• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Aina 30km/h...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja askeetti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

askeetti

New member
Nyt oon ymmällä
omg.gif
. Pyörällä kun ajelee normaalia kaupunkivauhtia, niin nopeusmittari vaikuttas näyttävän ihan oikein mutta sitten kun vauhdin nostaa yli 70 km/h, niin nopeutta näyttää olevan mittarin mukaan vain 30-34 km/h. Ei nouse enää mihinkään, vaikka nopeutta vaihtelee. Samalla olin kuvittelevinani, että myös trippimittari raksuttaa hitaammin. Kyseessä Daytona 955i vm -05.

Nopeusmittarin anturi sökö ? Mulla hajosi anturi Speed Triplestä (-04) kun mittarissa oli n 25000km, meni takuuseen.

Sama vika oli meikäläisen Daytonassa viime vuonna. Nopeusmittarin alapäässä oli vikaa. Eturengas pois niin vika paljastui. Se magneettinen holkki mikä pyörii vanteen mukana ja antaa jotain signaalia mittarin suuntaan oli räjähtänyt ihan paskaksi. Holkki sijaitsee siinä vasemman teleskoopin ja vanteen välissä olevassa mustassa systeemissä. Kyselin suomesta uutta varaosaa ja hintaa oli muistaakseni 230€. Englannista käytetty tuli postilaatikkoon reilulla 80€:lla. Sieltä tosin tuli koko alapää holkkeineen päivineen. Jos Lontoo taipuu yhtään, niin kannattaa kysyä vaikka emaililla -> http://www.triumph-ant.co.uk/

Kiitokset nopeista vastauksista. Toivottavasti toi on semmonen vika, että menee takuuseen.
thumbs-up.gif

Jeps, mainitsin asiasta määräaikaishuollossa ja samanlainen tohjoks menny magneettiholkki sieltäkin paljastui. Onneks oli takuuhomma.
thumbs-up.gif

Sama vika taas Trumpassa. Mittari näytteli vain 11-13 km/h nopeuksia. Etupyörä veks ja taas sama näky kuin viimevuonna. Holkki ihan paskana. Täytynee taas tilailla briteistä varaosaa. Meinasin, että tilaan samantien 2kpl niitä holkkeja, kun hajoaa ihan varmasti tänä kesänä taas uudestaan.
Ootteko kiinnittänyt huomiota siihen, että onko teidän pyörissä vaseliinia tms. voitelua siellä holkin ympärillä? Mulla oli viimevuonna vaseliinia siellä aika paljon. Putsasin sen ja laitoin hieman miedommin voitelua sinne. Ei näytä auttavan, kun meinasin, että vaseliini saattaa ahistaa sitä holkkia kuitenkin pyörimästä normaalisti. Riittäisköhän pelkkä CRC, tai ei mitään mönjää?
Täytyy kyllä ihmetellä, miten noin heikkokestoinen systeemi on keksitty? Miksiköhän Trumppa ei ole tehnyt mittausta eturattaalta? Uusimmissa malleissa taitaa olla niin, mutta miksiköhän ei jo aikasemmissa malleissa...
033102ass_1_prv.gif

Back