140/80 / 90/90 saharat alla ja pintaa on takana 1,5mm sekä edessä 2,0mm. Nyt oon miettinyt, että pitäiskö vaihtaa metzlerin enduro 4 taikka tourance malleihin, ja 140/80 vaiko 150/70 taakse. Ja oishan noita muitakin merkkejä, oon vain jotenkin ollut merkkiuskollinen metzlerille, onko järkee, en tiedä. Joka työpäivä on kaupunkiajoa, viikonloppuisin maantie-hiekkatieajoa jos ajamaan kerkiää, kesälomalla tarkoitus pohjoista kierrellä ja jonkun tunturin päälle nousta. Pahin hikirymistely jäännyt minimiin. Jos kokemuksia eri renkaista löytyy esim. pidot kuivalla ja märällä, kanttaus mukavuudet, soraajon pidot, kulutuskestävyydet ja erot 140/80 ja 150/70 välillä jne...
bowdown.gif

Mulla on ollu oikeastaan nuo kaikki kumit omassa RD04. Tuo Sahara3 kyllä katoaa alta tosi nopeasti ainaki kun tuli sillon aikaan paljo ajettua 2päällä. No seuraava kumi oli sitte tuo Tourance 150 leveänä. Se kyllä kesti aivan loistavan paljo ja ajo oli melkolailla 2päällä ajoa ja retkivarusteet ja muut mukana. Muistelisin kilometrien olleen tuommosta reilun 16000 luokkaa. Seuraava kumi oli sitte 140 leveä Tourance ja siittä ei nyt ole muuta poikkeavaa sanottavaa muutako että kilometrit tais jäädä vähän vähemmäksi siinä. Ajolleen en muista että olis ollu mitään eroa entiseen. Nyt on joku vähän karkeampi rengas alla jota en edes muista mikä sen ja sillä ei oo tullu juuri ajettua nyt parin viime kesän aikana.

Sitte joskus kun tuo nykynen takis loppuu niin ajattelin panna Anakeen alle. Ihan uteliaisuuttani vaan.

Harmi että sitä Pirellin KTM kumia ei saa 17 tuumasena. Se vois olla kiva rengas.

Back