Aprilia Tuono 102,6hp takapyörältä dynossa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jomi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jomi

New member
Tulipa vietyä, eilen Petrol Circuksessa Tuono Dynoon, ja tulos =
102.6 takarenkaalta, sekä hirveä notkahdus keskialueen väännössä + putken pöllystä näki käynnin olevan paksulla ylhäällä.

Mun ex. Tigeristakin lähti 117.2 takapyörältä ja käyrä oli todella hieno.
 
Mille 129hp ja 114 nm.

prätkäpajan Dynossa viimekesänä Räyskälässä.

Hemmon päivillä teho vähän enempi, mutta Arrow lastulla (eprom) kuoppia uudella lastulla kuopat tasottu.
Käppyrä on mun galleriassa.
 
Viime vuoden Hemmo pävillä mitattu PrätkäPajan penkillä 122hp ja 130nm luvut Isosta Banditista.
 
Tulipa vietyä, eilen Petrol Circuksessa Tuono Dynoon, ja tulos =
102.6 takarenkaalta, sekä hirveä notkahdus keskialueen väännössä + putken pöllystä näki käynnin olevan paksulla ylhäällä.

Mun ex. Tigeristakin lähti 117.2 takapyörältä ja käyrä oli todella hieno.
Mitä sulla olikaan siinä kiinni? Lähemmäs 115 pitäisi ainakin mennä vanhalla vuosikerralla. Voi tietty olla, että oli erityisen tiukka dynokin..
 
Tulipa vietyä, eilen Petrol Circuksessa Tuono Dynoon, ja tulos =
102.6 takarenkaalta, sekä hirveä notkahdus keskialueen väännössä + putken pöllystä näki käynnin olevan paksulla ylhäällä.

Mun ex. Tigeristakin lähti 117.2 takapyörältä ja käyrä oli todella hieno.
Mitä sulla olikaan siinä kiinni? Lähemmäs 115 pitäisi ainakin mennä vanhalla vuosikerralla. Voi tietty olla, että oli erityisen tiukka dynokin..
Jos virityksen jälkeen teho laskee enintään 20%, niin viritys on onnistunut
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
 
Tulipa vietyä, eilen Petrol Circuksessa Tuono Dynoon, ja tulos =
102.6 takarenkaalta, sekä hirveä notkahdus keskialueen väännössä + putken pöllystä näki käynnin olevan paksulla ylhäällä.

Mun ex. Tigeristakin lähti 117.2 takapyörältä ja käyrä oli todella hieno.
Mitä sulla olikaan siinä kiinni? Lähemmäs 115 pitäisi ainakin mennä vanhalla vuosikerralla. Voi tietty olla, että oli erityisen tiukka dynokin..
Mivv:in putki ja muutoin normihuolto tehtynä oston jälkeen, eli suodattimet, öljyt,tulpat. KM 19.000 tällä hetkellä.
 
Tulipa vietyä, eilen Petrol Circuksessa Tuono Dynoon, ja tulos =
102.6 takarenkaalta, sekä hirveä notkahdus keskialueen väännössä + putken pöllystä näki käynnin olevan paksulla ylhäällä.

Mun ex. Tigeristakin lähti 117.2 takapyörältä ja käyrä oli todella hieno.
Mitä sulla olikaan siinä kiinni? Lähemmäs 115 pitäisi ainakin mennä vanhalla vuosikerralla. Voi tietty olla, että oli erityisen tiukka dynokin..
Mivv:in putki ja muutoin normihuolto tehtynä oston jälkeen, eli suodattimet, öljyt,tulpat. KM 19.000 tällä hetkellä.
Mikäs Mivvin putki? Se nysäkös (GP)?? Itelläni on se normikokoinen 50 mm ulostulolla Akran lisäksi. Nyt arvon kumman laittaisi kiinni kun menee pc kiinni. Mivvi olisi e-merkitty ja hitusen matalampi ääni mm. isommasta ulostulosta johtuen. Akra taas toimii nykyisellään paremmin kun on sille tarkoitettu lastu. Vaikia valinta...
baaa.gif
 
Mivv:in putki ja muutoin normihuolto tehtynä oston jälkeen, eli suodattimet, öljyt,tulpat. KM 19.000 tällä hetkellä.[/QUOTE]
Mikäs Mivvin putki? Se nysäkös (GP)?? Itelläni on se normikokoinen 50 mm ulostulolla Akran lisäksi. Nyt arvon kumman laittaisi kiinni kun menee pc kiinni. Mivvi olisi e-merkitty ja hitusen matalampi ääni mm. isommasta ulostulosta johtuen. Akra taas toimii nykyisellään paremmin kun on sille tarkoitettu lastu. Vaikia valinta...
baaa.gif
[/quote]
Juuri se nysämalli. Jos vaihtais vakion niin toimisikohan paremmin, on vaan niin h: vetin ruma.
 
Minun -07 Tuonosta on penkitetty 125hp / 115Nm.
LeoVincen sliparit ja map2 varustuksella. Toimii.
sport05.gif
 
Minun -07 Tuonosta on penkitetty 125hp / 115Nm.
LeoVincen sliparit ja map2 varustuksella. Toimii.
sport05.gif
Niin mutta kun tässä vanhassa paskassa, kun ei mitään map 2:sta pysty muuttamaan. Siellä boxi on sellainen ettei ole mahdollista MJL-huollon mukaan.

Vaihtoehtona ostaa PC hinta asennettuna ja säädettynä 600,-. Oli ehdotus
crazy.gif
 
Kyseessähän oli ensimmäisen mallin tuono (2003-2006)?

Varmaa turha kysymys, mutta olet varmaan poistanut ilmanputsarista rajoittimen?

Lastujahan siihen saa varmaan myös aika edullisesti.

Ainakin oma toimi jo vakiona kohtuu hyvin kun poisti siitä rajoittimen putkesta ja ilmanputsarista. Ja muistanko oikein että siitä piti katkaista ecuun menevä johto?

Huippu pyörä oli!
 
Kyseessähän oli ensimmäisen mallin tuono (2003-2006)?

Varmaa turha kysymys, mutta olet varmaan poistanut ilmanputsarista rajoittimen?

Lastujahan siihen saa varmaan myös aika edullisesti.

Ainakin oma toimi jo vakiona kohtuu hyvin kun poisti siitä rajoittimen putkesta ja ilmanputsarista. Ja muistanko oikein että siitä piti katkaista ecuun menevä johto?  

Huippu pyörä oli!
Joo. Ilmanputsarissa on tosiaan ~puolta pienempi reikä rajoitin paikallaan. Kannattaa tsekata. Omassakin se rajoitin oli vielä paikoillaan vaikka oli lastu ja putki vaihdettu. Noita lastuja löytyy joka lähtöön. Niitä vaan testailemaan tai sitten pc3 route...tai päivitys uudempaan vuosikertaan (joka maksaa taatusti enemmän kuin 600 €)  
tounge.gif
 
Muistaakseni pyörässä on vakiona 2 karttaa, joista toinen on tarkoitettu ilman ko rajoittimia.
 
Tehtaalta tulevat rajoitettuna; johto poikki ja haitta veke ilmanputsarista sisään ajon jälkeen helv...
Saksan malleissa on vissiin vakuutussyistä rajoitettu.

pin16ecuwire.jpg


Lisää aiheesta

ei kai se Tuono niin kovin erilainen ole.
 
Onko siis kaikis tuonois (siis muissakin kun saksan tuonneissa ni kuristuksia?) Eli siis ilmanputsarissa Ja tuo sininen johto? Mistäpäin tuo johto löytyy?

Ja osaisko joku sanoa et kui hyvin eli kelvollisesti tuono toimii Vapaavirtaus supdin mivvin slipari ja jos laittas Arrown lastun ku sellanen ois tiados. Kiitos.
 
Ainakin 2003 suomen versiossa oli kuristimet tlmanputsarissa ja putkessa + johdon katkaisu. Nopea viritys.
 
Niin noi vanhemmat millet tuli uutena rajoitettuna ja rajoitukset oli tarkoitus poistaa ekassa huollossa - vissiin Rotaxin ukot pakotti nätimpään sisään ajoon.

On juu helppo homma mulla tosin oli edellinen omistaja aikaan tehnyt.

Noista epromeista sen verran:
"
RSV 01-03 Eprom RP58 Twin map, trimpots working.
The de-restricted map have the highest ignition advance used standard by
aprilia on these bikes."

Tämän aikaisemman linkin kirjoittaja tuntee Prillat ja teki mulle epromin kun kerroin set upin mikä mopossa on.

Aikaisemmalle Arrowin sirulle muutos olis se, että huiput hieman putosi, mutta keski-alue tasoittui. En viitsi sijoittaa virittämiseen useita satkuja.

Vaihdoin epromin ja synkkautin TB:t ja säädätin CO arvot MJL-huollossa. lopputulokseen olen ollut tyytyväinen.
K&N filsu on ja Remuksen slipari.

Näissä vehkeissä pitää pitää akut kunnossa, ettei mene startin vapaa kytkin "sprag" se on halpaa hommaa vaihtaa....

Jos lontoo taipuu niin  
RSVZONE on mainio paikka hakea tietoa
 
Ok, eli ymmärränkö oikein eli ilmanputsari kuristus ois ilmanohjainputkissa? Ja mistä toi johto löytyy mikäpitää kaykasta? Mun pyörä on italiasta alunperin siis tuontimopo. Kaikkienhan on italiasta
062802jumpie_prv.gif


Lontoo taittuu vähä heikosti, Mut rikastaako toi tai arrow lastu tarpeeks? Vai auttaako jo johdonkatkasu rikastamiseen?
 
Tutkinpa asiat tänään, ei ollut enää mitään kuristuksia ja sinivihreä johto oli katkaistu. Johtopäätös Tuono on tehoton peli
sad_orig.gif
nixweiss.gif


Pitänee varmaan palata vanhaan merkkiin niin saa tasaisen vääntökäyrän ja kivan tehonlisän ihan vain Trumpan omalla Map 2:sella + vapaammalla putkella.
Tehdas ilmoittaa 955i Tigerille 105 hp ja em. muutoksilla 117 hp takapyörältä mitattu viime syksynä samassa penkissä kuin Tuono.
 
Back
Ylös