• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajonestolaitteesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Macoshark
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Macoshark

New member
Ostin viikko sitten fazerin jossa on Yamahan ajonestojärjestelmä. Sen mukana tuli kolme avainta, kaksi vakioavainta ja yksi koodiavain. Ohjekirjaa lueskellessa huomasin määräyksen että koodiavainta ja vakioavaimia ei saa säilyttää lähellä toisiaan. Myyjä oli toki laittanut kaikki samaan lenkkiin. Sen lisäksi oli määräys että vakioavaimia tai koodiavainta ei saa säilyttää minkään toisen ajonestolaitteen avaimen läheisyydessä. Tarkoittaako tämä nyt muka tosiaan että mun pitäis pitää avaimia kolmessa eri paikassa kun autossakin on ajonesto?  
crazy.gif

Miten te säilytätte noita avaimia?

Ei oikein pysty uskomaan ettei mopon ja auton avaimet voisi olla samassa avainkaapissa.

Ehkä se o tarkoitettu niin, että koodiavainta säilytetään ikäänkuin varmuuden vuoksi vaikkapa mopon papereiden kanssa eikä siellä missä jokapäiväisessä käytössä olevia avaimia pidetään.

Ostin fasun uutena ja avaimet oli pikku pussukassa jo tehtaalta tullessaan (kaikki 3).Samaten kummatkin auton avaimet on samassa lenkissä jo liikkeessä,vaikka on ajonesto,ei ne avaimet mikskään mene vaikka säilyttää yhdessä.
baaa.gif
.

Mulla on häly + ajonesto ja kotona loput avaimet lojuu kirjahyllyn laatikossa ja yksi kulkee aina mukana.

Joo. Kyse on varmaankin siitä, että pyörää käytettäessä avaimet eivät saa olla lähekkäin. On nimittäin ajonestolaitteella ihmettelemistä kun useita ehdokkaita on läsnä samaan aikaan. Usein tämä tarkoittaa sitä, että eipä käynnistetä sitten millään avaimella.... Kannattaa kokeilla miten oma pyörä käyttäytyy kun pari (oma pyörän) avainta on virtalukon lähellä samaan aikaan. Testi on ihan turvallinen eikä se vioita mitään.....ei pyörää eikä avainta ...oletan.

mulle pyörää luovutettaessa 3 avainta pikku pussukassa ja sillä punasella puhkastu pussi sisältäpäin ja törkkästy virtalukkoon,kotona otin käyttöön yhden mustan ja loput laitoin kaappiin,eikä mitään ongelmia kun ajelin liikkeestä kotiin,kaikki avaimet kosketuksissa toisiinsa.
biggrin.gif
.

Back