Äkkii tietoa Viragosta!

wimmevanamo

New member
Moro kaikki! Kävin just koeajaa Yamaha XV 535 Viragon,vm -89. Hyvältä näytti ja tuntui sopivalta tämmöselle pienenpuoleisellekin. Kaveri, joka tuntee "aika monta merkkiä", kattoi teknistä puolta ja koeajoi myös. Vaikutti aika hyvältä... No oli kyl etuputkissa vuotoa, vaik oli kuulemma säilytetty lämpimässä talvi. Ajettu tänä keväänä vajaa 800 km. Takarengas kulunu.. no siitähän hintaki laskis varmaan 100-150 eukkoo. Vaikuttiko liian hyvältä?? Onks Viragot kuin toimintavarmoja, miten sähköpuoli? Onko kosteusarkuutta, jos seisoo sateessa useemman päivän suojatta? Skulaako kylmillä myös, siis tyyppiä joulukuussa ennen lumia? Miten noi etuputket - tuppaaks ne vuotaa? Etin kolaroidun Enfieldini tilalle uutta, ja sain Enskasta vähän tarpeekseni sen sähkö- ja kosteusongelmien vuoksi. Olisko Virago muuta ku uusi pommi??    
withstupid.gif
withstupid.gif


Kiitos jo etukäteen!!  
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
 
Osta ennemmin vm 90--> erityisesti kannattaa zekata startti ja varatankin magneettiventtiili. Ne stefojen vaihot onnistuu ti-kaverilta.
 
omg.gif
No, Virago-kaupat tuli tehtyä, paluuta ei ole. Eipä se kalliiksi tullut kylläkään. Kallis tai halpa, ni sais se silti skulata hyvin. Toihan onki -88, ei -89, niinkus nettimotossa alkusivulla oli, joku tehny lyöntivirheen kai. Hmm... vai startti? Toi kokeiltu vaikutti hyvältä kyllä, mut kokemuksia on myös starttiongelmista ed. pyörässä, ja pirullistahan se on, varsinki ku ei ole edes kicksiä. Onks näissä virgoissa sit jotain erityistä startin suhteen, siis näissä vuotta -90 vanhemmissa? Kerro jos tiedät.
withstupid.gif


Muuten tää vaikutti kyllä metkalta ajaa, parempi mitoiltaankin kuin Suzuki Savage, jota myös kävin kokeilemassa.
smile_org.gif
 
Startin kytkin ryhtyy jossain vaiheessa lipsumaan ja ritsa ei lähde käyntiin kuin tuuppaamalla.
Tuossa aiemmin keväällä vaihdoin startin rullat yhteen 535:een. Ei mikään tuhottoman paha homma. Onnistuu suunnilleen parkkipaikalla jos tietää mitä tekee. Öljyt ja vasemman kopantiivisteen joutuu myös vaihtamaan. Rullasarja jousineen taisi olla jotain 30-40€.
 
Minulla taitaa olla jotain häikkää varatankissa.. magneettiventtiili varmaan tuosta äskeisestä päätellen, onko se helppo vaihtaa?
 
Moro kaikki! Kävin just koeajaa Yamaha XV 535 Viragon,vm -89. Hyvältä näytti ja tuntui sopivalta tämmöselle pienenpuoleisellekin. Kaveri, joka tuntee "aika monta merkkiä", kattoi teknistä puolta ja koeajoi myös. Vaikutti aika hyvältä... No oli kyl etuputkissa vuotoa, vaik oli kuulemma säilytetty lämpimässä talvi. Ajettu tänä keväänä vajaa 800 km. Takarengas kulunu.. no siitähän hintaki laskis varmaan 100-150 eukkoo. Vaikuttiko liian hyvältä?? Onks Viragot kuin toimintavarmoja, miten sähköpuoli? Onko kosteusarkuutta, jos seisoo sateessa useemman päivän suojatta? Skulaako kylmillä myös, siis tyyppiä joulukuussa ennen lumia? Miten noi etuputket - tuppaaks ne vuotaa? Etin kolaroidun Enfieldini tilalle uutta, ja sain Enskasta vähän tarpeekseni sen sähkö- ja kosteusongelmien vuoksi. Olisko Virago muuta ku uusi pommi??    
withstupid.gif
withstupid.gif


Kiitos jo etukäteen!!  
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
Starttivikoja noissa on kuulemma ollu,jättävät tien päälle perkules..
wink.gif
 
Käväisepä katselemassa jampun customikerhon sivuilla josko siellä olisi jotain www.yccf.fi
 
Ei noissa Viragoissa mitään vikaa ole. Meillä on kotona kaks, 535 ja 1100. Molemmat pelaa satkulla. Taitaa olla kateellisten panettelua noi jutut.
buttrock.gif


Niin, ja se Yamaha Custom Club Finland on oikea osoite kysymyksille. Siellä on asiantuntemusta Viragojen osalta.
 
varatankin magneettiventtiilin remppa onnistuu irrottamalla hana sieltä tankin alta, helpoin tehdä kun pujottelee tankin irti. ainakin itsellä oli vaan puhdistamisen tarpeessa, tiivistin kasatessa johdon reiän niin että ei kerää likaa enää siitä. sen jälkeen pelasi ok 40tkm (sitten tuli pyörän vaihto
smile_org.gif
)

t. hene
 
varatankin magneettiventtiilin remppa onnistuu irrottamalla hana sieltä tankin alta, helpoin tehdä kun pujottelee tankin irti. ainakin itsellä oli vaan puhdistamisen tarpeessa, tiivistin kasatessa johdon reiän niin että ei kerää likaa enää siitä. sen jälkeen pelasi ok 40tkm (sitten tuli pyörän vaihto
smile_org.gif
)

t. hene
Kiitos Hene, ajattelinkin, että tuskin tuo homma on mitenkään monimutkaista. Pitänee vähän järkeillä samalla ja kokeilla sitä kytkemismekaniikkaa.
 
Back
Ylös