Alkuperäiset tankopainot pois

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzukai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suzukai

New member
Ei voi olla totta! Tän piti olla maailman helpoin homma. Piti ottaa SV:stä tankopainot pois. Yllättäen sen ruuvin kannat anto periksi ihan täysin. Hyvä ettei palaset lennelly.
Onko muita vaihtoehtoja kuin porata se ruuvi pois sieltä??

Onko joku saanu alkuperäiset painot helposti pois?
 
Voiba olla, että ne saapi poies ihan nitkuttelemalla ja vaikka kiertämällä se ruuvi auki ihan siitä painosta vääntämällä. Ne kun tuppaa olemaan jonkunlaiseen levittyvään liitokseen perustuvia. DR:ssä ainakin siellä on vaan kumipusla mikä laajenee kun ruuvia kiristää, lähtee nitkuttelulla suht helposti. Jos siellä on parempikin ankkuri, niin silloin luulisi, että sen ruuvin saa löystymään tankopainosta kiertämällä. Kokeile
smile_org.gif
Yks konsti on tietysti sitte iskumeisseli, jos ruuvin kannasta on mitään jäljellä.
 
Iskumeisseliä tuli jo kokeiltua.... Tuloksena entiset ruuvinkannat
sad_orig.gif
Kiinni on ja pysyy...

Tota suoraan painosta vääntämistä pitää kokeilla. Pitää toivoa, että kerholla olisi joku puntimpi kaveri paikalla, näillä siimanpätkillä ei väänetä kuin korkeintaan limskapullo auki...
 
Jos ei niillä alkuperäsillä oo niin väliä, niin koita siirtoleukapihtejä, ei ne varmaan paljain käsin lähe
smile_org.gif
Toisaalta jos tahot olla hellä vanhoillekin painoille, niin laitat vaan pihtien leukojen väliin jotain sopivaa tavaraa, kuten ohutta alumiini tai kuparilevyä ja johan on jälkien tuleminen lähes estetty... Lukkopihditkin toimii, jos on tarpeeks isot.
 
Iskumeisseliä tuli jo kokeiltua.... Tuloksena entiset ruuvinkannat  
sad_orig.gif
Kiinni on ja pysyy...

Tota suoraan painosta vääntämistä pitää kokeilla. Pitää toivoa, että kerholla olisi joku puntimpi kaveri paikalla, näillä siimanpätkillä ei väänetä kuin korkeintaan limskapullo auki...

jos saat käsiisi, niin wurthilla on sellaista kitkanlisääjää ruuveihin. nimi taisi olla screw grab, tai miten ruuvi nyt ameriikaksi kirjoitetaankaan.

jos sitä et saa/löydä, niin sitten kokeile karkeaa hiomatahnaa siinä ruuvinkannan ja ruuvimeisselin välissä.
 
Jos SV:ssä on vastaavat kahvapainot kuin Busassa, niin ne saa "helposti" irti, kun vääntää ruuvia ja itse kahvapainoa yhtä aikaa. Pelkän ruuvin vääntäminen ei saa aikaan kuin tuhohoutuneen ruuvin kannan.
sad_orig.gif
 
Työvoitto!!!  
smile_org.gif
smile_org.gif
Tosin vain puoliksi.

Toiselta puolelta lähti jo irti. Toinen vielä kiinni...

Näin lähti irti: Isoilla pihdeillä kiinni ja vääntöä. Välissä tosin oli pala sisäkumia, tosin silti tuli pienet naarmut. Eipä noilla mitään väliä ollutkaan roskiin joutavat. Kun siinä aikani naama punasena väänsin niin kuului naps. Sen jälkeen painosta ja ruuvista samaan aikaan pyöritystä ja kyllä irtos. He**etin tiukassa tosin oli.


Kiitos kolmelle foorumin tietäjälle.  
bowdown.gif
 
Iskumeisseliä tuli jo kokeiltua.... Tuloksena entiset ruuvinkannat  
sad_orig.gif
Kiinni on ja pysyy...

Tota suoraan painosta vääntämistä pitää kokeilla. Pitää toivoa, että kerholla olisi joku puntimpi kaveri paikalla, näillä siimanpätkillä ei väänetä kuin korkeintaan limskapullo auki...

jos saat käsiisi, niin wurthilla on sellaista kitkanlisääjää ruuveihin. nimi taisi olla screw grab, tai miten ruuvi nyt ameriikaksi kirjoitetaankaan.

jos sitä et saa/löydä, niin sitten kokeile karkeaa hiomatahnaa siinä ruuvinkannan ja ruuvimeisselin välissä.
Tai haet lähimmäst' biltemasta venttiilin hiomatahnaa on saa 3,85€ 140ml vastaavaa töhnää kun tuo würth töhnä on sellaisessa noin 10ml purkissa ja maksaa todennäköisesti hieman enemmän
smile_org.gif
 
Back
Ylös