• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alipainehanasta vihdoin eroon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

antti

New member
Vinkiksi muille joilla on mahdollisesti ongelmia kenkkuilevan hanan kanssa.

Omassa Triumphissa on alkuperäisenä Mikunin valmistama alipainehana. Hanassa on iso muovinen lätkä kahvana ja tuo lätkä on tyypillisesti helposti hajoavaa sorttia. Näin myös omassani.

Itse hana kenkkuili myös, laski kahteen kertaan bensat koneeseen sisälle. Ja hanan asento ei tuohon tuntunut vaikuttavan. Epäilen että bensat saattoivat valua rikkinäisen alipainekalvon kautta letkua myöten suoraan kaasarin kurkulle.

Vaihtoehtoina oli uuden muovilätkän ja hanan korjaussarjan hankinta, tai uuden alkuperäisen hanan hankinta.

Ratkaisuksi löytyi kuitenkin jenkkiläisen Pingelin valmistama hana joka kävi sovitelevyn avulla suoraan alkuperäisen Mikunin paikalle. Samalla myös sai uudet bensaletkut.

Nyt tuntuisi pitävän bensat siellä missä kuuluu, ilman turhia hässäköitä.

bothtaps.jpg

Pingel

entiedä pelaako muistini tällä(kään) kertaa mutta mielestäni
STORM:min kataloogissa olisin nähnyt jonkun vastaavan
hanan,olet varmasti asian tarkastanut?
confused_orig.gif
.

Storm:in kataloogista en löytänyt hanaa kuin joihinkin vanhoihin pyöriin. Korjaussarjoja sieltä näytti löytyvän aika moneen pyörään.

Juup, siinä kelpo ratkaisu asiaan. Mistä noita hanoja helpoiten saa ? Sit vielä toinenkysymys, onko varatankki asentoa tuossamallissa ?
Ihmeellinen se alkuperänen, jumittaa ja kun kääntää sitten niin hajoaa jostainkohtaa varmasti
confused_orig.gif

Onpahan tuo Pingeli kyllä röyhkeän hintainen..mutta hyvä. Ostin aikoinaan Suomen MP-palvelusta itselleni tuollaisen kun vanha GSX-R:ni ei saanut temppuilevan alipainehanan takia tarpeeksi ruokaa, ja oli bensatkin koneessa pari kertaa yli huumorini sietokyvyn.
  Nykyään pidän perusvaatimuksena moponvalinnassa ettei siinä ole alipainehanaa, kun jäi sellaiset traumat juuri tuon pyörän kohdalla siitä "minä vs hana" painimisesta että oksat pois-->mulle tuli
kaboom.gif
, ja sen jälkeen olisin toivonut japanilaisinsinöörille 10 x  
kaboom.gif

Edit: Tuohon KooTeen kysymykseen että saa varatankillisia sekä myös kahdella ulostulolla. "Dual outlet with reserve"
biggrin.gif
on juuri se mun hana.

Itse tilasin tuolta : z1enterprises.com

Suoraan valmistajalta saisi myös, mutta heidän nettipuotinsa ei myy Eurooppaan -> sähköpostilla hoituu mutta en jaksanu runoilla.

Noilta löytyy ties minkälaisia gas guzzlereita ja ties mitä lypsykonetta muistuttavia bensan jakelijoita. Tuo omani on tosiaan yhdellä lähdöllä ja varatankilla varustettu. Periaatteessa kai löytyy kaikkia variaatioita yksilähtöisestä kolmeen lähtöön varatankilla ja ilman.

Back