Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sepä se!Toisaalta, kun jengi hommaa 600cc kyykkyjä ensipyöriksi ja sitten vaan köröttelee 1000-5000rpm siinä hankalassa ajoasennossa rajoitus -10, niin herää pakosta kysymys oliko se pakko hankkia vain ulkonäön takia (huom en tiedä koskeeko tämä aloittajaa, toivottavasti ei). Eihän se ole edes hauskaa. Siinä mielessä nuo uudehkot 2-3-sylinteriset nakut ovat mielestäni hyvä ehdotus, koska ne on pääsääntöisesti kevyitä, hyvin käsiteltäviä sporttipyöriä, mutta samalla käytännöllisiä. Miten olis esim trumpan Street Triple R? 😛 varmaan kyykkyä parempi kaikessa muussa paitsi suoraan 200kmh ajamisessa. Kaikesta logiikasta huolimatta pyörän hankinnassa on luonnollisesti 90% omaa fiilistä ja 10% järkeä, mutta ainahan näistä pitää jaaritella.
Pakko kysyä että onko ne naiset sitten oikeesti niin heikkoja, että niille pitää olla nuo erilliset lelupyörät joilla mies ei vapaaehtoisesti aja?Vihjeenä eka pyörään: uudet 250 ccm Honda, kawasaki.
Oikeesti hyvät vihjeet ja ohjeet löytyy www.wima.fi
Siellä ei nämä tehouskovaiset neuvo, vaan naiset neuvoo toisiaan.![]()
No yksi ihan pätevä pointti päätyä esimerkiksi tuollaiseen "vajaakokoiseen" on harrastuksen kulut per kilometri. On se 250 vaan aika paljon huokeampi huoltaa, rengastaa ja vakuuttaa kuin joku kyykkä.Noi 250cc nelarit kannattaa ihan oikeasti unohtaa. Kukaan ei ole niihin tyytyväinen muutamaa kuukautta pidempään. Mielestäni turha hyssytellä ja asettaa itseään sukupuolen perusteella jotenkin vajaataitoisen ja vajaakanttisen asemaan, kun siihen ei ole mitään tarvetta.
Tästä olen ilman muuta samaa mieltä, mutta se on valitettavasti taloudellinen kysymys. Pyörien läpi vaihtaminen tulee kalliimmaksi kuin suoraan sopivan hommaaminen, ja kaikilla ei ole siihen varaa. "Huipulla" olisi mielestäni esim kilokyykky tai se turbobusa, jota 600cc kyykyt tai nakut eivät mielestäni ihan vielä ole. Sen sijaan mukavan helposti ajettavia pyöriä joista ei lopu ominaisuudet.Sitä paitsi on olemassa niin ällistyttävä optio kuin että *sitä pyörää VOI vaihtaa*! En itse alkuunkaan seuraa sellaista logiikkaa, että pyörävalinnassa olisi ikäänkuin ´aloitettava huipulta´ - siis aloittelijana! Minusta se kuulostaa pikemminkin täysin järjenvastaiselta. On se toki tärkeää myös, että hankkii sellaisen, mistä itse tykkää, mutta siinä kohti ei apuja oikein pysty antamaan, koska ihmisten mieltymykset ja pyörän käyttötarkoitus on niin erilaisia.Noi 250cc nelarit kannattaa ihan oikeasti unohtaa. Kukaan ei ole niihin tyytyväinen muutamaa kuukautta pidempään. Mielestäni turha hyssytellä ja asettaa itseään sukupuolen perusteella jotenkin vajaataitoisen ja vajaakanttisen asemaan, kun siihen ei ole mitään tarvetta.
Itselläni myös ensimmäisenä pyöränä 600cc Honda CBR RR.Mun ensirakkauteni tuli kolmisen vuotta sitten, Hondan CBR. Kuusisatanen äffä.
Tässä on asiaa.suunnilleen noin se menee. Ärräpyörässä ei stonga käänny paljoa (ja pienessäkin nurinmenossa voi isot, kalliit katteet käydä ikävän näköisiksi)... customin laiska ohjaus ei ehkä sekään ole helpoin heti ensialkuun, vaikka se ei vauhtiin päästyä enää olekaan haitta. Ongelmat kuitenkin yleisimmin ilmenee esim. parkkipaikoilla, ihan ryömintänopeuksissa. Tosin on katuenskoissakin monelle miinuspuolena istumakorkeus.mitä enemmän ajoasento muistuttaa polkupyörää niin sitä helpompi oppia oikea tekniikka pyörän käsittelyyn. Tämän jaon mukaan katuendurot ovat parhaita, peruspyörät kuten juuri ER5 yms. hyviä ja ääripäät customit/kyykyt hankalimpia
Pitkälle yli 200kg kuivapaino on myös parkkipaikkapyörittelyssä haaste, jollei peli ole vielä sataprosenttisesti lapasessa.
Per's aukiselle kaikki on kallista; vanha asfalttiviidakon sanonta.Tästä olen ilman muuta samaa mieltä, mutta se on valitettavasti taloudellinen kysymys. Pyörien läpi vaihtaminen tulee kalliimmaksi kuin suoraan sopivan hommaaminen, ja kaikilla ei ole siihen varaa. "Huipulla" olisi mielestäni esim kilokyykky tai se turbobusa, jota 600cc kyykyt tai nakut eivät mielestäni ihan vielä ole. Sen sijaan mukavan helposti ajettavia pyöriä joista ei lopu ominaisuudet.Sitä paitsi on olemassa niin ällistyttävä optio kuin että *sitä pyörää VOI vaihtaa*! En itse alkuunkaan seuraa sellaista logiikkaa, että pyörävalinnassa olisi ikäänkuin ´aloitettava huipulta´ - siis aloittelijana! Minusta se kuulostaa pikemminkin täysin järjenvastaiselta. On se toki tärkeää myös, että hankkii sellaisen, mistä itse tykkää, mutta siinä kohti ei apuja oikein pysty antamaan, koska ihmisten mieltymykset ja pyörän käyttötarkoitus on niin erilaisia.Noi 250cc nelarit kannattaa ihan oikeasti unohtaa. Kukaan ei ole niihin tyytyväinen muutamaa kuukautta pidempään. Mielestäni turha hyssytellä ja asettaa itseään sukupuolen perusteella jotenkin vajaataitoisen ja vajaakanttisen asemaan, kun siihen ei ole mitään tarvetta.
Mitä ihmeen pätemisen tarvetta tästä ketjusta oikein löytyy? Isoja pyöriä täällä tuskin kukaan suoranaisesti suosittelee. Kyllä tästä ketjusta löytyvät neuvot ovat lähinnä tasoa "Kokeile kaikkea, ja valitse se joka parhaalta tuntuu."Per's aukiselle kaikki on kallista; vanha asfalttiviidakon sanonta.Tästä olen ilman muuta samaa mieltä, mutta se on valitettavasti taloudellinen kysymys. Pyörien läpi vaihtaminen tulee kalliimmaksi kuin suoraan sopivan hommaaminen, ja kaikilla ei ole siihen varaa. "Huipulla" olisi mielestäni esim kilokyykky tai se turbobusa, jota 600cc kyykyt tai nakut eivät mielestäni ihan vielä ole. Sen sijaan mukavan helposti ajettavia pyöriä joista ei lopu ominaisuudet.Sitä paitsi on olemassa niin ällistyttävä optio kuin että *sitä pyörää VOI vaihtaa*! En itse alkuunkaan seuraa sellaista logiikkaa, että pyörävalinnassa olisi ikäänkuin ´aloitettava huipulta´ - siis aloittelijana! Minusta se kuulostaa pikemminkin täysin järjenvastaiselta. On se toki tärkeää myös, että hankkii sellaisen, mistä itse tykkää, mutta siinä kohti ei apuja oikein pysty antamaan, koska ihmisten mieltymykset ja pyörän käyttötarkoitus on niin erilaisia.Noi 250cc nelarit kannattaa ihan oikeasti unohtaa. Kukaan ei ole niihin tyytyväinen muutamaa kuukautta pidempään. Mielestäni turha hyssytellä ja asettaa itseään sukupuolen perusteella jotenkin vajaataitoisen ja vajaakanttisen asemaan, kun siihen ei ole mitään tarvetta.
Alottaja ei paljon rahasta kirjoita, vaan kysyi sopivaa pyörää ja heti alkaa tulla neuvoja ISOISTA pyöristä ( -jatkeista ) pienelle neidolle?! Oikeesti aloittajan kannattaa mennä wima sivuille ja osallistua siellä asialliseen keskusteluun ilman pätemisentarve kirjoittelua.
Pyörää voi vaihtaa ja kannattaakin. Aloittelian OMA mielipidekin saattaa muuttua pyörän mallin, merkin ja muun mukaan kun ensin on päässyt "lajiin" sisään.
Ja aloittelijalle tervetuloa www.empy.fi jäseneksi
Aloittaja tais ihan itse kysyä GSX-R600:sta... sanoi myös olevansa pitkä ihminen, mutta sinulle hän ilmeisesti on automaattisesti pieni neitorukka joka on sillai vähän avuton ja heikko ja ei missään nimessä samalla tasolla muiden kanssa, kuten ei naiset yleensäkään? 600cc nykysportit ei ole ISOJA pyöriä, piste.Alottaja ei paljon rahasta kirjoita, vaan kysyi sopivaa pyörää ja heti alkaa tulla neuvoja ISOISTA pyöristä ( -jatkeista ) pienelle neidolle?! Oikeesti aloittajan kannattaa mennä wima sivuille ja osallistua siellä asialliseen keskusteluun ilman pätemisentarve kirjoittelua.Tästä olen ilman muuta samaa mieltä, mutta se on valitettavasti taloudellinen kysymys. Pyörien läpi vaihtaminen tulee kalliimmaksi kuin suoraan sopivan hommaaminen, ja kaikilla ei ole siihen varaa. "Huipulla" olisi mielestäni esim kilokyykky tai se turbobusa, jota 600cc kyykyt tai nakut eivät mielestäni ihan vielä ole. Sen sijaan mukavan helposti ajettavia pyöriä joista ei lopu ominaisuudet.Sitä paitsi on olemassa niin ällistyttävä optio kuin että *sitä pyörää VOI vaihtaa*! En itse alkuunkaan seuraa sellaista logiikkaa, että pyörävalinnassa olisi ikäänkuin ´aloitettava huipulta´ - siis aloittelijana! Minusta se kuulostaa pikemminkin täysin järjenvastaiselta. On se toki tärkeää myös, että hankkii sellaisen, mistä itse tykkää, mutta siinä kohti ei apuja oikein pysty antamaan, koska ihmisten mieltymykset ja pyörän käyttötarkoitus on niin erilaisia.Noi 250cc nelarit kannattaa ihan oikeasti unohtaa. Kukaan ei ole niihin tyytyväinen muutamaa kuukautta pidempään. Mielestäni turha hyssytellä ja asettaa itseään sukupuolen perusteella jotenkin vajaataitoisen ja vajaakanttisen asemaan, kun siihen ei ole mitään tarvetta.
Samaa mieltä tuosta GS500:sta, minulla oli aikoinaan pari kesää tuollainen, näppärä, ketterä, luotettava ja helppo ajettava. Ei liikaa tehoa ensipyöräksi ja ajamisen iloon pääsee mukavasti. Itsellä pituutta n185 ja ainakin tuolloin mahduin hyvin ajamaan.- ensipyörä GS500 oli hyvä ja sopiva