• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajo yhdellä kädellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

FJ20

New member
Jotkut roikottavat koipiaan.

Usseemmin tulee vastaan prutkuja, joiden kuskilla vain toinen käsi kiinni tangosta. Olisko merkki taitavasta ajajasta vai kyykyllä ranteet puutuneet.

wink.gif

Ei ranteet vaan koko kroppa. Paikat puutuu samassa asennossa vaikka istuis lepolassessa.
smile_org.gif

Mä otin ainakin valokuvii reissulla silleen et kamera oikeessa kädessä.
Alpeilla oli vaan pikkasen tiukkoja mutkat ajaa yhdellä kädellä kaasu jumissa...

Kyl tää ainakii röökinväleillä heiluttelee koipia ja ajaa yhel käel, saap oikoo selkää.. nii ja helppo moikata
smile_org.gif

Itseasiassa aika hassua tuo lepuuttaminen. Joskus nuorempana tuli loukattua aika ikävästi oikean käden ranne joten se aina välillä vähän kaipaisi lepuutusta. Siltikin se on tuo vasen käsi joka aika usein on irti kahvalta. Oikea käsi tuskin koskaan ajellessa irrottaa kahvasta kun ei ole noita kaasun jumiuttajia tai vakionopeudensäätimiä mopossa.
Tapa se taitaa kumminkin olla ja tarve olla hetkinen hivenen eri asennossa.

Olisi varmaan fiksumpaa opetella pitämään pieniä taukoja välillä niin saisi lepuutettua kunnolla.

Joskus tulee ajeltua vasen käsi irti tangosta, mutta harvoin ja vain kun on varmaa ettei ole tulossa mitään ylimääräistä ohjelmaa. Saa vähän lepuutettua kättä ja siirreltyä kehoa eri tavoilla. Ja elvistelyhän siinä on tärkeä tekijä myös, käsi tuohon polven päälle ja sitten sammakkomaista pullistelua ja paikallisten tyttöjen näyttävää katsastamista.
biggrin.gif

Oikeaa kättähän sitä useimmiten tarviisi lepuuttaa mutta se vaatii jo melkein tyhjän tien, siis ettei takana tule ketään, tai vähän kiihdyttelyä että saa sitten "lepuutusvaraa" ettei aja kukaan perään.

Tasapainoharjoittelua,ja välillä tulee ajettua ilman käsiä ja ohjattua perslihaksilla ja reisillä.
Tuosta ilman käsiä ajosta tuli huonot(tai hyvät)kokemukset jussina,olin pakannut reilusti tavaraa takaboxiin ja satulaan,ja kohensin ajoasentoani irrottamalla kädet tangosta,alkoi hirveä womblaaminen tai mikä lie tärinä,mutta etupyörä rupesi vispaamaan oikein kunnolla! No minä siitä ensimmäiselle bussipysäkille ihmettelemään,että onko vanteissa tai kumeissa vikaa,kunnes päättelin että onkin liikaa tavaraa tarakalla.Loppumatkan ajoin keppi tankissa kiinni,eli etupainoisena,enkä irroittanut otetta tangosta.Kun lähdin paluumatkalle,jätin ylimääräiset romut kaverin autoon,ja sen jälkeen ei womblaillu.

Näppärä mies pitää siittä kaasukahvasta kiinni kevyesti vasurilla, kun lepuuttelee oikeaa kättä.

Itse olen ajoittain harrastanut otetta kaasusta ihan sormenpäillä, jolloin saa selän mahdollisimman suoraan.

Näppärä mies pitää siittä kaasukahvasta kiinni kevyesti vasurilla, kun lepuuttelee oikeaa kättä.

Itse olen ajoittain harrastanut otetta kaasusta ihan sormenpäillä, jolloin saa selän mahdollisimman suoraan.
Ja tosi näppärä mies ajaa kädet väärinpäin,eli vasemmalla kaasua ja oikealla kytkintä
tounge.gif
tounge.gif
tuota voi muuten koittaa autolla,kädet ristissä ohjaamista,siitä saa exremet fiilarit
tounge.gif

Ja tosi näppärä mies ajaa kädet väärinpäin,eli vasemmalla kaasua ja oikealla kytkintä
tounge.gif
tounge.gif
tuota voi muuten koittaa autolla,kädet ristissä ohjaamista,siitä saa exremet fiilarit
tounge.gif
Ja sitten ku se on hallussa niin seuraavaksi voi kokeilla vastaohjausta. Autolla siis.
buttrock.gif

tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
Ja sitten ku se on hallussa niin seuraavaksi voi kokeilla vastaohjausta. Autolla siis.  
buttrock.gif
biggrin.gif
Juuh ja keulimista etuvetoisella
biggrin.gif

Kun tehtailija on kerran siunannut mopoa säätimellä niin pitäähän sitä käyttää: molemmat kädet tangosta irti hartianrentoutusliikkeitä tekemään ja tukeva asento peräpenkille takalaukkuun nojaten. Paikka pitää tarkkaan valita, ei ole ihan niin stabiili tuo mopo kuin alkuun kuvittelin. -Vaan en ole vielä itseäni ojasta löytänyt, ainakaan tuon takia.

Back