• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajopukutesti Bikessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TTA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TTA

New member
Olipas taas hieno huijaus Bike lehdessä. Ajopukutesti ja koska lehti oli muoveissa eikä näinollen kaupassa selailu tullut asiaan piti se sitten ihan ostaa omaksi. Muovitus oli tarpeen koska muuten en olisi ko. numero ostanut.

Puvuille oli tehty hankaustestejä, vesipilaritestejä jne... mutta selkeitä taulukkoja pukujen eroista ei löytynyt yhtään. Sanallinen arvostelu oli täyttä huuhaata. Eli ei mitään uutta maan päällä.

Toistuvasti verrattiin hankauskestävyyttä nahkapukuun mutta en saanut selville hangattiinko nahkapuku myös puhki ja miten kauan siihen meni. Mielestäni kaikkien pukujen joita kehutaan vedenpitäviksi ja jotka kävivät vuotamaan jossain vaiheessa olisi pitänyt saada minimipisteet.
Vedenpitävyyshän on tekstiilipuvun tärkein ominaisuus. Ainakin Suomessa.

Huvittavin oli ne pari kuvaa jossa kaveri polttaa kumia ja toinen on maassa makaamassa ja sidottu ketjulla pyörän perään. Testattiinkohan tuossa jotain kuminpalasten tarttumiskykyä puvun pintaan vai mitä?

Jos mennään tekemään ajopukutestiä johonkin maailman johtavaan laboratorioon niin olisi luullut että maksetun testin tuloksia olisi hyödynnetty lehden jutussa hieman paremmin.

Mitä tästä(kin) tapauksesta voimme oppia? Se nyt vaan on tyhmää lukea Bikea, saati sitten vielä maksaa siitä.

Itsekin tulee sorruttua ehkä kerran vuodessa ostamaan ko. lehti jonkun kiinnostavan jutun takia. Joka kerta olen pettynyt, mutta kun ei usko niin ei usko.
withstupid.gif

Itse ostan lähinnä brittien lehtiä, TWO:ta ja Bikea. Juttujen taso on huomattavasti korkeampi ja viihdyttävämpi kun Suomen Bikessä.

Mutta tossa kyseisessä testissä oli mielestäni hyvää juuri vedenpitävyysmittaukset ja miten eri valmistajien ratkaisut eroavat toisistaan, se on ainakin itselleni tärkein kriiteeri jos joskus ostan tekstiiliasua. Mutta olen kyllä samaa mieltä, testin toteutus ja juttu ei kyllä vastannut mielikuvaa minkä sain lehden kannesta...

Tekstiiliasun suojaavuudessa on mielestäni tärkeämpää että suojat ovat oikeissa kohdissa ja pysyvät paikallaan kun itse hankaustesti. Ja siinä ei tekstiili pysty kilpaileen nahan kanssa, sehän on selvä ilman biken testiäkin. Itse ostin kesäksi kangashousut ja polvisuojia on turha laittaa paikalleen. Ne oli täysin käyttökelvottomat. Noin kilon panoinen kumiklöntti joka tulee yhdestä kohtaa tarranauhalla lahkeeseen kiinni...Lonkkasuojat oli ihan hyvät.

Back