Ajohanska kylmille keleille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja freerider70
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

freerider70

New member
Otetaas taas aihe pöydälle. Eli hanska näille loppukauden ja keväällä alkukauden viluihin ja kosteuteen hakusessa, mieluusti sellainen että pystyy vielä vilkut ja valot operoimaan. Ei myöskään mitään riemunkirjavaa RR-hanskaa... Joitain vanhempia topicceja tuolta kaivelin, Halvarssonin Dry Level ainakin tuntuu olevan suosittu. Muita vaihtoehtoja, Rukka yms?

PS: MP-asun rukkasia ei oteta huomioon
wink.gif
033102ass_1_prv.gif

Mulla käytössä halvat Probikerin hanskat waterproofilla...
Ainakin toistaiseksi on sormet pysynyt kuivina ja lämpöisinä, viimeksi testasin elokuun lopulla Hammerfestin reissulla toimivuuden
wink.gif

Eikä oo liian paksut, hyvin pystyy käsittelemään vilkkuja ja muita releitä...

Hanskojen, ainaskin halpojen waterproofkalvo on käytännössä muovia. Hengittävyydeltään. Mutta kylmän kelin hanskoissa ei ole väliäkään.

Mulla on kylmän kelin hanskana motonetin paksuimmat mahdolliset tekstiilihanskat <30e, paska tuntuma mutta tärinät eivät välity käsiin ja ennenkaikkea ovat lämpimät. Sekä vedenpitävät, testattu lavuaarissa
smile_org.gif

Lämpimällä kelillä sitten reijitetyt nahkahanskat.

Itsellä pelasi ihan kohtuullisesti Halvarssonsin Dry Level hanska tuossa huhti-toukokuun vaihteessa (28.4. hommasin pyörän, 29.4. tuli lunta...). Yleensä hanskoissa ja niiden lämpimyydessä tuppaa vaan olemaan vähän se, että käsien "kylmänkesto" on aika yksilöllistä, joten absoluuttista totuutta on paha antaa
smile_org.gif

(Normaalisti itsellä pitää olla oikeasti kylmillä keleillä ihan rukkaset, ei siis kuitenkaan pyörällä ajaessa, liekö onnistuisikaan...)

Ainoa hieman heikko kokemus tuosta Dry levelistä on se, että vuorikangas on sisältä sellainen, että jos se kostuu (esim. hiestä tai muuten märistä käsistä) niin vuori saattaa tulla ilman tarkkaavaista hanskojen riisumista sormien mukana pihalle kuorikankaan sormien sisältä ja sitten märillä käsillä voi olla hankala saada a) vuori takaisin paikalleen ja b) käsi tumppuun kunnolla. Olipa se hankala selittää...

Muuten ihan tyytyväinen tuohon hanskaan viileämillä keleillä

Käytiin tuossa emännän kanssa ostoksilla ja hää osti itselleen Dane FYN GTX hanskat, raporttia toimivuudesta saa sitten ens viikonlopun jälkeen. Samalla valmistajalla muuten löytyy Nordkap GTX malli joka on ns "kolmisormimalli", eli peukalo, etu/keskisormi ja nimetön/pikkurilli omissa osastoissaan. Näytti vaan aika hassulta... ja lämpöiseltä.

Mulla olis tuolla myytävänä osastolla sulle erinomainen vaihtoehto.
Alpinestars tech road coretex hanskat. Pitää vettä ja on lämpimät.
Hinta 70 euroa.

Minä kyllä haluaisin vettä hylkivät (en veden pitävät) hanskat
tounge.gif
. No joo, mutta ite oon käyttänyt ajorukkasia. Ei ne ole hankalat ja sormet lämmittävät toisiaan.

Minullä käytössä Baehrin sähköllä lämmitettävät hanskat(http://www.baehr.fi/BSH-04-HP-00.html). Parasta mitä rahalla saa? Valitettavasti ei pienellä rahalla. Tehonsäätöyksikkö on myös mainio, pienikokoinen ja portaattomasti säädettävä. Vastuslangat kämmenselän puolella joten yhdessä kahvalämmittimien kanssa takaa varmasti lämpimät kädet.

Mainitsit tossa alussa Rukat: Kylmät on, jopa alushanskoilla.
Ostin toisiksi hanskoiksi Hanx Cruiserit. Jotain 32 ekee, eikä ole tullut vesi läpi. Pikkusen isothan ne ovat, mutta ei ole vilkunkäyttö vielä siihen kaatunut. Sinne kun lykkää vielä puuvillahanskat alle, niin luulis tarkenevan jo muutamassa asteessakin, ja kuten sanottua, ei ole hinnankiroissa.

Mulla on ollut monta vuotta Danen Goretex-hanskat, mallia en muista mutta ovh oli noin 100€ ja tingitty hinta 80€, ovat olleet todella hyvät, suosittelen. Lämpimät ja silti tuntuma on hyvä eli eivät tunnu liian paksuilta.

Tästä mulla erittäin positiiviset kokemukset.

Ostan seuraavatkin näiden kolme vuotta käytössä olleiden tilalle.

NAHKAKÄSINE FYN GTX DANE

Siis Dane merkkiset.

smile_org.gif

Back