• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Americaan/Speedmasteriin tehoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jeba1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jeba1

New member
Onko kukaan taikonut lisää tehoja uudesta American/Speedmasterin koneesta?
Vakionahan siinä taitaa olla lähellä 70 hepoa, kiinnostaisi saada 15-20 konia lisää järkevällä panostuksella. Älkää ehdottako puhallinta koska sen kanssa en aio aloittaa pelleilyä.

Onko kukaan taikonut lisää tehoja uudesta American/Speedmasterin koneesta?
Vakionahan siinä taitaa olla lähellä 70 hepoa, kiinnostaisi saada 15-20 konia lisää järkevällä panostuksella. Älkää ehdottako puhallinta koska sen kanssa en aio aloittaa pelleilyä.
Melkeinpä lähempänä 60:ä hepoa vakiona?

Saahan noista jonkun konin todella helpolla: säädöt, airbox-mod ja putket. Sitten viilaamalla lisää kun loppuu.

Joku ikivanha ketju aiheesta taitaa olla, samoin vinkkejä oli jossain newspeedmaster.com tms sivulla. Sohvakuskit vaivautukoon..

Speedmaster 06, vakiona 54bhp ja 69Nm kampiakselilla.

TOR vaimentimet, K&N suodatin ja dynojet suutinsatsilla penkissä säädettynä 56hp ja 78Nm takarenkaalla.

http://picasaweb.google.fi/olavimeister/TriumphSpeedmaster#
Jaa vielä huonompaan suuntaan on menty tehojen puolesta
omg.gif

Olihan noissa melkein räjähtävät 58 heppaa joskus ennen..
Tosin sitä helpompi on sitten tehoja lisätä. Tuohon vielä mahdollisesti kaasarit ja nokka, niin alkais olla konetehot 70-80 hp tienoilla, millä jo ehkä pysyisi liikenteen mukana?

Speedmaster 06, vakiona 54bhp ja 69Nm kampiakselilla.

TOR vaimentimet, K&N suodatin ja dynojet suutinsatsilla penkissä säädettynä 56hp ja 78Nm takarenkaalla.

http://picasaweb.google.fi/olavimeister/TriumphSpeedmaster#
Jaa vielä huonompaan suuntaan on menty tehojen puolesta
omg.gif

Olihan noissa melkein räjähtävät 58 heppaa joskus ennen..
Tosin sitä helpompi on sitten tehoja lisätä. Tuohon vielä mahdollisesti kaasarit ja nokka, niin alkais olla konetehot 70-80 hp tienoilla, millä jo ehkä pysyisi liikenteen mukana?
No olet sä melkoinen vetomies, kun Suomessa suuri osa autoista on varustettu tuonkaltaisilla tehoilla ja nekin pysyvät liikenteen mukana.

Hohhoijaa, kaikkea sitä...  
baaa.gif

Sanosin että uusi speedmaster on aika pirtsakka vehje vakio 61:llä hevosella. Itsellä oli -07. Kyllä sillä kerkiää ihan mihin vaan ja jos tehon noston tarve on tuota 20 hp luokkaa niin kannattaa jättää ostamatta / vaihtaa pyörää.

Juu. Kyllä meikäläisen Speedyllä  ainaki pääsöö pitkän rekan ohi, vaikka on satasen rajootus. Muuta en oo teheny ku lyhyet putket
kairannu auki(naapurit tietää koska ollaan liikenteees), kaasarin neulat nostanu vähä ylemmäs, ja tuon ilimapumppuhäksättimen ottanu pois.( ei käyrät sinisty)
Joskus ku meen kattomaan kiihrytyskisoja, niin paan tankkiin v-poweria, on enemmän kisafiilistä. Kävin tua maahantuojan penkiski taannoin mittaamas arvot ja kivoilta näytti, ei mee laihoille ja hyvin kulukoo. Toki ei kuskikaa oo kovin lihava, vähä alle seittekytä kg. Tuloo vaan mieleen jotta onko aina pakko
rääsätä...  Hyvää kevättä ja nautinnollisia ajokelejä kaikille mopomiehille. ST

Älkää väittäkö vastaan kun käytössä on ensi käden tietoa: olen ajanut tuollaisella sohvalla noin 5000 km, eikä sillä pysynyt liikenteen mukana. Tosin liikenteenä oli Mersun amg.
Muuten kyllä ihan leppoisa, tukeva ja mukava peli tuo america/speedy.

Hauskoja vastauksia, varsinkin Vetomiehen, kuitenkin mun mopo on ruiskuvehje vm -08, oon jo vaihtanut putket ja ruisku on säädetty, joten kysymys on edelleen, millä helposti hepoja?
confused_orig.gif

Kun itse erehdyin säädättämään SM:ni kalleimmalla pajalla kivenlahdessa.
"Säätäjä" sai viimesin silauksen käppyröihin voitelemalla ketjut....

Noita Spedejähän on ollut myös kaasarikoneilla 790 62Hp ja 865 55Hp. Nämä uudemmat ovat 865 62Hp ja ruiskulla.

Wisecon BigBore setillähän saa lisää kuutioita ja varmaa hevosiakin.
http://www.newspeedmaster.com/html/wiseco_big_bore_kit.html

Mikä on toiselle helppo voi olla toiselle vaikea ?

Pyörän vaihto olisi kanssa suhteellisen helppo tapa saada kaivatut lisähepat.

Mutta kuka mitenkin, lienee jokaisen oma asia....

Jaa, mulla on TOR-putket, isommat suuttimet ja lisäilma poistettu. Lähtee ihan riittävästi mun tarpeisiin. Ai niin, peli on -04 kaasareilla, eli tehoa on pari kaakkia enemmän kuin nyky-Americoissa.

mullle piisaa kanssa hevoset hienosti, kun eihän täällä minun tietääkseni saa ajaa kun 100-120km/h ;)

Back