Aprilia RS 250

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiji
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jiji

New member
Mitkäs on raadin kommentit, kannattaako tommosta 2T laitetta hankkia vai ostaako vaan kiltisti Suzukin GSX-R 600/750? Siis pelkkään rata-ajeluun, Saksasta hakisin ja jättäisin verot maksamatta, katukäyttöön on muut pelit ja vehkeet.

Tärkeintä olisi se hauskuusfaktori, ei kierrosajat tms. Joku perverssi halu olisi taas pitkästä aikaa omistaa 2T savuttava laite
biggrin.gif
 
Puolikkaassa rs on suzuki rgv kone,joten ihan susi se tuskin on.Säätimet tuppaavat tippumaan sylinteriin aiheuttaen suurts tuhoa,siispä tommoset säätimen on pakko-ostos.

Putkien vaihdolla ja katuhilppeiden poistamisella saadaan n. 65bhp/120kg suhde.Fun factor on varmasti suuri koneen kulmikkaan luonteen ansiosta
smile_org.gif
.

Oletko harkinnut suzuki rgv vj23 sp,siinä onkin jo kuivakytkin,ram-air ja muuta herkkua,niin ja tietysti eniten tehoa
thumbs-up.gif
1996_RGV250SP_LStrike_400.jpg
 
Onko toi Suitsan runko, jousitus ja jarrut samaa tasoa kun tossa Apriiliassa vakiona?

En mä muuten tommosta Apriliaa, mutta kun se kone on tosiaan Suzuki ja mulla on aina ollu Suzuki ja tulee olemaankin
cool.gif


Yksi syy Apriliaan on tietysti Max Biaggi. The Man ajoi 90-luvulla Aprilian 250cc mopotinta(kin) ja oli tosi kova jätkä...

Tommonen Lucky Strike Suska on kyllä eri siistin näkönen
062802jumpie_prv.gif
 
ot, mutta jestas että tuo kuvassa oleva suitsa on hienon näköinen. Kaspuokki 2T olis varmaan eri kiva lelu, vähän niitä taitaa vaan Suomessa myynnissä olla. Yhden Aprilian olen joskus edellisinä kesinä nähnyt kilvellisenä.
 
Noniin,eli omistan itse puolikkaan rgv vm 94(ulkomaantuontia,mitään ajokokemusta ei tosin ole kertynyt.

Apriliassa on varmasti jossain määrin parempi jousitus kuin vj21&vj22,tehotaso on aika samaa luokkaa.Sitten on olemassa vj22 sp joka on ulkonäöltään lähes sama kuin vj22 ja sitten vj23sp joka onkin sitten laitteista paras niin koneelta kuin alustaltaan.

Ulkomailla kisataan niin vj21&vj22&vj23 sekä aprilioilla,jotkut engelsmannit häärää parhaimmillaan yhden rgv kanssa tavoitteena 80bhp.

Oletko harkinnut valmiiksi ratapeliksi rakennetun pyörän ostamista.

Suomessa on toistakymmentä vj22 ja pari apriliaa,vj23sp ei ole ollenkaan.
 
sanoi:
Noniin,eli omistan itse puolikkaan rgv vm 94(ulkomaantuontia,mitään ajokokemusta ei tosin ole kertynyt.

Mitä kautta hankit?

sanoi:
Oletko harkinnut valmiiksi ratapeliksi rakennetun pyörän ostamista.

Olen katellut mobile.de:n sivuilta ja siellä on vaan noita katupyöriä, missäs olisi sivustoja jotka kauppaa ratavarusteltuna?

Voihan sitä itsekin katuversiosta viilata ratamopon, saa harrastaa
thumbs-up.gif
 
sanoi:
Noniin,eli omistan itse puolikkaan rgv vm 94(ulkomaantuontia,mitään ajokokemusta ei tosin ole kertynyt.

Mitä kautta hankit?

sanoi:
Oletko harkinnut valmiiksi ratapeliksi rakennetun pyörän ostamista.

Olen katellut mobile.de:n sivuilta ja siellä on vaan noita katupyöriä, missäs olisi sivustoja jotka kauppaa ratavarusteltuna?

Voihan sitä itsekin katuversiosta viilata ratamopon, saa harrastaa
thumbs-up.gif

Mulla oli rahavarat sen verran vaisut että oli pakko ostaa pyörää näkemättä,eli sikaa säkissä.Mobile ja autoscout on kuitenkin pulloillaan huijareita joten etsin pyörää tältä rgv sivustolta riskien minimoimiseksi,sitten kun sopiva pyörä löytyi niin markku kähäri hakemaan pyörää englannista 500e veloituksella ja kyllä kannatti.
Menipä tarinoimiseksi,tunteet vain herää kuin miettii pyörää
inlove.gif


Tuo sivusto on lähinnä rgv pohjainen,mutta pyörien yhtenäisyyksien takia siellä jauhetaan myöskin jonkin verran rs.Myyntiosioissa pitäisi löytyä rutkasti ratapyöriä.

Valmiiksi radalle modattu pyörä on aina rutkasti halvempi vaihtoehto,mutta onhan siinä ilonsa kun itse tekee/kokoaa.
 
Mulla on radalle laitettu Aprilia RS 250, josta on aikanaan otettu 72 hepoa. On ollut merkkiluokkapyörä, joten ainoat muutokset on putkisto ja hieman siloitellut kanavat. Painoa oli viimeisten muutosten jälkeen 125kg ajokunnossa ==> on hauska. Aprilian alusta on yllättävän hyvä - yllättävän siksi että etupään (muistaakseni) Marchozzit (en osaa kirjoittaa) on todella eksoottiset. Vaimennus toisessa pampussa ja jousi toisessa. Säätöjä löytyy riittävästi ainakin tällaiselle 70-kiloiselle.

Kone on tosiaan sama kuin suihan RGV:ssä (se 90-asteinen, ei se myöhempi 70-asteinen). Osia löytyy siis kivasti sekä Aprilian että Suzukin kautta.

Mun vehjettä ei ole nyt käynnistetty 1,5 vuoteen (rakennuskiireitä), joten eiköhän senkin saa ostaa kohtuuhintaan. Hilpettä on kivasti mm. PVM magnesiumvanteet. Jos kiinnostaa, niin pistä viestiä tulemaan.
 
2t
Vaikka en ole itse kiinnostunut hirvittävästi 2t vehkeistä, on itsellä ollut ajatuksissa toteuttaa vielä joskus yhdistelmä jossa rgv250 runkoon istutetaan rg500:sen kone. Netissä on muutama rakennettu ollut nähtävillä ja kiinnostus hyvää teho/painosuhdetta kohtaan heräsi välittömästi
biggrin.gif
 
2t
Vaikka en ole itse kiinnostunut hirvittävästi 2t vehkeistä, on itsellä ollut ajatuksissa toteuttaa vielä joskus yhdistelmä jossa rgv250 runkoon istutetaan rg500:sen kone. Netissä on muutama rakennettu ollut nähtävillä ja kiinnostus hyvää teho/painosuhdetta kohtaan heräsi välittömästi
biggrin.gif
Haaveena ois itselläkin,vaatii vain niin saatanasti aikaa ja rahaa.Noista rg500 koneista on penkitettu renkaalta yli 120 hevosta normaalilla 2-tahti huoltotiheydellä,sen kuin yhdistää rgv kevyeen runkoon niin
inlove.gif
.

Tämmöinen on rakenteilla suomessa.
 
Näin tälleen hieman haluan varastaa tätä topiccia kun 2 tahtisiin liittyy. Eli mistä/keneltä olisi järkevintä ruveta kysymään tommosen piikkisen RS sylinterin/kannen viritystöitä?

Varmaan joku rataiivari täältä tuollasia töitä tekee tai tuntee vastaavasti jonkun sepän/pajan. Olisi mielenkiintoista nähdä mitä tuommoisesta pikkumoposta saisi irti kunnon taidoilla
smile_org.gif
 
No niin, mopo tuli hommattua ja kiitokset vielä jjm!

3.5 kk sitten alkoi mieli tehdä tämmöistä mopoa ja nyt se on tallissa, ai että tämä haeskelu on helppoa näinä intternetin aikoina  
062802jumpie_prv.gif


Onkos täällä kellään vinkkiä kisakatteista Aprilian RS250 vm 95? Jos olisi ehjät ja kevyet  
033102beer_1_prv.gif
 
Tuo etujousitus on yhdellä jousella -97 asti, sitten kun tulee uusi malli, niin etujousitus muuttuu ihan perinteiseksi usd- haarukaksi
smile_org.gif
. Ihan ok ratapyörä, halpa pitää kunnossa ja oppii ainakin vaihteleen vaihdetta.
 
Paljonkos tuollaisesta 250 kuutioisesta köyhtyy? Sellainen suuntaa-antava hinta riittää.
Saksasta saa noita jollain 2000e ja siitä ylöspäin... Kisaprepatuista en sitten tiedä, mutta jossain 3-4000 välissä kenties?
Silloin kun seurasin tarkemmin, halvimmat RS-250 ratapelit Saksasta on ollut siinä reilu 2000 ja 5000:lla on saanut jo melko uutta vuosimallia olevan Öhlinseillä varustetun vehkeen. Paitsi että nyt kun tarkastin Mobilen, niin hintahaarukka onkin 2000-5900, sisältäen tietty katuvarusteissa olevatkin.
<a href="http://www.mobile.de/SID.20x1kt8n0BsQTKzRbaRXA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1140074057A1LsearchPublicD1300IMotorbikeY-t-vctpLtt~BmPA1B21B20B22

%81J-t-vCaMkMoQuSeVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1300D1500Ers250AGDKRADHinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=22&bereich=krad&id=11111111189101060&" target="_blank">Mobile.de RS-250</a>

Noihin sitten tarvii tarpeen mukaan lisätä rahti ja muuta "pikkukamaa", kun ruokahalu kasvaa syödessä...

edit: Linkki ei näköjään toimi?
 
Back
Ylös