AGV Kypärän malli hukassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joikhu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Joikhu

New member
Joskus edellisen vuosituhannen lopulla ostin AGV:n kypärän joka on pölyttynyt hyllyssä useamman vuoden. Nyt kyseinen kypärä on taas otettu aktiiviseen käyttöön ja siihen pitäisi hankkia uusi visiiri. Ongelma on että en kuollaksenikaan muista mikä kypärän malli on.

Muutama kuva potasta:

KUVA 1

KUVA 2

Jos satut muistamaan / tietämään millä mallimerkinnällä kyseistä kypärää myytiin, olisin erittäin kiitollinen siitä tiedosta. Sen muistan että kypärän maalaus on mallia "Biaggi" ja hintalapussa oli hintana osapuilleen 2000Mk.

Oikeaa mallinimeä en osaa sanoa, mutta muutama sananen tuosta kiinnityksestä / visiirityypistä. Nykyisissä AGV:n malleissa on käsittääkseni kaikissa sama visiirin pikakiinnitys, nimeltään XQRS (extra quick release sysytem) ja tuo sun kuvassa näkyvä on kyllä täysin samannäköinen. Visiireitä on kahta mallia, Race ja GT, joista ensimmäisessä on nuo "tear-off" kalvojen kiinnikkeet. Kiinnitys kypärään on sama.

Lisäksi maalauksen nimi "Biaggi" viittaisi tietysti kovasti tuonne race-kategoriaan, kuten myös hintaluokkakin, joten mallinimeä hakisin Ti-Tech ja GP-Pro -mallien edeltäjistä.

Ghost:ssa on samanlaiset ilmanottoaukot.

GP Prota tai Ti-tekkiä tuo ei ole nähnytkään

Hyvin pitkälle samanmallinen kuin mun potta, mulla vaan lisänä ilmanottoaukot päälaella ja poisto takaraivon tienoilla... merkiltään AGV JOKER. En tietenkään löytäny papereita mistä olis nähny käypäsen visiirin mallin, ilmeisesti ovat hyvässä tallessa
062802jumpie_prv.gif

itellä on kans tallissa vanha agv.....sellanen kullan värinen hilumaalauksineen ja kyljessä teksti ago.....visiiri kiinni ruuvilla ja paino napit kummallakin puolella......ja käytössä pojilla aina välillä
biggrin.gif
Ps.veteraani mopoilijat koittaneet ostaakkin,mut ei oo myynnissä.........

Kovastippa on samanlainen ku tuo mun vanha kypärä. Q3 on tuo malli. Piti ihan kaivaa kaapista nähtäville taas tuo kypärä. Tuohon muuten sopii Q3-1 mallin visiirikin kun vaihtaa siihen myös nuo Q3-1 mallin kiinnityslevyt (mitkä lie oikeelta nimeltä). Kun on tää nykynen käyttö kypärä tuota Q3-1 mallia niin vaihtelin keskenään noita visiireitä.

Onko alkanu tuossa muuten kuoriutuun visiiristä se pinta sellaisina hiluina pois? Mulla nimittäin alko tekeen sellaista tuo visiiri.

Onko päätylevyt visiirin alla? Tuossa kun ei sellaisia perinteisiä AGV mallin päätelevyjä ole (käännä - irroita - viisiri irti).

Hyvä että malli selvisi. Kypärä on täysiin uuden veroinen, mutta haaveilin kirkkaille keleille savustettua visiiriä. Kypärä kun käy päähän kuin isi äitiin ja en ole vielä sellaisia arskoja löytänyt jotka saisi survottua kypäräpäässä paikalleen. Vaikka kuinka ohutsankaiset ottaa niin silti hetken päästä alkaa puristamaan korvien seutua.

Ostin kypärän edellisellä vuosituhannella, kun lähinnä tuttujen kyydissä matkasin. Nyt kun tuli hankittua itselle mopedi niin kypärä pääsi taas aktiiviseen käyttöön. Kypärässä ilmeni aluksi pientä huurtumisongelmaa, mutta sekin korjaantuu matalalla ilmanohjaimella ja ohuen ohuella fairy kerroksella visiirin sisäpinnalla (on muuten halpa ja toimiva ratkaisu!)

Joo tuossa on ne levyt siellä visiirin alla eli vaihto ei tarvi työkaluja. Ja kutakuinkin samoihin aikoihin on mullakin tuo kypärä ostettu... Olikohan joskus -99 kun harrastusta alottelin.

Ootkos kokeillu killerloopin aurinkolaseja? Mulla tuollaiset ja ei ainakaan oo ollu vielä minkäänlaisia painamis ongelmia niiden kans. Mutta siitä en kyllä tiedä että miten onnistuu kypärän päähänlaitto ilman ettei laseja pois päästä ota.

Ostin paikallisesta optikkoliikkeestä Killer Loopin laseja vastaavat arskat (ei ollunna Killer Loopia myynnissä). Toimii ihan ok lyhyillä matkoilla, mutta kun matkaa on taitettu toista tuntia alkaa lasit ahdistamaan. Toisaalta siinähän voi pitää sitten tauon
sport05.gif

Pitäis taas joskus kokeilla että miten tuon kypärän kans nuo lasit sopii... Että onko kypärän mallissa sitten jotain että alkaa lasit painaan. Tosin jos on tiukka päähän se kypärä niin väkisellähän ne jossain välissä alkaa lasit painaan.

Malli on QUASAR Biaggi Replica. Mulla on samanlainen, mutta musta
biggrin.gif

Tuossa Duellin visiirit:
Koodi: Nimi: Hinta alv 22%:
61-1150-01 AGV VISIIRI SAVU QUASAR -95 40,00
61-1150-10 AGV VISIIRI KIRKAS HUURTUMATON 58,00

Mää kun olin jo onnellinen että se malli selvisi...
Q3 vai Quasar, siinäpä vasta pulma...

Löysin nyt tuon läystäkkeen tuosta kypärästä (joka ihme kyllä oli tallessa vielä) niin löytyy tälläinen kuin Quasar Q3... Liekkö sitten tuo biaggi replica sitten joku tuohon maalaukseen (tarroitukseen?) liittyvä?

Sitähän se on. Noihin aikoihin Biaggin kuuppaa komisti AGV:n kypärä vastaavilla maalauksilla. Taitaa AGV:llä vieläkin olla saatavana näitä "replica" malleja (esim. Rossi).

Katselen tässä AGV:n visiiri listaa. Onkelma on se että Q3:een ja Quasar -05:een käy eri visiiri. Q3:n kirkas visiiri irtoaa mallinumerolla 61-1190-00 ja Quasariin 61-1150-0...

Niinhän sitä luulisi
smile_org.gif

Kävelin kypärän kanssa Motokatille Kuopioon. Pyörittelivät kypärää kädessä ja soittivat jonnekin (ilmeisesti Duelille). Vastaus oli että "ehkä" käy tämän mallin visiirit. Mallia eivät osanneet kertoa...

Back