AGV-Kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [Sepi]
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

[Sepi]

New member
Kellään tän mallista kypärää? Kokemuksia siitä, just itelleni semmosen tilasin kun kävin tossa liikkeitä läpi ja kokeilemassa, .org shopista sai halvimman
smile_org.gif
.

Eipä tässä kummempia, liikaa aikaa käsillä kun pääsee ajeleen vasta 2viikon päästä, kerkee puhuun paskaa sillä aikaa.

No just viikko sitten tuli moinen hankittua. Heti kun kaupassa sovittelin kypäriä päähän, niin ko potta sopi kuin hanska käteen. Shoeit ei olleet läheskään yhtä hyviä mun päähän.

Ei mielestäni mitenkään erityisen hiljainen (suunnilleen samaa tasoa Schuberth Conceptin kanssa), kylmällä kelillä vähän liiankin tehokas tuuletus naamalla (kaikki räppänät on kiinni ja siltikin meinaa naamaa palella), ulkonäkö todella jees varsinkin tumman visiirin kanssa, mukavuus huippuluokkaa.

Yhen kesän semmonen päässä ajellu ja ihan hyvältä tuntunu. Visiiri pääsee välillä huurtumaan mutta ei ihan mahottomasti. Kestävyyttä ei oo tullu testattu että siitä en osaa mitään sanoo.

Tuossa noita möllöttää hyllyssä pari kappaletta...

Minä olen ainakin ollut moisiin tyytyväinen, istuu omaan päähän hyvin (kaikista kokeilemistani varmaan parhaiten), on kevyt, ja suht hiljainen
smile_org.gif

Kahden tuollaisen kestävyyttäkin on tullut kokeiltua ihan käytännössä, hyvin tuntuivat kestävän, myös suht reippaasta haisaidista pää edellä alastulon...
Tai siis ainakin pää säilyi ehjänä, eikä siihen tullut tuon synnynnäisen lisäksi enempää vikaa ;)

Hehe, kiitosta vaan, voin rauhallisin mielin odotella kypärää, oli kans tosiaan parhaiten mun päähän sopinut kypärä mitä kävin testaileen, kolmessa eri liikkeessä, rupes oleen niskat jo ihan jumissa muutaman tunnin päähän/pois session jälkeen.

Juuri kotiin moisen kanssa ja hyvältä tuntuu - org-shopista tietenkin
wink.gif
Väri oli vaan eri kuin mitä duellin luettelossa, mutta onneksi parempi
smile_org.gif

Itsekin ajattelin samaa, mutta ei oikeen sopinut päähän. Arai sopi paremmin
biggrin.gif
Myyjä haukkui agv:n visiirit todella huonoiksi jos vertaa esim arai, koska jos agv:n visiiriä taittaa se katkeaa toisin kun arain jonka voi muljauttaa ympäri(hän jopa näytti tämän)..mutta eipä nuo valintakriiteereitäni muuttanut
wink.gif

itte tilasin saksasta ja ollu ajossa 50km. ihan hyvin istuu päähän ja tuuletus toimii hyvin, paitsi kun on paikallaan visiiri huurtuu hieman. kypärään suht helppo vaihtaa visiiri. tupla d on aluks hankala saada tarpeeks kireelle mut eiköhän se täst lähe ku tottuu.
cool.gif

Jooh sen verran turhamainen pitää olla et hopeinen iridium visiiri lähti samalla kertaa tilaukseen, org shopista
smile_org.gif
.

Mulla kanssa tuore GP-Pro ja reilun viikon ajokokemuksella vaikuttaa oikein hyvältä. Toki näin alkuun ottaa hetken että pehmusteet muotoutuu kohdalleen. Laitoin samantien kirkkaaseen visiiriin ProGripin pinlockin ja toistaiseksi en ole saanut visiiriä huurtumaan edes yrittämällä....
tounge.gif

Tosin tuo pinlock on sen verran paksu, että visiiriä joutui hiukan säätäämään aavistuksen ulommaksi jotta pystyy avaamaan ja sulkemaan yhdellä kädellä.

Tuuletussysteemit vaikuttavat aika asiallisilta, mutta toistaiseksi ne ovat pysyneet tiukasti kiinni. Helteitä odotellessa.

Selittäkääs tietämättömälle aloittelijalle mitä tää pinlock meinaa? ilmeisesti joku vehje/osa joka estää huurtumista, miten/minne asennetaan ja paljonko maksaa, olis varmaan omaankin kypärään ihan paikallaan.

Tuosta näkee mistä tässä omassa pinlockissa on kyse:

Linkki

Ja hintaa oli muutama kymmen euroa orgin shopissa (en muista tarkkaan paljonko..)

Yhen kesän semmonen päässä ajellu ja ihan hyvältä tuntunu. Visiiri pääsee välillä huurtumaan mutta ei ihan mahottomasti. Kestävyyttä ei oo tullu testattu että siitä en osaa mitään sanoo.
AGV huurtuu? Et ole varmaan kokeillut Araita/Shoeita.
tounge.gif
Mielestäni AGV:ssä on paras tuuletus/huurteenpoisto kaikista kypäristä joita olen käyttänyt. Se ei juurikaan pinlockia edes tarvitse.

Vuosi on tullut tuollaisella potalla ajeltua. Ei ole paljon pahaa sanottavaa. Oli just sellainen, kun kuvittelinkin. Istuu meikäläisen päähän hybi ja tuuletus pelaa.

Back