Jarppi^R
MotOrg ry
Jeps, eli tuli eilen haettua -03 Mille. Päivän ehti ajella kunnes tänään rupesi oireilemaan. Ensin ei meinannut päästä aamusti liikkeelle kun pyörä sammahti aina kun yritti ykköstä silmään. No lopulta se suostui liikahtamaan, mutta ei aikaakaan kun alko vauhdistakin sammuilemaan/nytkähtelemään. Tuossa kohtaa oli jo hippasen hiilenä että tällaisen sitä sitten osti
Noh, kotiin pääsi nilkuttaen ja pysähdellen ja eiku pyörää levälleen ja joka ikinen apriliaa koskeva nettisaitti lävitse...Epäilykset johtivat sivujalan kytkimeen joka kuulemma tykkää hajota mieluusti. Siinä kun aikani tahin ja kuorin johtoa ja teippasin niin kappas, vehje toimii kuin tehtaalta!
Eli jos jollakulla on ongelmaa että pyörä sammuu tai pätkii mystisesti ja lähtee taas vapaalla käyntiin niin vikana todennäköisesti jalan asentotunnistin. Sitä ei ilmeisesti kannata uusia kun varaosakin saattaa paukahtaa yhtälailla. Itse tein seuraavanlaisen modin jonka apriliafoorumilta löysin:
Pyörän vasemmalla puolella tankin taka/alaosan kohdalla, rungon takapuolella on liitin johon menee musta johto/kumiletku sivujalalta. Ota liitin irti pyörän sähköjärjestelmään jatkavasta mustasta liittimestä.
Valkoiseen liittimeen menevän mustan johdon sisällä on kolme johtoa: vihreä, ruskea ja musta.
Sivujalan tappokytkimen pystyy ohittamaan, ja silti säilyttämään jalasta muistuttavan merkkivalon, kun katkaisee ruskean johdon, kuorii pään ja liittää mustaan johtoon. Kuori mustaa johtoa varovasti, ettet vahingossa katkaise sitä. Ruskean johdon liittimeltä tuleva pää tulee yhdistää mustaan johtoon, ei siis päätä joka tulee jalalta. Kun ruskea ja musta on kytketty yhteen, teipataan paketti kasaan ja liittimet takaisin yhteen. Jos vika oli jalan tunnistimessa niin nyt sen pitäisi olla kunnossa.
Liittimen kuva muuten löytyy ohjekirjasta jalan irroitusohjeesta.
Nyt kun on voinut keskittyä ajamiseen, niin täytyy todeta että on se vaan ihan helvetin mahtava pyörä!
Noh, kotiin pääsi nilkuttaen ja pysähdellen ja eiku pyörää levälleen ja joka ikinen apriliaa koskeva nettisaitti lävitse...Epäilykset johtivat sivujalan kytkimeen joka kuulemma tykkää hajota mieluusti. Siinä kun aikani tahin ja kuorin johtoa ja teippasin niin kappas, vehje toimii kuin tehtaalta!
Eli jos jollakulla on ongelmaa että pyörä sammuu tai pätkii mystisesti ja lähtee taas vapaalla käyntiin niin vikana todennäköisesti jalan asentotunnistin. Sitä ei ilmeisesti kannata uusia kun varaosakin saattaa paukahtaa yhtälailla. Itse tein seuraavanlaisen modin jonka apriliafoorumilta löysin:
Pyörän vasemmalla puolella tankin taka/alaosan kohdalla, rungon takapuolella on liitin johon menee musta johto/kumiletku sivujalalta. Ota liitin irti pyörän sähköjärjestelmään jatkavasta mustasta liittimestä.
Valkoiseen liittimeen menevän mustan johdon sisällä on kolme johtoa: vihreä, ruskea ja musta.
Sivujalan tappokytkimen pystyy ohittamaan, ja silti säilyttämään jalasta muistuttavan merkkivalon, kun katkaisee ruskean johdon, kuorii pään ja liittää mustaan johtoon. Kuori mustaa johtoa varovasti, ettet vahingossa katkaise sitä. Ruskean johdon liittimeltä tuleva pää tulee yhdistää mustaan johtoon, ei siis päätä joka tulee jalalta. Kun ruskea ja musta on kytketty yhteen, teipataan paketti kasaan ja liittimet takaisin yhteen. Jos vika oli jalan tunnistimessa niin nyt sen pitäisi olla kunnossa.
Liittimen kuva muuten löytyy ohjekirjasta jalan irroitusohjeesta.
Nyt kun on voinut keskittyä ajamiseen, niin täytyy todeta että on se vaan ihan helvetin mahtava pyörä!