Alumiinirattaat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taffu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Taffu

Aina rähmällään
Eli ketju- ja rataspakettia olen uusimassa, Motonet tarjoaa alumiinista takaratasta paketissa. Kestääkö? Erillisostettuna samasta puljusta saa kyllä myös normirattaita, mutta kysympä kuitenkin. Itse vaikea uskoa, että alumiininen ratas kestäisi niin pitkään kuin tavanomainen.

Kokemuksia kenelläkään?

Eli ketju- ja rataspakettia olen uusimassa, Motonet tarjoaa alumiinista takaratasta paketissa. Kestääkö? Erillisostettuna samasta puljusta saa kyllä myös normirattaita, mutta kysympä kuitenkin. Itse vaikea uskoa, että alumiininen ratas kestäisi niin pitkään kuin tavanomainen.

Kokemuksia kenelläkään?

Eikä kestäkään,kuten otaksuitkin.Kokemusta on,jopa niistä nailonisista takarattaista.Eikä nekään kestäneet.

nailonista:kääk::kääk: onko semmosiakin olemassa!! ja mimmosella myyntipuheella niitä kaupataan..ei ainakaan ruostu

On kestänyt ehkä 1/3 tai 1/2 teräsrattaasta. Meinasin tästä lähtien käyttää aina kaksi alumiinista takaratasta, ennen kuin vaihdan ketjut + eturattaan, koska ketju ei mittausten mukaan ole vielä venynyt yhtään silloin, kun alumiiniratas alkaa olla finaalissa.

On kestänyt ehkä 1/3 tai 1/2 teräsrattaasta. Meinasin tästä lähtien käyttää aina kaksi alumiinista takaratasta, ennen kuin vaihdan ketjut + eturattaan, koska ketju ei mittausten mukaan ole vielä venynyt yhtään silloin, kun alumiiniratas alkaa olla finaalissa.

Miksi sitten käyttää alumiiniratasta, kun perinteinen ratas on halvempi jopa?

Renthalin kovapintaisilla alurattailla ( 525 ja 530 jakosilla) olen ajanut 20tkm helposti, eikä ole vielä juurikan muoto muuttunut. Pitää muistaa vaan rasvata huolellisemmin. Yleensä melki ketjun olen noilla kilometrillä katkassut pois ja uutta laittanut. Juu, kohta joku kertoo kuinka ajoi 150tkm samalla ketjulla, mutta ei ole minun tavoite. Olen tyytyväinen tähän kestoon/suoritteeseen.

Renthalin kovapintaisilla alurattailla ( 525 ja 530 jakosilla) olen ajanut 20tkm helposti, eikä ole vielä juurikan muoto muuttunut. Pitää muistaa vaan rasvata huolellisemmin. Yleensä melki ketjun olen noilla kilometrillä katkassut pois ja uutta laittanut. Juu, kohta joku kertoo kuinka ajoi 150tkm samalla ketjulla, mutta ei ole minun tavoite. Olen tyytyväinen tähän kestoon/suoritteeseen.

Sinulla on liian tehoton pyörä ja liian leveät rattaat. Kokeile viritetyllä kilokyykyllä 520 rattailla.

Eikä kestäkään,kuten otaksuitkin.Kokemusta on,jopa niistä nailonisista takarattaista.Eikä nekään kestäneet.

Juu ei kestäneet nailonrattaat. Varsinkaan sivuttaisvääntöä kun aikoinaan suditellessa antautui toisen puolen ketjunkiristin ja päästi renkaan vinoon >> ratas halki ja työntöreissu kotiin :no:

Tämä siis joskus 90-luvun alkupuolella, ratas saattoi kyllä olla jopa reilu kymmenvuotias kun oli pyörä seissyt pitkään ennen kuin sen ostin. Ennen halkeamista se tuntui kyllä kuluvankin varsin nopeasti. Olisko tuolle myyntipuheet olleet jossain akselilla äänettömyys/keveys tms, tiedä sitten kun en tosiaan itse ollut ostanut.

Viimeksi muokattu:
Back