Alastaro 1:39 vs 1:46 synkattuna

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PrivateeR

MotOrg ry
Väsäsin tällasen ku mulla ei ole elämää...

2 Hayabusaa ajelee Alastaroa pitkin. Toinen kuski on vähän kokeneempi ja vetää 2-päällä 1:39.1 kun toinen on aloittelija ja ajelee yksinään 1:46.2.

Moni aina ihmettelee että missä ihmeessä minä häviän aikaa ja että pakko asentaa kilparenkaat.
Noh, tästä voi jokainen itse katsoa minne se aika katoaa.

2 videota on synkattu jarrumerkki-apex välimatkoilla täysin vierekkäin, joten ajolinjaerot yms näkyy varsin mukavasti. Luonnollisesti nopeampi kierros on hidastettu jotta sen saa synkattua.

Nauttikaa!

 
Loistava homma!

Voitaneen siis olettaa, että nopeamman esimerkin linjalla saattaisi vielä vähemmän kokenut kaveri saavuttaa jopa progressiivisilla jousilla aiemmin ajamansa ajan 1:36 kyseisellä radalla, vaikkakin mooppedin nopeusresurssit eivät yllä lähellekään kuormatun Hayabusan kyytejä suoremmilla osuuksilla kyseistä Circuit'ia. (menee siellä nyt ainakin kolme mutkaa omalla kohdalla ihan päin h*lvettiä ja siihen pari muuta muuttujaa, niin tämän viikon kiukuttelu ja riehuminen hävittikin taas pohjansa ja Nettimoton ilmoituksen voi poistaa...Unto-Matti)
 
No perkeles, tätä oonkin jo oottanu millon saat pätkä tuutattua pihalle, aika selväähän tuo on minne sitä aikaa palaa. Tarvii vaan enää opetella viemään bussia niin kun tollasta lotjaa pitää että taipuu mutkaan ja linjat kuntoon:grin: Katseen käytöstä täysin kiinni itellä tuo apexin missaaminen...
 
Loistavaa!

Mikä kamera ja missä oli kiinni nopeassa pyörässä kun kuva ei juurikaan kallistele? Vai vetelikö se Busa Trikellä yhdellä kädellä mukavia jutellen kyytiläisen kanssa?:grin:
 
Mun on aina melko hankala katsoa noita kypärään kiinnitetyn kameran videoita. En oikein saa käsitystä kääntökohdista tai linjoista, kun se pää nyt seilaa vähän eri paikassa ja katseen kanssa eri suuntaan kun pyörä. ite tykkään pyörän keulaan kiinnitetystä kamerasta, mielellään vielä linssi keskilinjalle sijoitettuna, vaikkei sillä laajakulmalinssillä ihan kauheesti kai ole eroa.
 
en kanssa tajuu tosta mitään. jos molemmissa olis samala paikalla kamera nii ehkä sitte hyvä yritys:thumbup:
 
Ei se kypärä kamera tossa Busan kyydissä ihan hirveästi vääristä koska kakspäällä ei pysty ihan hirveästi liikkumaan pyörän päällä plus että pyörä on iso joten ei edes yletä ihan mahdottomia.

Mutta jos joku nyt ei videosta mitään ymmärrä ni en pysty auttamaan asiaa.
 
Kyllä tuosta hyvin selvisi mistä erot tulee vaikka en ole varsinaisesti ratakuski. Tuollainen video olisi täydellinen jos saisi molemmista moottorin äänet kuulokkeisiin omille puolille, äänen kuuleminen antaa lisää kolmiuloitteisuutta siihen mitä siellä tapahtuu.
 
hitaampi ajaa niinkuin minä. moniin mutkiin tulee ulkolaitaa josta lähtee kääntymään melko myöhään ja on kauan mutkassa. Nopeampi ajaa melkein kuin suoraan sinne sisämutkaan, lähtien kyllä ulkoa, mutta jo kaukaa tähtää sisämutkaan.
 
Miten ihmeessä nuo Busan kallistusvarat riittää 2-päällä ajaessa noihin vauhteihin?itse ajan noita 1.38-1.42 vauhteja päiväistä riippuen gen2 Busalla,ja jalkatappien tuntosarvet ovat pois kuluneet.keskiviikkona kolmosmutkassa mentiin yoshimura r77 vaimentimen väliputken lämpösuojan varassa niin että takarengas hetkellisesti menetti pidon...roikkua tietysti pitäisi enemmän,vaan kun ei osaa :D
 
Miten ihmeessä nuo Busan kallistusvarat riittää 2-päällä ajaessa noihin vauhteihin?itse ajan noita 1.38-1.42 vauhteja päiväistä riippuen gen2 Busalla,ja jalkatappien tuntosarvet ovat pois kuluneet.keskiviikkona kolmosmutkassa mentiin yoshimura r77 vaimentimen väliputken lämpösuojan varassa niin että takarengas hetkellisesti menetti pidon...roikkua tietysti pitäisi enemmän,vaan kun ei osaa :D
Oma ennätys kakspäällä on 1:35.5 mutta ei ollu gopro kiinni pyörässä.
 
Toimiiko samat linjat myös pienempitehoisilla pyörillä?
No jos pyörä on tyyliin 300 kuutioinen tai pienempi ni silloin täytyy käyttää pyöreämpiä linjoja koska vauhtia täytyy ylläpitää mutkassa huonon kiihtyvyyden vuoksi. Mutta mikään siitä isompi ni kyllä ne hyvin lähelle samoja linjoja noudattaa.

Tottakai kun pilkkua ruvetaan viilaamaan niin linjan kriittisyys korostuu kun aletaan viilaamaan viimeisiä sekunteja ajasta pois.
 
mitäs nuo ajat on sulla ollut ilman kyytiläistä...vertailun vuoksi olisi hyvä tietää mikä on nopeusero osaavan kuskin ja osaamattoman välillä,pyörä kuitenkin sama. sen olen huomannut et,ainakin jarruissa selvästi häviää kevyemmille pyörille..tai ainakin edellä menijät ottavat aivan liikaa vauhtia pois mutkaan jarruttaessaan.
 
mitäs nuo ajat on sulla ollut ilman kyytiläistä...
En tiedä ku en oo koskaan kokeillut :D

Tossa just aattelin että pitää kellottaa joka radalle 4 eri "enkkaa"...
-kilpuri
-busa yksin
-busa kakspäällä
-busa ilman jarruja

Tos on sit ainaki referenssiä porukalle
 
Nopeampi ajaa melkein kuin suoraan sinne sisämutkaan, lähtien kyllä ulkoa, mutta jo kaukaa tähtää sisämutkaan.
Tuolla linjalla häviää esim palmasissa ja lemminkäisessä yhteensä muutaman kymmenyksen. Mutta moni kuski silti ajaa tuota linjaa.
 
En tiedä ku en oo koskaan kokeillut :D

Tossa just aattelin että pitää kellottaa joka radalle 4 eri "enkkaa"...
-kilpuri
-busa yksin
-busa kakspäällä
-busa ilman jarruja

Tos on sit ainaki referenssiä porukalle

tätä jäämme mielenkiinnolla odottamaan. ei tuo matkaratsu kovin yleinen laite ole ratapäivillä,mutta hienoa jos tällainen vertailu joskus saataisiin.
 
Tuolla linjalla häviää esim palmasissa ja lemminkäisessä yhteensä muutaman kymmenyksen. Mutta moni kuski silti ajaa tuota linjaa.
Niin häviää joo, mutta koitapa ajaa soolo linjaa kakspäällä painavalla huonosti taipuvalla pyörällä ni huomaat jotain hienoa. :thumbup:
 
Back
Ylös