Aprilia RSV 1000 R Factory

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aki-77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

aki-77

New member
Tervehdys !

Onko kokemuksia tästä pyörästä? Hyvää taikka huonoa....
Olen mietiskellyt tätä taikka Ducati 999S 04-05 mallia
Jotenkin on jää nyt kiinnin noihin V- mukisiin itsellä on nyt alla Suzuki SV 1000S
 
Tämän kesän on tullut ajeltua -04 mallisella Factorylla.

Kyllähän siinä silmä lepää ja korvat pysyy herkkänä, kun jyräyttää käyntiin (vaatii siis tehokannut
wink.gif
)

Ei ole itellä mitään valittamista. Italialaiset luonnollisesti on hiukan oikukkaampia ja tempperamenttisempia, ku japsit, mutta kun sen tiedostaa eikä säiky kaikkea niin elämäsi valinta yhtään liioittelematta
062802jumpie_prv.gif


Voimaa ja vääntöä, kun pienessä kylässä ja sitä tunnetta ajamiseen löytyy reilusti! Välitykset kannattaa tosin vaihtaa tiuhempaan jos on vakio kunnossa, mutta muuten ei muuta, kun kovaa ajoa!

Kaikki hienoudet mitä kaupasta rahalla saa ja vieläpä kohtuu hintaan!

Jätetään ny hiukan muillekkin kehuttavaa
cool.gif
 
En ole joutunu säätämään tämän kesän aikana moposta yhtään mitään (Paitsi alustan säätökokeiluja jonki varran).

Huollot ei huhujen mukaan ole juuri japsipyörien tasoa korkeammalla. Ite huollan kaiken mahdollisuuksien ja osaamisen mukaan itse. Osat ei ole sen kalliimpia ku muissakaan mopoissa. Osia olen saanut max 2 pvää tilauksesta, et ei ole huollon puolesta ollu mitään sanottavaa.

Takarenkaita ja jarrupaloja tietty kuluu jonkin verran riippuen kuljettajan kaasukahvanherkkyydestä
cool.gif


Fakta on tosiaan se, että Italot on japseja krantumpia pyöriä eikä käyttö ole varmasti yhtä tasaista! Mutta siinä se osa Italialaisen omistamisessa onkin hauskaa ja palkitsevaa.
 
buttrock.gif

Joo se kai niissä Italialaisissa kiehtoo.. Ite yritän ja huoltaa ja korjata kaikki mahdolliset hommat itse.
Kiitoksia näistä kommenteista pitää nyt funtsia minkälaisen yrittäis hommata.
 
sport05.gif


Mites huollot onko osat kalliita taikka joutuuko säätelee useesti yms..?
Kun olet pyörää hommaamassa niin varmista, että kaikki huollot on tehty asiantuntevissa huoltoliikkeissä. Kaikella kunnioituksella niitä kohtaan jotka pyrkivät tekemään kaikki säädöt itse, mutta monesti jälki on vaan melko huonoa. Yrityksen ja erehdyksen kautta säätäminen kotitallissa tulee valitettavasti maksamaan tulevissa huolloissa tuplasti.
 
idea3.gif

Joo ton testin perusteella vois päätellä että Aprillia olis sitten sopivampi mulle kun tulee ajettua myös muualla kuin pelkällä radalla.
Vaikka se ducati kiehtookin ehkä enempi.
Kattelin muuten tänään noita vero päätöksiä tuoduista pyöristä tänä ja viime vuonna. mm. Ducati 999S verot oli n. 4900 vm.2005 tuotu 2007. verotusarvo yli 20000euron.
Aprillian verot oli noin 3000 tonnin paikkeilla. Eli näyttäs olevan kuitenkin halvempi. Näissä tuontipyörissä tietysti ne huollot justiinsa ovat aika mysteeri??
 
Riippuu mistä pyörän ostaa kyllä sieltä hyvän pyörän saa,kun unohtaa kaikkeista halvimmat mitä esim. mobilessa on tarjolla. Katso myös suomen hintataso saksassa arvostetaan ehkä factorya enempi kuin suomessa  
biggrin.gif
Tosi hieno pyörä ei pahaa sanottavaa itsellä factorysta
 
Vähän asian vierestä.
Itellä oli Ducatin 916 aikaisemmin. Muuten hieno pyörä, mutta vähänkin pitempi reissu oli aika tuskaa käsille(saksan vauhdeissa ei ongelmia)

Laiton 03 millen ja mukavuus parantui eikä suoritus kyvyssäkään ole moittimista.

Ducati on kyllä paremman näköinen, mutta ei milleä rumaksi voi sanoa. Molemmissä äänet on tehoputkillä kohillaan.
 
Itse en väittäisi 999:ä mitenkään hirveän äärimmäiseksi pyöräksi, jos nyt kuitenkin sporttipyöristä puhutaan. 916 ajoasento on huomattavasti tiukempi, kuin 999:n ja siinä pystyy myös jalkatappeja yms. säätämään jo vakiona.

Tuollaisen luokkaa tunnin mittaisen mutkatie yms. kierroksen jälkeen ei minulla ainakaan ehdi puutumaan mikään paikka, korkeintaan suupielet ja nekin ylöspäin
biggrin.gif
Matka-ajot nyt tehdään muutenkin autolla, tai tarkoitukseen tehdyllä matkapyörällä jos tykkää..

Hienoja pyöriä varmasti molemmat, mutta jos kyykky ajoasento ei ole mieluinen, ostaisin ennemmin nakupyörän V2 koneella.
 
cool.gif

Joo.. Käy tuo mun SV:kin käsille ja joutuu välillä aina leputtaa ja puristaa lisää verta niihin. Yleensä tulee justiinsa ajettua lyhyttä matkaa kuten esim. Ahvenistolle ja takaisin taikka tänä kesänä Kemoraan ja takaisin kävimpä kerran pyörähtämässä myös Alastarolla alkukesästä + radalla ajo päälle siinäpä nuo ajelut pääasiassa ovatkin.
 
Kattelin muuten tänään noita vero päätöksiä tuoduista pyöristä tänä ja viime vuonna. mm. Ducati 999S verot oli n. 4900 vm.2005 tuotu 2007. verotusarvo yli 20000euron.
Aprillian verot oli noin 3000 tonnin paikkeilla. Eli näyttäs olevan kuitenkin halvempi. Näissä tuontipyörissä tietysti ne huollot justiinsa ovat aika mysteeri??
Meinasin lähinnä Suomesta ostettavien pyörien huoltoja. Esim Saksassa huollot tehdään lähes poikkeuksetta merkkiliikkeissä siitäkin syystä että se on halvempaa. Pyörät muutenkin paremmassa kunnossa kun siellä ei ajeta pakkasaamuina marras-maaliskuussa.
Suomessa verotusten ja kalliiden huoltojen vuoksi tulee usein vastaan kotitallihuollettuja pyöriä jotka on kuin aikapommeja. Huoltoliikkeissä saadaan sitte hyvät naurut...
 
talktohand.gif


Pitää paneutua asiaan... Jos esim. mobile.de on myynnissä -05 malli eikä mitään huomautusta taikka tarkennusta niin voikohan olettaa että kyse on juuri uudemmasta mallista?
Pyörä kun sitten saapuu niin silloinhan asia selviää viimeistään. Asiaa kannattaa varmaankin kysyä taikka sanoa välittäjälle että tarkistaa asian ennen kauppoja.
 
Syksyllä 2007 verotettu:

Ducati 999S vm 2003
Kilometrit 10000
Kunto normaali

Yleinen pyyntihinta 15723 €
Verotusarvo 14186 €


Ei näy tullin taulukoissa.
Toi olisi varmempi jos hommaisi suosiolla -03 mallin niin hinta olisi aivan eri.
smile_org.gif

ei haluais maksaa veroja aivan älyttömästi. Vaikee on vain asennoitua vaihtamaan vanhempaan. Mistä löysit ton tiedon?
 
talktohand.gif


Pitää paneutua asiaan... Jos esim. mobile.de on myynnissä -05 malli eikä mitään huomautusta taikka tarkennusta niin voikohan olettaa että kyse on juuri uudemmasta mallista?
Pyörä kun sitten saapuu niin silloinhan asia selviää viimeistään. Asiaa kannattaa varmaankin kysyä taikka sanoa välittäjälle että tarkistaa asian ennen kauppoja.
Ei voi olettaa.

Katso takahaarukka, etuosan ilmanottoaukot ja etujarrut (999S).
 
Tuossa on esimerkki ylivuotisesta 999:stä. Ilmoituksessa ei mainita, että on 2004 vuoden malli. Ko. pyörässä on tosin hieman muuta lisävarustetta...
 
Back
Ylös