Ajoasennon muuttaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nappula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nappula

New member
Thunderacen ajoasento on pikkaisen huono pitkälle jätkälle (lue 195 cm) ja sitä pitäisi saada vähän säädettyä. Mitä vaihoehtoja tähän on ?? Nettiä katsellessani tuli vastaan Gilles Variobar ja Lucas Clip-On.

Miten te kokeneemmat olette vastaavan ongelman hoitaneet ?? Kokemuksia ja hintoja please...
smile_org.gif


Ehkä tuli sittenkin ostettua pikkasen liian pienitilainen pyörä, mutta sille nyt ei enää mahda yhtään mitään. Pitää yrittää vain helpottaa tilannetta...
 
LSL tekee kans korkeampia cliponeita mut eivät ole säädettävät. Pololta saa ainakin.

Sitten on sellanen ku Telefix, ne on säädettävät ja käsittääkseni halvemmat kuin muut säädettävät.

Ja Convertibars. Säädettävät ja kalliit.

Sitten on vielä sellanen vaihtoehto että otat selvää missä vehkeissä on saman kokoset haarukat, katot onko niiden joukossa jotain jossa olis sopivan näköset cliponit ja ostat ne, tuurilla voit löytää käytetyt. Näin tein itse ja hinnaksi tuli kaikki 20e+pk.

Ja jos sulla on cliparit yläkolmion päällä niin jos ohjausgeometria antaa myöden, pudotat putkia hiukan enemmän läpi ja laitat varmistuskohtaan pidemmät pultit ja holkit.
 
aceen saa ainakin www.carpimoto.de paikasta valtermoton säädettäviä jalkatappisarjoja. tapeilla voi tehokkaasti ehkäistä polvien kipuja. niitä voi säätää molempiin suuntiin.
 
Pitkällä kuskilla tulee lähinnä ongelmaksi polvitila eli jalkatappi pitää saada asemoitua paremmin LSL tekee siirtolevyjä joilla saat muokattua jalkojen asentoa. Mulla taasen tulee muuttumaan istumapaikka noin 30 mm lähemmäksi tankoa joka auttaa tällaiselle lyhyemmälle enempi.
 
sanoi:
Sitten on sellanen ku Telefix, ne on säädettävät ja käsittääkseni halvemmat kuin muut säädettävät.

Näyttäisivät aika hyviltä.
sanoi:
Ja Convertibars. Säädettävät ja kalliit.

Ja rumat !
biggrin.gif


sanoi:
aceen saa ainakin www.carpimoto.de paikasta valtermoton säädettäviä jalkatappisarjoja. tapeilla voi tehokkaasti ehkäistä polvien kipuja. niitä voi säätää molempiin suuntiin.

Polvet vielä kestää ihan hyvin. Alaselkään ottaa enemmänkin. Takapenkin kaunistus kyllä tahoisi takajalkatappeja hiukan alemmas...

Käsissä ja selässä on ongelmat. Jotenkin tangot on ihan väärässä kulmassa, jolloin kaupunkiajossa ottaa käsiin.kun ei viitsi niin pienissä vauhdeissa tankin päällä maata...
tounge.gif


Suuremmissa nopeuksissa tankinpäällä maatessa tulee alaselkään kipua. Kokeilin varovasti ajaa pätkän matkaa niin että painoin ranteilla kahvoja, jolloin kipu lievittyi heti. Johtopäätöksenä tuli tuo kahvojen väärä kulma.

Nuo Telefixit näyttäisivät hyvin säädettäviltä. Pitääpä katsella mistä niitä saisi...
 
Oon antanut itselleni ymmärtää että acessa olis cliparit kiinni yläkolmion alapuolella. Jos ne siirtää yläpuolelle niin sehän nostaa jo senttikaupalla kahvoja ylemmäs. Tosin siinä vaiheessa saattaa tulla ohjausiskaria ikävä.

Telefixejä saa ainakin tuolta tilattua http://www.telefix-products.de/

Takapenkkiläisen avuksi vaan siirtosarjat taakse. En nyt vaan tiedä millaset tappirungot acessa on, mutta jos ne nyt on ihan perinteiset "kahdella pultilla rungossa" niin mittaat vaan reikien välin ja teet/teetät siirtolevyt. Ei pitäs olla hirveen kallista, ainakaan jos on kontakteja. T:nimimerkillä "siirtolevyt etutappeihin ja uudet koiranluut laserleikattuna 5mm HST:stä, yht. 0e"
 
Oon antanut itselleni ymmärtää että acessa olis cliparit kiinni yläkolmion alapuolella. Jos ne siirtää yläpuolelle niin sehän nostaa jo senttikaupalla kahvoja ylemmäs. Tosin siinä vaiheessa saattaa tulla ohjausiskaria ikävä.

Niinhän ne on yläkolmion alapuolella. Miten se sitten käyttäytyy jos hommaa ne yläpuoliset. Miksi tulee ohjausiskaria ikävä ?
 
Oon antanut itselleni ymmärtää että acessa olis cliparit kiinni yläkolmion alapuolella. Jos ne siirtää yläpuolelle niin sehän nostaa jo senttikaupalla kahvoja ylemmäs. Tosin siinä vaiheessa saattaa tulla ohjausiskaria ikävä.

Niinhän ne on yläkolmion alapuolella. Miten se sitten käyttäytyy jos hommaa ne yläpuoliset. Miksi tulee ohjausiskaria ikävä ?
Voipi olla ettei mahdu kääntymään tanko enään jos paljon nostat niitä klippejä...
 
Oon antanut itselleni ymmärtää että acessa olis cliparit kiinni yläkolmion alapuolella. Jos ne siirtää yläpuolelle niin sehän nostaa jo senttikaupalla kahvoja ylemmäs. Tosin siinä vaiheessa saattaa tulla ohjausiskaria ikävä.

Niinhän ne on yläkolmion alapuolella. Miten se sitten käyttäytyy jos hommaa ne yläpuoliset. Miksi tulee ohjausiskaria ikävä ?
Ohjausgeometria muuttuu, keulakulmasta tulee jyrkempi ja woblaamista voi esiintyä. Siis tämä vain siinä tapauksessa että keulaa pudotetaan.

Niin ja tuossa kun on vielä kuljetusmuovit paikallaan niin en sitten tiedä paljonko on edes varaa nostaa tankoa ettei ota katteeseen kiinni.
 
hommasi aceen lucasin cliparit.saa säädettyä korkeutta aika paljon ja ajoasento vähän leveämpi.tilasin ne euromotorilta.en muista hintaa mutta näitä samoja clipareita voi käyttää myös eri pyörissä,jos joskus tulee vaihdettua pyörää niin voi laittaa samat cliparit.
 
Back
Ylös