ajovarustuksesta!?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pronka

New member
Tuossa useaan otteeseen ollut puhetta näistä ajovarustuksista tai niiden puutteesta. Itse kuulun tietty siihen ryhmään, että pyöränikin pesen vähintään nyt hanskat ja ajotakki päällä
tounge.gif
Tuli vain mieleen, että onko tekopyhyyttä pauhata täydestä ajovarustuksesta, jos kuitenkin ajaa pyörällä 130++++ matkavauhtia?? Provohan tämä ei ole, mutta tunteeko kukaan koskaan pistoa sisäelimissään haukuttuaan mielessään piikkariteinit, jotka ajavat kaupungissa t-paidassaan. Nimittäin minä olen joskus ohimennen tuntenut
blush.gif

Kyllähän se on mulle ihan sama minkälaisia ajovermeitä jengi pitää päällään ajaessaan.
Jos joku haluaa ajaa alasti, ajakoon, ei se muhun satu jos se lipat vetää...

bawling.gif
tämä on jo niin loputon aihe ja aina on puolesta ja vastaan...ajetaan ihan totta jokainen miten halutaan ja lopetetaan tää turha sönkötys..tänään vedän ajotakin kanssa farkut ja pitkälle reissulle jopa nahat tms.ilman mukaan what ever..kommentointini loppuu ainakin tästä loputtomasta aiheesta (joku saatta olla iloinen hihihih)

hyviä kilometrejä vielä paljon edessä tällä kaudella ja kiinnitetään vaikka jokainen tahollamme omaan ajotapaamme.

Tuolla paljon kiistellyllä aiheella ei kyllä ole moottoripyöräilyn kanssa mitään tekemistä.

Puhdas arvokysymys. Mittaa lähinnä nutturan tai pipon tiukkuutta, eli suvaitsevaisuustasoa.

Tuskin se kenellekään motoristille kuuluu miten toinen toveri motoristi sattuu olemaan pukeunut. Koominen pelkkä ajatuskin. Paitsi tietysti, jos on väärän värinen liivi päällä
tounge.gif

-hh-

Eikös olis ollu paree kaivaa vaikka haulla esiin ja nostaa ylös joku niistä ehkä kymmenestä "juupas-eipäs jumppapuku-kokovartalokypärä"-topicista, eikä aloittaa yhdettätoista?

Sattuu se sun lompakkoon... ja jokaisen muun motoristin paljon enemmän kuin lunarit kaskosta!
Eli mä voin ihan vapaasti käydä varastamassa renkaista venttiilit, jos joku ajaa ilman .orgin hyväksymää ajoasua.
Kyl maar se vaan on niin, että jokainen meistä päättäköön mitä laittaa päälle kun lähtee ajamaan.
Joku laittaa kukkahatun ja joku kypärän.

Sattuu se sun lompakkoon... ja jokaisen muun motoristin paljon enemmän kuin lunarit kaskosta!
Luuletko tosiaan että vakuutusmaksut tippuisivat jos kaikki ajaisivat täysissä varusteissa jatkuvasti?? Korkeintaan siinä hyötyisivät osakkeen omistajat suurempien osinkojen muodossa. Niin kauan kuin ei ulkomaisilla firmoilla ole asiaa suomen vakuutusmarkkinoille, ei ole toivoa vakuutusmaksujen tippumisesta. Tuskin on silloinkaan.

Halvemmaksi taitaa tulla jos heittää henkensä shortsit jalassa ajellessa, kuin että "vain" halvaantuisi täydessä varustuksessa kaatuessaan. Itse valitsisin tuon ensimmäisen noista vaihtoehdoista.

Niin kauan kuin ei ulkomaisilla firmoilla ole asiaa suomen vakuutusmarkkinoille, ei ole toivoa vakuutusmaksujen tippumisesta. Tuskin on silloinkaan.

Halvemmaksi taitaa tulla jos heittää henkensä shortsit jalassa ajellessa, kuin että "vain" halvaantuisi täydessä varustuksessa kaatuessaan. Itse valitsisin tuon ensimmäisen noista vaihtoehdoista.
Molemmissa asioissa olet oikeassa; kuolema on verraten halpa, verrattuna vaikkapa 30 v hoidettavaan ja saman tien eläkekelpoiseen, jolla on vielä pirusti elätettäviä mukuloita. Se loukkaantuminen on niin kallis, ettei useimmilla ole edes promilletason ymmärrystä asiasta.

Ulkomaisten vakuutusyhtiöiden tulo on vähän niin ja näin –onhan meillä jo ylikansallisia. Sen sijaan, kun suomalainenkin saa ajaa muualla EU-alueella rekisteröidyllä moottoripyörällä Suomessa, muuttuu maisemat myös vakuutuksissa.
tounge.gif

Justiisa oli bomber forumilla ihan kuvien kanssa setti mitä käy kun vetelee ilma vermeitä. Sitä myös itse kolarikuskikin manailee miksi ei vetäny saappaita jalkaan. Nyt saattaapi olla rakkaat harrastukset uhattuna ku ei jalka toimi. Tämä jossain 30km/h vauhdissa "käyn siwassa" reissulla. Muuutta, itse kukin valitkoon miten ja millä varusteilla ajelee
smile_org.gif

kolari stoori

Justiisa oli bomber forumilla ihan kuvien kanssa setti mitä käy kun vetelee ilma vermeitä. Sitä myös itse kolarikuskikin manailee miksi ei vetäny saappaita jalkaan. Nyt saattaapi olla rakkaat harrastukset uhattuna ku ei jalka toimi. Tämä jossain 30km/h vauhdissa "käyn siwassa" reissulla.  Muuutta, itse kukin valitkoon miten ja millä varusteilla ajelee
smile_org.gif

kolari stoori
Rumat varpaat pojalle tullu...
sad_orig.gif

Oli muuten hyvä ostos toi a-starssin t-stunt airflow. Nahkatakilla tuntui +20+ asteessa, että taju lähtee just jos ei saa viilennystä. A-starssin takkilla on kuin ajaisi ilman paitaa.
smile_org.gif

Ähäää...nahka on uusiutuva luonnonvara, siis oma, sitähän kasvaa koko ajan lisää...
biggrin.gif

Mutta eihän ketjun aloittaja aloittanutkaan väittelyä siitä, että varusteissa vai ilman. Minä ainakin ymmärsin niin, että mitä miettivät ne, jotka
a) paheksuvat ajamista ilman varusteita
mutta kuitenkin
b) ajelevat sitten ylinopeuksia vaikkakin varusteissa.

Vai enkö minä vain ymmärrä lukemaani
withstupid.gif

Ja vastaus varsinaiseen kysymykseen: Tunnen syyllisyyttä aina, kun ajan. Joko mulla on vajaa varustus, ylinopeutta tai molemmat. Ja jos on täys haarniska päällä, niin sitten töpeksin muuten. Johan se on paha juttu sekin, että ylipäänsä omistaa moottoripyörän ja tuo sen silloin tällöin tai jopa usein liikenteeseen vaaraksi kaikille muille tielläliikkujille.
biggrin.gif

Minulla on paha tapa vetää aina kaikki harrastukset hivenen överiksi. Sama koskee MP varusteita. Koskaan ei voi olla kyllin hyvät ja riittävän turvalliset varusteet....

Ajopuvun sisällä ollut selkäsuoja piti toki vaihtaa erilliseen ja "parempaan", sama juttu puvun sisällä olleiden pehmeiden suojien kanssa. Niitten tilalle pitäisi löytää sellaiset kovemmat.... Sitten kun suojat on vaihdettu niin eiköhän seuraavaksi core vaihdu nahkaksi jne, jne....

Itse käytän aina ajaessa täyttä varustesettiä.

Minua ei haittaa se millaiset varusteet muilla on. Joskus kyllä mietityttää kuinka toiset uskaltaa ajaa purkkarit-t-paita-shortsit linjalla, mutta se on toki heidän ikioma valinta.

Jokainen varustelee itsensä lompakon ja tahtotilan mukaan.

Mutta yhdessä asiassa olen hyvin jyrkkä. Kyytiin ei pääse ellei varusteet ole kunnossa! Ajopuku, saappaat, hanskat ja kypärä pitää olla!

Jos ajovarusteiden käyttö vaikuttaisi merkitsevästi vakuutusten hintoihin ja kannattavuuteen,olisi joka vakuutusyhtiöllä omat vakuutukset niitä pitäville. En ole koskaan kuullut vakuutusyhtiöiden harrastavan hyväntekeväisyyttä.
-Varmasti vaikutus on,joskin markityksetön,koska sitä ei ole yhtiöt hyödyntäneet. Olisiko kenelläkään tietoa henkilövahinkojen korvausmääristä suhteessa materiaalisiin korvauksiin? Olisko jotain 10%/90%? (ihan mutu veikkaus!)
confused_orig.gif

Maku asioita miten kukin pukeutuu.Voihan sitä ihan jalkamiehenäkin tulla yliajetuksi.Luin kanssa ton Bomber foorumin jutun ja aloin miettimään kunnon toffeleita.Kuvat ketoo enemmän kuin lehtijutut.
omg.gif

1accident150.jpg

1accident146.jpg

ÄLÄ KLIKKAA

Back