Amerikantuonti Gessu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapjar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tapjar

New member
Onkohan tuommoisessa Ameriikasta tuodussa R1200GS:ssä mitään mainittavaa eroa Suomessa uutena myytyyn verrattuna? Itse havaitsin erona ainoastaan mailimittarin ja bensatankin huohottimen aktiivihiilipurkin. Pyörä on vuosimallia -06. Myyjän mukaan siinä ei ole muuta eroa.
 
Miksi se pitää tuoda ihan Amerikasta saakka vm 06 ? hei Haloo
033102beer_1_prv.gif
 
Miksi se pitää tuoda ihan Amerikasta saakka vm 06 ? hei Haloo
033102beer_1_prv.gif
Ehkä siksi voisi olla, että useinkin Eurooppalainen tavara jenkkeihin rahdattuna kummasti halpenee huomattavasti. Ja vielä mopojen kyseessä ollen niiden alunperin halvat hankintahinnat kaiken huipuksi putoavat käytettyinä vielä huimemmin. Siihen kun vielä ynnää edullisen euro/taalakurssin (ei välttämättä juuri tällä hetkellä) vois hommassa olla järkeä rahdeista, tulleista ja veroista huolimatta.
En tietenkään tätä tapausta tunne, mutta seurailin taannoin kateellisena (ja samalla alkuperäisen omistajan tuskaa ymmärtäen) miten esim. uusien LT-mallien sinällään meikäläisittäin naurettava noin 20.000 USD:n lähtöhinta (n. 14.000 -15.000 eur kun täällä noin 31-33.000) saattoi parissa vuodessa romahtaa jonnekin 10-14.000 dollariin (euroissa 7 - 10 tonnia).

Mitä tuo sitten on Suomessa rahtien ja verojen jälkeen...Joku, jolla parempaa tietoa noista veroista yms osannee kalkyloida.

Ja Gessun osalta uskoisin tosiaan, että eroina vain tuo mailimittari ja bensahöyryjen suodatin. En usko, että valoumpiossa on mitään ratkaisevaa eroa ja kun ei ole radiota kuten LT:ssä, niin ei senkään osalta tule murheita.(Sikäläiset radiot osaavat poimia vain parittomia taajuuksia.)

t. pozo

062802moto_prv.gif
 
Juu ne lamppujen lasit kävin läpi, etu- ja takavalosta löytyi e-merkintä mutta vilkuista ei. Nopeusmittarissa on kilsat sisäkehällä ja matkamittari oli jo muutettu kilsoille. Joku täällä varmaan tuon pyörän tunteekin, punainen gessu -06 aika vähillä kilsoilla. Tuli siis hankittua ko. peli.
 
Ajovaloissa on ainakin realoem:n mukaan eri varaosanumero. Jenkeissä on yleensä huonompitehoiset , mutta vähemmän vastaantulijaa häikäisevät valot kuin euroopassa.
 
Nyt sitten vaan GS-meetingiin ilmoittautumaan niin voit esitellä komeutta siellä
tounge.gif
 
...ja kun ei ole radiota kuten LT:ssä, niin ei senkään osalta tule murheita.(Sikäläiset radiot osaavat poimia vain parittomia taajuuksia.)

t. pozo

062802moto_prv.gif
Autoissa tuo hoituu joskus vain pitämällä tietyt näppäimet pohjassa laitettaessa virrat päälle; ei niitä virittimiä rakenneta niin etteivätkö ne kykenisi vastaanottamaan kuin joka toisen taajuuden.
 
... ei niitä virittimiä rakenneta niin etteivätkö ne kykenisi vastaanottamaan kuin joka toisen taajuuden.
Samaa väitin minäkin kun yksi jenkkituontisen LT:n omistaja ihmetteli, miksei radiosta kuulunut kun muutama asema.
Varmemmaksi vakuudeksi tiedustelin asiaa vielä yhdeltä Saksan tutulta, joka ajanut pitkään parillakin jenkkispeksin LT:llä. Ei kuulemma auta muu kuin koko toosan vaihto, jos haluaa kuunnella parillisiakin taajuuksia.
nixweiss.gif


Tuntuu edelleen käsittämättömältä ettenkö sanoisi pähkähullulta...
Omakohtaista kokemusta ei tuosta asiasta ole muuta kuin että toisessa LT:ssäni (Chevy Astro 4x4 LT  
wink.gif
) on jenkkiradio, joka kyllä noukkii kaikki täkäläiset taajuudet. Auto on kyllä ostettu vuonna 92 uutena virallisen maahantuojan kautta, joten ehkä se mokoma radio on sitten lähtiessä vaihdettu eurooppalaiseen...
Tuntuisi kyllä loogiselta, että jokin hiton dippikytkin vaihdetaan toiseen asentoon tai - kuten sanoit - painetaan jotain näppäinyhdistelmää kun radio startataan.

t. pozo

062802moto_prv.gif
 
Omakohtaista kokemusta ei tuosta asiasta ole muuta kuin että toisessa LT:ssäni (Chevy Astro 4x4 LT  
wink.gif
) on jenkkiradio, joka kyllä noukkii kaikki täkäläiset taajuudet. ...
Mulla oli joskus Chevy Caprice jossa ratiossa näkyi vain parittomat lukemat mutta viritin kyllä pysähtyi myös parillisten lukemien radioasemiin. Eli puute rajoittui vain näytön luettavuuteen. Oli alkuperäinen amerikanradio.

Gessussa ei siis ole radiota, mutta mites tuo aktiivihiilipurkki? Eikös se jouda muistojen mappi ö:hön, eli huohotusletkun pään voi jättää ilman purkkia? En nyt muista mihin euroopan version huohotusletku päättyy. Turhaan se purkki siinä killuu takarunkoon pultattuna, taitaa olla vielä tulevan sisälokkarin tielläkin.
 
Onko tämä jo Suomen kilvissä, ja jos niin oliko minkämoinen operaatio?

Ajoin siellä -09 syksyllä samanvuotisella Sutsukilla, joka oli ihan samannäköinen kuin europelit, mutta mm. runkonumero oli jenkkiversiossa täysin erilainen.
 
mutta mites tuo aktiivihiilipurkki? Eikös se jouda muistojen mappi ö:hön, eli huohotusletkun pään voi jättää ilman purkkia? En nyt muista mihin euroopan version huohotusletku päättyy. Turhaan se purkki siinä killuu takarunkoon pultattuna, taitaa olla vielä tulevan sisälokkarin tielläkin.
Joo purkki vaan mäkeen.
Netistä löytyy jotain ohjeitakin miten toi Charcoal Canister poistetaan.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Joo purkki vaan mäkeen.
Netistä löytyy jotain ohjeitakin miten toi Charcoal Canister poistetaan.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Kah, Advrider -foorumilta löytyi hyvä ohje. Tuo pyörä kun seisoo kelien takia vielä myyjäliikkeessä niin ei pääse tutkimaan asiaa kuin näin virtuaalisti. Kiitos taas vinkistä Pekka.

Jaetaan se nyt täälläkin jos jotakuta kiinnostaa: Linkki
sport05.gif
 
Onkohan tuommoisessa Ameriikasta tuodussa R1200GS:ssä mitään mainittavaa eroa Suomessa uutena myytyyn verrattuna? Itse havaitsin erona ainoastaan mailimittarin ja bensatankin huohottimen aktiivihiilipurkin. Pyörä on vuosimallia -06. Myyjän mukaan siinä ei ole muuta eroa.
No nysse on koeajettu, eli pihassa. Vastaan itse asettamani kysymykseen: ihan samalta se tuntuu kuin euroopan gessukin. Oli vielä tänään tilaisuus ajaa tätä sekä vastaavaa euroopan mallia vuorotellen, ja enpä niistä eroja havaitse.

Myyjäliikkessä tiesivät kertoa, että tässä ameriikan saastemallissa on tehoja 72 kW kun euroopan gessussa on 74 kW. Onpa nyt hiilijalanjälki kepeä!
 
Back
Ylös