• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Aloitteleva (britti?)motoristi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raumik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

raumik

New member
Ostin viime kesänä ensimmäisen mp:n (vanhan Hondan). Nyt olisi tarkoitus vaihtaa pykälää suurempaan vähän käytettyyn ja Triumphit vähän kiinnostaisi. Minulla on kuitenkin tuttavapiirissä huonoja kokemuksia 70-80 luvun Triumpheista ja nyt olisi tarpeen saada tietoa 2000-luvun pyöristä. Myyjäthän kehuu, mutta en tunne yhtään Triumphin omistajaa jolta voisi kysellä. Mallit joita olen ajatellut on Bonneville, American tai Legend. Jos käytettyä ostaa onko jokin erityisesti huomioitava seikka? Ja onko pyörät laadullisesti tai huolto/varaosahinnat samaa tasoa japsipyörien kanssa?
 
Mulla olisi tarjolla 36000 ajettu -04 America. Huollettu säännöllisesti, renkaat juuri vaihdettu. Kuva löytyy profiilista. Edullinenkin vielä. Jos kiinnostaa, kilauta 050-5595514.
 
Pikku haulla löytyy Trumppa-keskusteluistakin käyttökokemuksia.
Itsellä ei juuri ongelmia. Öljynpaineen anturi meni aikoinaan takuuseen ja just napsahti kaasuvaijeri 46tkm kohdalla. Matkamittarin vaijeri meni ~10tkm sitten. Kulutusosia...
 
Ripä tuossa juuri huolta ole ollut. Kulutusosia on vaihdeltu mutta niinhän se tuppaa olemaan että niitä toisinaan tarvii uusia. Ei muuta kun kovaa
062802moto_prv.gif
 
Tiivistetysti voidaan sanoa että luotettavuus on kohdallaan. Vähintään samalla tasolla jaappanilaisten kanssa ollaan.

Eipä näillä uusilla, Hinckleyn Triumpheilla ole mitään tekemistä vanhojen Triumphien kanssa. Eri omistaja, eri tehdas, eri suunnittelijat jne.
 
Tänä keväänä ostin Bonneville SE:n. Nyt n. 6000km mittarissa. Kaikki hyvin, ja ulkomaisten keskusteluryhmien mukaan suuria ongelmia ei ole odotettavissakaan ainakaan kymmeneen vuoteen, jonka verran nämä modernit klassikot ovat olleet markkinoilla.

Käytettyjä Bonneja, Americoja ja Speedmastereita tuntuu olevan markkinoilla harvakseltaan. Itsekin jouduin ostamaan uuden, koska SE-versiota ei käytettynä vielä näy. Kauppaan vaan, hyviä pelejä nämä on.
 
Hei ja moi,

Aika luotettavalle on ainakin oma kaasari-Thruxton vaikuttanut, joten liitytään Hinckley-tekeleiden kehujien pariin.

Juuri viikonloppuna kotiuduttiin pikkurouvan kanssa parin viikon koeajoreissulta, joka vei Helsingistä Nordkappiin ja takaisin. Yhteensä n. 3800 km edestä tehtiin matkaa ja kokeiltiin urheilupyörän luotettavuutta varusteiden kanssa. Niitä varusteita oli kahdella matkalaisella telttaa ja trangiaa myöten ns. riittävästi, mutta hyvin tuo laitos näyttää paukuttavan.

Yhteensä tuolla on kertynyt reilut 40000 kilometriä ja perushuolloilla/säädöillä on menty. Mitä nyt välillä tuunauksenhimoissa vähän kevennelty ja piristelty.

Semmonen se on, urheilullinen tourinkikampe...

-Antti
 
Aika vähänlaisesti on Triumpheja käytettynä tarjolla, varsinkin American ja Thunderbird-malleja.
America on ilmeisesti "perinteisempää" tekniikka ja vuosien saatossa ilmeisen hyväksi havaittu.
Thunderbird on minulle hiukan eksoottisempi tuttavuus. Minkälainen tämä 3-syl moottori oikein käytössä lienee? Onko keskimmäisessä sylinterissä jäähdytyksen kanssa ongelmia kaupunkiajossa kuten aikanaan 3-syl japsikoneissa?
 
Kyllä taas joku ottaa herneen sieraimeen...mut trumpat on paskoja
sad_orig.gif
ei millään pahalla mutta ei hyvälläkään.

Ei ne engelsmannit ennen muinoinkaan osanneet mitään tehdä, pahempia kuin ranskalaiset vehkeet.

Eikä noi uudemmat trumpat mitenkään käsitystäni muuttaneet... vähän enemmän kun tuli vettä taivaalta niin hyyty trumppa. Ja ruostetta tuli vaikka aina oli katoksen alla ei sateella yleensä ajettu, mut sen yhen kerran kun jouduin sateessa ajaa niinpä hyyty
crazy.gif


Laatuero japskeihin aika melkoinen, paitsi kyllä uudemmissa japskeissakin on huomattavissa laatukatoa.
 
Kyllä taas joku ottaa herneen sieraimeen...mut trumpat on paskoja  
sad_orig.gif
 ei millään pahalla mutta ei hyvälläkään.

Ei ne engelsmannit ennen muinoinkaan osanneet mitään tehdä, pahempia kuin ranskalaiset vehkeet.

Eikä noi uudemmat trumpat mitenkään käsitystäni muuttaneet... vähän enemmän kun tuli vettä taivaalta niin hyyty trumppa. Ja ruostetta tuli vaikka aina oli katoksen alla ei sateella yleensä ajettu, mut sen yhen kerran kun jouduin sateessa ajaa niinpä hyyty  
crazy.gif


Laatuero japskeihin aika melkoinen, paitsi kyllä uudemmissa japskeissakin on huomattavissa laatukatoa.
Yhyyy, yhyhyy...

Joopa joo, jos japanialaiset olis niiiiiin hyviä, kaikki ajais niillä. Mulla toinen Trumppa menossa, ei ruostetta, ei vikoja, toimii kuin kello ja seuraavaksi vissiin HD, ettei pääse liikaa urautumaan.

Ai niin, ei mahdu palko-otukset mun sieraimeen, mutta jonkun toisen varmasti.............
 
Mitäs sitä paskalla jos ei ole peltoakaan, vai miten se oli?
Tuolla kommentillahan saatiin edellinen trumppavääntö hyvin käyntiin.
Itselläni on ollut kaksi 2000-luvun trumppaa, eikä niissä ollut mitään poikkeukselliseen luotettavuuteen tai epäluotettavuuteen viittaavaa. Vaihdoin pois, kun eivät kovista lupauksista huolimatta saaneet koskaan ajantasaista superbikea tehtyä.
 
Aika vähänlaisesti on Triumpheja käytettynä tarjolla, varsinkin American ja Thunderbird-malleja.
America on ilmeisesti "perinteisempää" tekniikka ja vuosien saatossa ilmeisen hyväksi havaittu.
Thunderbird on minulle hiukan eksoottisempi tuttavuus. Minkälainen tämä 3-syl moottori oikein käytössä lienee? Onko keskimmäisessä sylinterissä jäähdytyksen kanssa ongelmia kaupunkiajossa kuten aikanaan 3-syl japsikoneissa?
Noissa tripleissä on aina vesijäähdytys flektin kanssa, ja ei ole ongelmia jäähdytyksen kanssa. Kaikki Bonnet on taas ilmajäähdytteisiä.

Vakiona paukkua löytyy enemmän tripleissä. Kun ajoin aikoinaan Americaa, niin en pitänyt ajoasennosta(stiflat edellä) ja koneen "kuminauhamaisesta" käytöksestä.
T-birdissä jalkatapit on suoraan alla, ja kone kiihtyy käskiessä välittömästi.
062802moto_prv.gif
 
Nyt on Thunderbird -03 tallissa, sattui vaan heti pikku haaveri ja tarttis löytää tankki ja yksi vakio äänenvaimentaja (ja jotain muuta pientä). Onko jotain kanavia mistä kannattaisi lähteä käytettyjä osia kyselemään.
 
Tiivistetysti voidaan sanoa että luotettavuus on kohdallaan. Vähintään samalla tasolla jaappanilaisten kanssa ollaan.

Eipä näillä uusilla, Hinckleyn Triumpheilla ole mitään tekemistä vanhojen Triumphien kanssa. Eri omistaja, eri tehdas, eri suunnittelijat jne.
Valitettavasti, Meridien
smile_org.gif
. Mutta itsellä ollut kaksi näitä uudempiakin, T-bird ja ST 955, hyviä pelejä, ei mitään murheita.
 
Nyt on Thunderbird -03 tallissa, sattui vaan heti pikku haaveri ja tarttis löytää tankki ja yksi vakio äänenvaimentaja (ja jotain muuta pientä). Onko jotain kanavia mistä kannattaisi lähteä käytettyjä osia kyselemään.
Tuossa aikaisemmin postasin linkkejä yhdelle nyypiölle, joka etsi takalamppua.
Katsopa sieltä...
 
Nyt on Thunderbird -03 tallissa, sattui vaan heti pikku haaveri ja tarttis löytää tankki ja yksi vakio äänenvaimentaja (ja jotain muuta pientä). Onko jotain kanavia mistä kannattaisi lähteä käytettyjä osia kyselemään.
Tuolta voisi löytää, hakusanalla Thunderbird löytyy myös oikea tankki, (ja kaksi uudemman T-birdin tankkia) myös muuta sälääkin.

http://www.bike-teile.de/index.p....=legend

http://www.bike-teile.de/index.php?seite=einzel&teilid=959575
 
Kiitos, oikean näköisiä osia näyttää olevan. Täytyypä olla myyjään yhteydessä.

Mistä kannattaisi ryhtyä hakemaan vikaa kun startti sanoo vain "naks" aina kun nappia painaa. Tilanne sama myös uudella akulla.

Ei alkanut brittipyöräily kovinkaan aurinkoisissa merkeissä. No, ehkäpä tätä "kämmäämistä" ei parane laittaa pyörän syyksi.
 
Mulla olis tollanen vaimennin, siinä on muistaakseni jotain naarmuja mutta en muista kuinka pahoja, se olis kyl halpa = 0€
Löytyykin varmaan suht helposti, oon nähny sen viimeks vuodenvaihteessa, toimi hyvin rakettien "laukaisualustana"
biggrin.gif


Startin ongelmaan sanoisin että startin solenoidi, jos kaikki kaapelien liitokset on huolella tarkistettu.

edit: nii ja mulla pitäis olla "hyllyssä" tollanen solenoidikin (uusi) jos vika siihen kohdistuu
 
Nyt on Thunderbird -03 tallissa, sattui vaan heti pikku haaveri ja tarttis löytää tankki ja yksi vakio äänenvaimentaja (ja jotain muuta pientä). Onko jotain kanavia mistä kannattaisi lähteä käytettyjä osia kyselemään.

Tuossa aikaisemmin postasin linkkejä yhdelle nyypiölle, joka etsi takalamppua.
Katsopa sieltä...


Yritin ko. rat-linkkiä ja yritin jopa rekisteröityä kyseiselle forumille, mutta eivät vain hyväksy porukkaan mukaan. Tulee aika tyly ilmoitus, rekisteröitymistä ei hyväksytä.
 
Back
Ylös