Ajovarusteet vakuutuksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rekallio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

rekallio

New member
sad_orig.gif
pikkuveli kävi eilen koeajamassa mp:ni ojan kautta. Miehen paikkautti päivystyspoliklinikka, mp:n vei talteen hinuri mutta mistä vakuutuksesta ajovarusteet uusiksi? Kypärä kaiketi liikennevakuutuksesta, koska on pakollinen ajovaruste. Entäpä goretexit yms. ??

talktohand.gif
"en koskaan enää lainaa"  
talktohand.gif

Sehän selviää kun teet vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöösi, mutta pääsääntöisesti kaikilla taitaa olla niin, että kypärä menee mopon vakuutuksista ja muut ajovarusteet kotivakuutuksesta.

Sehän selviää kun teet vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöösi, mutta pääsääntöisesti kaikilla taitaa olla niin, että kypärä menee mopon vakuutuksista ja muut ajovarusteet kotivakuutuksesta.
Näinhän se. Tapiola korvaa kuljettajan ajovarusteet (siis kypärä, puku, kengät & hanskat jne.), lähes kaikki muut (ainakin Veritas) vain kuljettajan kypärän. Mutta omasta vakkarista selviää (ja lukee myös vakuutusehdoissa, joita kukaan ei tunnu koskaan lukevan etukäteen... )

jos ei liikenne vakuutus korvaa, etkä ole ollut työmatkalla (työnantajan vakuutus, tai työnantajan vapaa-ajan vakuutus) niin kotivakuutus jää ainoaksi vaihtoehdoksi!
Mulla sattui 13.07 raju kolari hirven kanssa ja jos ajoasuja ei LEIKATA pois päältäsi, niin if:llä ei vakuutus korvaa kuin kypärän...!
Onneksi olin tulossa neuvotteluista, joten työnantajan vakuutus korvaa jopa nahka-asun joka oli alimpana .. goret jouduttiinkin sit leikkaamaan pois ja t-paita myös...!

Siis lukekaa ne pienellä painetut tekstit!

Nyt sitten testataan miten homma hoituu. Mopon vakuutukset Turvassa ja kotivakuutus Tapiolassa. Dainesen 3 viikkoa vanha Mako-puku eilisen konttaamisen jäljiltä aikas katu-uskottavassa kunnossa, muuten ei niin haittaisi mutta kun pari reikääkin on
sad_orig.gif
,

Mulla mopon vakkari Veritaksessa ja kotivakuutus Tapiolassa. 4kk:tta vanha richan puku ja samanikäinen Shoein Z-one kolhittu tänään joten saapahan nähdä kuin käy..

Tapiola on korvannut mun kamoja varsin kiitettävästi. Viimeisimmästä lipasta lunastivat myös selkäpanssarin, joka kyllä on ajovaruste(ja jolla saatto olla ratkaiseva rooli lipassa) mutta jota ei ehdoissa mainita korvattavien ajovarusteiden luettelossa. Tarkastaja katsoi virheettömän näköistä panssaria (oli nahkojen alla tietenkin) ja kysyi että mikä tässä on vikana. Sanoin että siinä on semmonen vika että se on lipattu. Katsoi tarkemmin ja löysi itsekin hunajakennorakenteen joka saattoi olla kärsinyt lipassa. Ei empinyt yhtään heittäessään panssarin lunastettavien varusteiden pinoon.

Tapiolassa homma siis toimii kiitettävin arvosanoin.
thumbs-up.gif

Mulla tuli hiukka ongelmaa, kotivakuutuksen (Tapiola Domina Junior) ehdoissa sanotaan:

"Vakuutukseen ei voida sisälyttää moottoriajoneuvoja, veneitä, veneen moottoreita tai asuntovaunuja eikä niihin kuuluvia varusteita tai lisälaitteita."

liekö tuo sitten sisällä ajokamatkin - fuck. pitänee soittaa huomenna Tapiolaan missä kotivakkari on.

Veritas korvasi kypärän. If... muut.
smile_org.gif
vaan kahdet omavastuut.

Seuraava mopo ja varusteet sitten samaan yhtiöön  
talktohand.gif

Mulla tuli hiukka ongelmaa, kotivakuutuksen (Tapiola Domina Junior) ehdoissa sanotaan:

"Vakuutukseen ei voida sisälyttää moottoriajoneuvoja, veneitä, veneen moottoreita tai asuntovaunuja eikä niihin kuuluvia varusteita tai lisälaitteita."

liekö tuo sitten sisällä ajokamatkin - fuck. pitänee soittaa huomenna Tapiolaan missä kotivakkari on.
Mä hoitelin tänään ajopuvun korvausasiaa Tapiolan kanssa puhelimitse. Pyysivät käymään näyttämässä sitä liikkeessä joka sellaisia myy ja hankkimaan sieltä lausunto vaurioista ja korjauskannattavuudesta. Kävin siis Larun BW:ssä ja homma hoitui kivuttomasti
bowdown.gif
. Lausunto faxilla Tapiolaan, josta hetken päästä tuli soitto että homma ok. Korvataan uuden puvun hankinta miinus kotivakuutuksen omavastuu. Lähettävät mulle kirjallisesti laskutusluvan, jolla voin käydä hakemassa uudet nahat. Toivottavasti kaikki toimii käytännössä niin kuin tänään puhelimessa sovittiin.

Mä hoitelin tänään ajopuvun korvausasiaa Tapiolan kanssa puhelimitse. Pyysivät käymään näyttämässä sitä liikkeessä joka sellaisia myy ja hankkimaan sieltä lausunto vaurioista ja korjauskannattavuudesta. Kävin siis Larun BW:ssä ja homma hoitui kivuttomasti
bowdown.gif
. Lausunto faxilla Tapiolaan, josta hetken päästä tuli soitto että homma ok. Korvataan uuden puvun hankinta miinus kotivakuutuksen omavastuu. Lähettävät mulle kirjallisesti laskutusluvan, jolla voin käydä hakemassa uudet nahat. Toivottavasti kaikki toimii käytännössä niin kuin tänään puhelimessa sovittiin.
Mulla meni vielä paremmin, soitin tapiolaan ja kerroin mitä oli tapahtunut. Virkailija kysyi puhelimessa missä kunnossa kuteet on, sanoin että "no on niissä molemmissa reiät ja laahausjäljet". Seuraavaksi sainkin kertoa paljon setti maksaa kaupassa (618e) ja sitten virkailija totesikin että "rahat (omavastuu vähennettynä) siirtyvät sinullepäin huomenna, toimita uudet kamat saatuasi vanhat lähimpään Tapiolan konttoriin". Ei kuulemma tarvitse täyttää edes vahinkoilmoitusta ja homma on tällä selvä
smile_org.gif

Jeps Tapiola korvas mulle kypärän,takin ja hanskat sekä housujen korjautuksen. Kannattaa olla kaiken kattava kotivakuutus.

Back