• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

AirHawk tyyny

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Waltsu407

New member
Ostin just tosta äsken Motoseinäjoelta AirHawk persustatyynyn...
Ajattelin kokeilla tuollasta tyynyä takapenkkiläisen viihtyvyyden vuoksi...Ja jos itse lähden ajelemaan vähän pidemmälle voipi se olla aika mukava...Tyyny oli aivan kristuksen kallis...ovh. tais olla lähellä 110 €...Tinkaamalla tyyny irtosi 90 €...Silti pidän "ilmapatjaa" hervottoman hintasena...

En nyt kuitenkaan ajatellut sijoittaa vielä geelipenkkiin, joten jos tuo toimii hyvin niin sitten se oli edullinen geelipenkkiin nähden...

Nyt kun ajokelejä ei vielä oikein ole, en voi sanoa omia kokemuksia kyseisestä tuotteesta. Siksi kysynkin, onko kenelläkään tästä tuotteesta tai vastaavanlaisesta mitään kokemuksia? Toimiiko?

Tyynyjä saa eri kokoisina esim. small, medium tai large... Itse ostin tuon mediumin...
 
Nyt kun ajokelejä ei vielä oikein ole, en voi sanoa omia kokemuksia kyseisestä tuotteesta. Siksi kysynkin, onko kenelläkään tästä tuotteesta tai vastaavanlaisesta mitään kokemuksia? Toimiiko?

Toimii kuin junan vessa, kunhan pitää huolen siitä että sitä ei täytä liikaa. Tyynyn säätämiseen kannattaa uhrata jonkin verran aikaa jotta siitä saa parhaimman mahdollisen hyödyn irti.

Itse täytin sen alussa ihan liian paljolla ilmalla, jolloin istuminen muuttui "hötkyilyksi" ja tuntuma pyörään katosi melkein täysin. Siitä pikkuhiljaa ilmaa pois päästämällä se sitten muotutui ajan kanssa sopivaksi.
 
Onnistuukos sen sitten piilottaa alkuperäisen verhoilun alle, vai katoaako sen toimivuus sitten
nixweiss.gif
ite kans miettinyt josko laittais tollasen.
 
Jos verhoilun saa nätisti irti, niin mikäs siinä. Itselläni se on Ikeasta ostetun lampaannahkataljan alla (=paksumpi kuin verhoilu), enkä ole huomannut taljan vaikuttavan Airhawkin toimintaan mitenkään negatiivisesti.
 
150€ lupasivat laittaa orggissatulaan geelit sisälle. Firmaa en muista, mutta juttua on ollut näillä sivustoilla.
 
150€ lupasivat laittaa orggissatulaan geelit sisälle. Firmaa en muista, mutta juttua on ollut näillä sivustoilla.
Eipä oo hirvee investointi näköjään tuokaan vaihtoehto...Kattelin vaan tos triumphin alkuperäisosan hintaa...Geelipenkki 139 puntaa eli n. 230 € +toim.kulut + jos hankkii jälleenmyyjältä mahd. heidän kate päälle...Mut pidän tuonkin vaihtoehdon mielessä... Näkee nyt millai toi "airbag" toimii...
smile_org.gif
, kovin oon ymmärtänyt et käyttäjät on ollu tyytyväisiä...mut entäs .Org?Lisää kokemuksia jos löytyy...
 
Ostin tuollaisen viime kesän Alppireissua varten, tilasin suoraan valmistajalta Ruotsista.

Ei kyllä takapuoli juuri puutunut kun tuon päällä istuskeli, pisin päiväetappi oli vajaat 900 km. Airhawkilla istuessa oli myös helppo vaihdella ajoasentoa laajemmin kuin pelkän satulan päällä. Luultavasti pidin liikaa ilmaa tuossa, mutta tuntuma pyörään kyllä heikkeni jonkin verran, eli otin tyynyn suosiolla pois kun alppiserpentiinejä ajeltiin.

Geelisatulaa en ole kokeillut, mutta kyllä tätä voin suositella ainakin pitkien siirtymäajojen ajaksi. Todella helppo ottaa pois jos siltä tuntuu.
 
Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle
033102ass_1_prv.gif
mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???

Tämä on nähty useampaan kertaan ja aina nuo Barbaran puhaltajat ovat olleet BMW-kuskeja,jotka ovat omasta mielestään mihin-tahansa milloin-vaan motoristeja
pftroest.gif
 
Kyllä sullakin niitä paskoja kuskatessa jokin höyry tekeen näköjään huonon olon. Olisiko alan vaihto paikallaan.
pftroest.gif
 
Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle
033102ass_1_prv.gif
mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???
Se nyt vaan tuuppaa olemaan niin, että meitä on kaikenkokoisia ja -painoisia, myös motoristien seassa. Allekirjoittaneella kun sattuu olemaan keskivertoa pidemmät jalat, niin eipä vaan satulan ja jalkatappien väli ilman Airhawkia ollut tarpeeksi pitkä. Olisihan sitä voinut laittaa useamman sata euroa kiinni erikoissatulan teettämiseen, mutta miksi turhaan, kun satasella sai riittävän korkeuseron aikaiseksi.

Kukin taaplaa tyylillään, ja trollien rooli on yleensä tienposkessa mököttäminen - niin myös näemmä näissä satula-asioissa ...

Edit: Ajatusjuoksujen selkeytyksiä
 
Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle  
033102ass_1_prv.gif
mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???

Tämä on nähty useampaan kertaan ja aina nuo Barbaran puhaltajat ovat olleet BMW-kuskeja,jotka ovat omasta mielestään mihin-tahansa milloin-vaan motoristeja  
pftroest.gif
No jopas oli "low-blow". Kaikenlaisia tietämättömiä sitä onkin. Jos ite oot tottunu istumaan kyykyn laudalla nakkikioskilta mutterille ja kotiin, niin ei varmaan kannata kommentoida persauksen oloa 400 - 500 kilometrin yhtämittaisen ajon jäljiltä.

Tietty ehkä sinulla on vain ollut niin hyvä tuuri, että kaikissa ostamissasi pyörissä on ollut optimi fylli ahterillesi. Monella meistä muista ei näin ole ollut - ei edes Bemareilla ajavilla.
 
Tilattiin juuri kauniimman osapuolen kanssa Ebaysta moiset molemmille. 80 egee tuli hintaa kappaleelta... Mutta jos todellakin poistaa tuon persauksen puutumisen, ni ehdottomasti hintansa arvoista lystiä.
062802moto_prv.gif


Mulla alla BMW K1200R Sport ja kaunokaisella YAMAHA FZS 1000. Ja pyörät on perheeseen hankittu ajoa varten. Mut ymmärrän täysin, että joku muoviluotiaan nakkikiskan edessä 12h päivässä seisottava tosimotoristi ei välttämättä airhawkia mopoonsa tarvi ...
wink.gif
 
Kyllä ne Airhawkit hintansa väärtejä on. Mun Ernestissä on sen verran kova penkki että tuollaiset tyynyt on aika pakolliset (meikäläisen kermap*rseelle ainakin
tounge.gif
) jos meinaa pidempää matkaa taittaa.

Emännän kanssa oli molemmilla omat tyynyt Norjanreissulla, ja päivämatkat pahimmillaan 700 kilsan hujakoilla - ei ois varmaan onnistunu ilman lisäpehmustusta.
 
Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle
033102ass_1_prv.gif
mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???

Tämä on nähty useampaan kertaan ja aina nuo Barbaran puhaltajat ovat olleet BMW-kuskeja,jotka ovat omasta mielestään mihin-tahansa milloin-vaan motoristeja
pftroest.gif
Tottahan tuossa toinen puoli, vaikka vähän vittumaisesti kirjoitettukin. Uusien Bemujen penkit ovat, jos ei
033102ass_1_prv.gif
niin ainakin lähelle sitä.

Vaikka mulla ei ehkä paras mahdollinen matkapyörä olekaan (K 12 S) niin kyllä sillä reissua mielellään tekee ja tehdäänkin.
Mutta satula on kova. Voihan vee kun se alkaa painaa reisiä jo 150 km jälkeen.. Ja jos tässä vaiheessa ei tajua pysähtyä, niin kohta siinä saa pyöriskellä tuskissaan. Ja vaikka kuin yrittäisi vaihtaa asentoa, niin ei auta. Ei auta mikään muu kuin pyörä tien sivuun ja 5 minuutin jaloittelu.

Pakko oli ilmatyyny hankkia, sillä mun tyyli on se, että silloin kun ajetaan - myös ajetaan. Ei siis pysähdytä tunnin välein ihmettelemään, vaan mennään yleensä niin pitkälle kuin menovettä piisaa.

Tämä BMW-kuski ei ole enää tässä iässä ihan "mihin-tahansa milloin-vaan motoristi", Ne ajat on ohi, mutta pyörällä kaikki lomareissut tehdään ja kohtuullisen paljon muutenkin ajelen. Aina mennään pyörällä, jos säät vaan sallii ja reisuussa ne kelit nyt on ihan sama, kesken ei jätetä koskaan.
Kilometrejä on tänä kesänä >8500 ja loma vasta alkamassa. Viime kesänä kotimaassa 7000 km + Euroopan reissulla 4500 km, toissa kesänä kotimaassa 10 tkm ja Amerikoissa vuokrapyörällä 5000 km. Eihän nämä nyt mitään ihmelukemia ole, mutta jonkinmoinen harrastus kuitenkin ja tyhjän panttina mopo ei ainakaan ole.

Eli tuosta Airhawkista vielä...
Sikahintainen ja tyhmän näköinen. Se kuitenkin toimii ja persauksien puutuminen loppui. Pidän sitä paikoillaan vain pitemmillä reissuilla, työmatkat ja ilta-ajelut menee hyvin ilman tyynyäkin. Enempi tämä on (mulla) sellanen tilapäisratkaisu. Ensi talvena penkille tehdään jotain, tai sitte hommaan paremman.
 
Olen pari kesää käyttänyt Airhawkia. Melko tyytyväinen. Kuten parissa muussakin vastauksessa on kerrottu pitää ilmaa puhallella tosi vähän. Asia on kyllä kerrottu käyttöohjeessakin, mutta kun ei millään meinaa uskoa, että sitä pitää tosiaan olla NIIN VÄHÄN!
 
Olen nyt noin 27 tkm mennyt tuolla mun GSA:lla ja perse alkaa näyttää ja tuntua siihen alkuperäiseen satulaan sopivalta. Kestää sen 1tkm yhtsoittoo ja on ilmatäytteinen, mutta low blow.
 
Back
Ylös