Aikoinaan kevytmoottoripyöräni leipoessa kiinni sain idean: jos rungosta irroitettua moottoria ei korjaisikaan, vaan laittaisi tilalle ison sähkömoottorin. Silloin komponenttien saanti oli vaikeampaa ja rahat vähissä, joten idea jäi ajatuksen tasolle. Nyt noin kymmenen vuotta myöhemmin erilaisia sähköajoneuvoja ja niiden komponentteja on huomattavasti laajempi kirjo ja tämä ajatus pääsi uudelleen valloilleen. Siispä päätin hankkia projektiksi kiinnileiponeen Aprilian ja lähteä rakentamaan.
Moottoriksi tulee Israelista hankittu Revolt RV-160 Pro ja sitä ohjaamaan konversiopiireissä suosittu Kelly controller. Voimansa nämä tulevat ottamaan noin 3kWh litium-akustolta.
Alkuperäinen aikataulu projektin valmistumiselle oli vuosikymmenen loppuun mennessä, mutta toiveissa olisi saada pyörä muutoskatsastettua jo kauden 2017 aikana. Pyörällä on jo ajettu ensimmäiset testit suljetulla alueella, josta saadun kokemuksen ja havaintojen pohjalta kehitys jatkuu.
Rakenteluvideoita löytyy Youtubesta, alla video ensimmäisestä ratatestistä OuluZonelta.
Moottoriksi tulee Israelista hankittu Revolt RV-160 Pro ja sitä ohjaamaan konversiopiireissä suosittu Kelly controller. Voimansa nämä tulevat ottamaan noin 3kWh litium-akustolta.
Alkuperäinen aikataulu projektin valmistumiselle oli vuosikymmenen loppuun mennessä, mutta toiveissa olisi saada pyörä muutoskatsastettua jo kauden 2017 aikana. Pyörällä on jo ajettu ensimmäiset testit suljetulla alueella, josta saadun kokemuksen ja havaintojen pohjalta kehitys jatkuu.
Rakenteluvideoita löytyy Youtubesta, alla video ensimmäisestä ratatestistä OuluZonelta.
Viimeksi muokattu:

