• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

AGV XR-2 GP-PRO....???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jury
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jury

New member
Juuh, pään kummallisen muodon
tounge.gif
takia päähän ei juuri muut kipot tunnu sopivan.

Eli josko jollain olis tomonen potta, niin olis kiva kuulla kokemuksia hiljaisuudesta/huurtumisesta sun muusta...

Moi!

Kyseinen kuupa tuli hankittua tänä keväänä ja kokemuksia tuosta on tähän mennessä n. 1500 km. Olen kyllä ollut kovasti tyytyväinen valintaan, mainitaan kuitenkin muutamia havaintoja erikseen:

-Ilmeisen hyvä aeromystiikka, tuuli ei puhise pahemmin edes päätä kääntäessä, ei myöskään ravisteluoireita. Korvatulppien kanssa hiljaisin kypärä, jota olen koskaan kokeillut; lienee osittain istuvuuden ansiota.
-Ilmastointi pelaa mukavasti, ilma tosin tuntuu puhaltavan, vaikka keulaventtiilin sulkisikin
-Hihnan D-lenkit meinasivat tuoreena jumittaa ja hihnan aukaisu oli todella työlästä. Syynä oli epätasainen leikkuujälki lenkkien reunassa. Viissatanen hiekkapaperi, paksu nahka sormenpäissä (nykyään) ja pitkä pinna auttoivat tuohon :)

Osta pois, jos muoto passaa päähän. Itsellä toinen sopiva vaihtoehto olisi ollut Arai, mutta en keksinyt perusteluita yli 100 euroa kalliimmalle hinnalle.

T: Kimmo

Aika samoilla linjoilla duudin kanssa:.

- Kypärä on todella vakaa suuremmissakin vauhdeissa. Huomattava ero verrattuna edelliseen pottaan (X-Liten avattava, jolla oli pyrkimys lähteä nousemaan päästä suuremmissa vauhdeissa, istuvuudella lienee osuutta asiaan).
- D- lukon kanssa ei ole ollut ongelmia
- Visiiri ei huurru kovin helposti, oikeastaan vain kylmällä/kostealla kelillä pysähtyessä, visiirin ollessa täysin kiinni.
- Visiirin sulkeminen työlästä, ei tahdo loksahtaa paikoilleen. Saattaa olla myös alkujäykkyyttä.
- Silmä-/aurinkolaseja saa hieman asetella sisään. Kyllä ne sinne menee, mutta saattavat alkaa painamaan pidemmällä matkalla. Riippuu tietenkin sangoista ym.

Kokonaisuutena olen tyytyväinen valintaan.

Muutama sata km on takana ko. kypärällä ja erittäin positiiviselta vaikuttaa. Suhteellisen hiljainen jopa ilman tulppia, eikä puistele yhtään.
Itellä on ollut kokoajan paikallaan sin.iridiumi, joka tuppaa vähän huurtumaan mikäli pysähtyy eikä heti avaa sitä. Lukitus toimii helposti vaikka olenkin tottunut pikalukkoon. Itse kans huomasin että ilma liikkuu visiirin sisällä vaikka räppänät on kiinni.
Itsellä oli vaihtoehtoina Shoei xr-1000 ja tämä, enkä kadu valintaa yhtään.
062802jumpie_prv.gif
Harmi vain että suomesta ei saanut muita "replikoita" kuin Kalliota, värivaihtoehdot jäi aika vähiin...
sad_orig.gif

-JP-
Kwaa GPZ 500R

Toinen ajokausi alkoi näillä potuilla
biggrin.gif
kokemusta kertynyt n. 15 000 km verran ja kokemukset on pelkkää hyvää
tounge.gif
On tullut kokeiltua SUURISSAKIN nopeuksissa eikä revi tai puhalla korvia puuduksiin.
062802jumpie_prv.gif
Itselläni ostopäätökseen vaikutti eniten se, ettei mun kuulaani sopinut muut
062802moto_prv.gif
Osta ihmeesä ei tarvi katua
buttrock.gif

.ORG! WebShopista löytyy hyllystä kaikki AGV GP Pro-koot, jos haluat sovittaa. Myös AGV:n huippumalli TiTech, jota Rossikin käyttää, on kokeiltavissa.

GP Pro on erittäin mukava kypärä ja siinä on hyvä ilmastointi sekä laadukas sisusmateriaali. Lisäksi edullinen hinta. (Ainakin shopissa)

Suosittelen kyllä lämpimästi kyseistä kypärää, mikäli istuu hyvin päähäsi. Kokeiltavissa löytyy myös Shoein ja Schuberthin laatu-mallit joten vertailu on helppoa.

Tervetuloa kokeilemaan jos mahdollista.

t. Shoppilaiset

Jees, kiitoksia tiedosta..Pitänee tulla poikkeamaan kun kypärän osto koittaa.
Tosiaan toi Schubertin S1 sopi kans päähän aika hyvin, mut kyllä GP-Pro vie silti voiton istuvuuden kannalta.

Visiiri joka on kypärässä vakiona on "huurtumaton" malli. Itse hommasin myös toisen visiirin ( mustan )
Mielestäni visiireitä on helppo vaihdella tilanteen mukaan, kirkas yöajoon ja musta päivä/aurinkokeleille. Ensin alkuun olivat hankalia, mutta parin vaihtokerran jälkeen menevät helposti paikalleen.
Voin kyllä kokonaisuutena myös suositella ko.kypärää.

Back