• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alastarolla ratapyörää vuokralle?

Alottelija Aatu

New member
Saako alastarolla jostakin vuokrattua pyöriä? Katulaitonkin kävisi. Mikäli onnistuu niin mitä mahtaa kustantaa? Olisi siis tarkoitus yhden viikonlopun ratapäivät kurvailla hitaassa ryhmässä lainamopolla, kun oma meni sattuneesta syystä ennenaikaisesti talviunille.

Saako alastarolla jostakin vuokrattua pyöriä? Katulaitonkin kävisi. Mikäli onnistuu niin mitä mahtaa kustantaa? Olisi siis tarkoitus yhden viikonlopun ratapäivät kurvailla hitaassa ryhmässä lainamopolla, kun oma meni sattuneesta syystä ennenaikaisesti talviunille.
Eiköhän aika moni, kuten vaikkapa allekirjoittanut, vuokraa pyöränsä kun ehdot ovat sopivat. Minulla ne ovat ratakäyttöön sellaiset, että vuokraaja antaa pyörän hintaa vastaavan käteistakauksen tai vaihtoehtoisesti pankkitakauksen. Kun pyörä kaatuu tai muutoin vaurioituu, pyörän omistus siirtyy pyörän lainaajalle välittömästi ja itse hankin uuden, vuokraaja korjatkoon itselleen särkyneestä toimivan tai myykööt raadon eteenpäin. Jos tähän kohtaan vastaus on tyyliin "ei juuri nyt ole sen verran ja ajelen tosi varovaisesti", on tarpeetonta jatkaa lukemista pidemmälle.

Vuokraaja maksaa lisäksi itse muuttuvat kustannukset (renkaat, bensat jne) vuokran lisäksi.

Alastaron ratayhtiöllä ei tietääkseni ole pyöriä vuokrattavaksi ja virallisemmat vuokrafirmat tuskin sallivat vuokrapyöriään radalla käytettävän.

Oma pyöräni on kilvellinen, ratakäyttöön sopivaksi rakennettu katupyörä (Yamaha YZF R1).

Jukka

Back