• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Anteeksipyyntö!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wexi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wexi

New member
Tänään pisti silmään tällaanen kirjotus Vantaan Sanomista Mielipideosastolta:

"Anteeksipyyntö Vihdintiellä ajaneelle motoristille

Ajelin maanantaina 11. kesäkuuta Vihdintietä keskellä päivää. Vaihdoin kaistaa ja yllätys yllätys, meinasin ajaa moottoripyöräilijän kumoon.
Keskisormi vilahti liikennevaloissa.
Sinä, jonka elämä varmaankin vilahti silmissä tuolla
hetkellä, voit uskoa, että se vilahti myös minun silmissäni.
Olet ollut paljon ajatuksissani ja haluaisin näin pyytää anteeksi.
Otin opikseni, ottakaa muutkin.

Luulin osaavani ajaa liikenteessä"

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Tuo asenne varmaan löytyy monelta, mutta kun se ei näy autosta ulos. Ei oikein ole keinoja viestiä kanssaliikkujille "sori olen pahoillani, ei ollut tarkoitus".

Kun mokaa, niin pitää pystyä tunnustamaan ja pyytämään anteeksi.
cool.gif

Näin erottuvat aikuiset kakaroista ja lusmuilijoista ...
buttrock.gif

Jokainen mokaa toisinaan, mutta ei se mikään maailmanloppu ole ..
Sitten on niitäkin, jotka lähtevät ihan oikeasti karkuunkin ..
033102ass_1_prv.gif

Heh, mulle kävi samana päivänä sillätiellä niin että eräs tytteli autollansa yritti vaihtaa kaistaa päälleni - olin kotilolla liikkeellä. Paniikkijarrutus ja väistöliike estivät kolarin, jouduin silti torven soiton jälkeen hänelle myös käsimerkin suomaan.

Mutta siis, onneksi ei sattunut motoristia ja kiva huomata että jotkut kotilossaan kantavat huolta muista tienkulkijoista.
Tuosta asenteesta voisin itsekin ottaa mallia.

voi elämäni kevät... ensin yrittää ajaa päälle ja sitten vielä menee siitä itkemään lehteen mielipideosastolle... kaikenlaisia kukkahattuja *aatana...

Se joka autollaan virheettömästi ajelee (mukaan lukien autoilevat mopoilijat), heittäköön ensimmäisen kiven. Minä en ainakaan pysty heittämään kuin anteeksi pyyntöjä.

ensin yrittää ajaa päälle ja sitten vielä menee siitä itkemään lehteen mielipideosastolle... kaikenlaisia kukkahattuja *aatana...
Kokoo ittes, tuskin se nyt yrittämällä yritti...kaikenlaisia pellehattuja, *aatana.
no onhan se nyt h*lvetti jos ei puusilmä m*lkku näe mitään ja yrittää ajaa toisen päälle...
Oleks sä ite täydellinen liikenteessä - IHAN AINA huomaat muut jne... Tekee mieli kysästä...  
confused_orig.gif

Tai jos niin on, ni kattokaa kaikki - ON LÖYTYNYT TÄYDELLINEN HOMO TRAFICUS!  
033102bebe_1_prv.gif

ensin yrittää ajaa päälle ja sitten vielä menee siitä itkemään lehteen mielipideosastolle... kaikenlaisia kukkahattuja *aatana...
Kokoo ittes, tuskin se nyt yrittämällä yritti...kaikenlaisia pellehattuja, *aatana.
no onhan se nyt h*lvetti jos ei puusilmä m*lkku näe mitään ja yrittää ajaa toisen päälle...
Oleks sä ite täydellinen liikenteessä - IHAN AINA huomaat muut jne... Tekee mieli kysästä...
confused_orig.gif

Tai jos niin on, ni kattokaa kaikki - ON LÖYTYNYT TÄYDELLINEN HOMO TRAFICUS!
033102bebe_1_prv.gif
wink.gif
thumbs-up.gif

Tässähän naurattaa ihan...

Hienoa, että joskus näinkin.
thumbs-up.gif

Taisi olla pari vuotta sitten keväällä, kun mulla meinasi ajokausi jäädä lyhyeksi. Eka ajokerta ja yksi tuli kotilolla jokseenkin suoraan kolmion takaa eteen. Pysähdyttiin ja kuski pyyteli nöyrästi anteeksi, mikä oli miehen teko.

Ei pitäisi olla mitenkään yli-inhimillistä vilkuttaa ajoissa, pitää turvaväliä, varmistaa kuollutta kulmaa, pysyä kurveissa omalla kaistalla, jättää ruuhkassa risteykset vapaaksi, muita hitaammin ajettaessa päästää nopeammat ohi sopivassa paikassa, jne. Tuskin kukaan tahallaan kenenkään yli yrittää ajaa, mutta aivan liian moni ei edes vaivaudu yrittämään huomioimaan muita. Ehkä se auttaa ymmärtämään asiaa, kun on ensin itse tullut muutaman kerran melkein yliajetuksi ja vasta sitten hyppää auton rattiin...

Ugh, täydellisyydentavoittelija on puhunut.

Back