• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Apua ostopäätökseen: K1300S vai VFR 1200

Onnittelut vaan perheenlisäyksen johdosta, hinta tosin aiheuttaa hieman kateellisuutta :rant: Löytyykö pyörästäsi muuten kaikki tehdasasenteiset lisävarusteet?

Minulla on 660 Zümo sellaisessa telineessä, jossa on vain pikalukko. Mielestäni teline on todella hyvä, sillä navin saa irrotettua / kiinnitettyä sekunnissa ja (omaan) taskuun pienelläkin tauolla. Mikään pikku lukko kuitenkaan rosvoja pidättele, parempi ottaa vaan suosiolla irti..

Käsittääkseni comfort satulan saa uuteen pyörään veloituksetta, jos moista ymmärtää pyörää tilatessa pyytää. Kysäise kuitenkin kauppiaaltasi.. Jos ostamassasi pyörässä ei ole, niin jossain toisessa saattaa olla ja tuskin vaihto tuottaa ongelmia. Ulkonäöllisesti noissa ei ole ainakaan pikaisella silmäyksellä mitään eroa, mutta ero mukavuudessa on melkoinen.

Onko tuo sekunnissa toimiva lukitus se mikä laitteen mukana tulee? Muuten en usko onnistuvan. Omani vie ehkä reilun 5s. Sen vaan huomasin aiemmin, että eipä tahdo muistaa joka kerta ottaa laitetta mukaan (tai laittaa sitten takaisin!) ja eihän se ihan pienikään ole. Nyt joutuu vieras kyllä repimään laitteen 'raamit kaulassa' jos meinaa äkkiä viedä.

Tuollaiseen satulaan en ole itse törmännyt, vaikka olen kuukkelia kovastikin vaivannut aiheen tiimoilta. No mullahan onkin R-malli, voi olla eri juttu.

Kysyin tuota satula-asiaa kaupasta, ei tullut vielä vastausta... Mulla on siis jo Tomtom Navi ja nyt pitäisi se teline löytää... Tämä löytyi Hornigilta: http://www.motorcycleparts-hornig.c...munication/GPS-Mounting-upper-fork-crown.html mutta mahtaako sitten estää tankkilaukun laittamisen, kun tuo tulee tankin päälle melkein.

Aiemmasta telineestäni navin sai pois sekunnissa ja se oli hyvä käytössä.

Parasta lienee malttaa että saan pyörän ja voin testata tankkilaukun kanssa. Ei oo helppoo odotella...:grin:

Tarviihan tuohon asennuskuulaan vielä jonkinlaisen varren (kolmea pituutta) jolla asennuskulmaa/-korkeutta voi muuttaa, vai meinasitko saada navin kiinni suoraan tuohon kuulaan? Sittenhän on vielä ne kahvaputkeen sopivat mallit samassa firmassa. Toisessa asennuslevy valmiina.

Omana huomiona vielä se, että haluan navin hiukan korkeammalle, jotta ei tarvitse päätä nyökytellä nähdäkseen. Nykyisessä asennuksessa, vastaa kahvaputkeen asennusta, näen mittariston ja navin ilman mitään päänliikkeitä.

Tankkilaukusta, tuossahan on muovitankki, eli sen mukainen kiinnitys, eli ei magneeteilla...

Tarviihan tuohon asennuskuulaan vielä jonkinlaisen varren (kolmea pituutta) jolla asennuskulmaa/-korkeutta voi muuttaa, vai meinasitko saada navin kiinni suoraan tuohon kuulaan? Sittenhän on vielä ne kahvaputkeen sopivat mallit samassa firmassa. Toisessa asennuslevy valmiina.

Omana huomiona vielä se, että haluan navin hiukan korkeammalle, jotta ei tarvitse päätä nyökytellä nähdäkseen. Nykyisessä asennuksessa, vastaa kahvaputkeen asennusta, näen mittariston ja navin ilman mitään päänliikkeitä.

Tankkilaukusta, tuossahan on muovitankki, eli sen mukainen kiinnitys, eli ei magneeteilla...

Mulla se tankkilaukku on pikakiinnitteinen ("Bags connection" lukee kyljessä), sama kaulus tankinreiän ympärille kuin kawassakin pitäisi mennä. Ja mulla on Tompan mukana tulleita asennusosia, jotain jatkopaloja, luulen että niistä väsäämällä tuon saa paikalleen. Tota kahvaputken päähän tulevaa mallia jotenkin vierastan, kun se tulee sieltä sitten käden "päälle" väkisinkin - vai?

Onko tuo sekunnissa toimiva lukitus se mikä laitteen mukana tulee? Muuten en usko onnistuvan. Omani vie ehkä reilun 5s. Sen vaan huomasin aiemmin, että eipä tahdo muistaa joka kerta ottaa laitetta mukaan (tai laittaa sitten takaisin!) ja eihän se ihan pienikään ole. Nyt joutuu vieras kyllä repimään laitteen 'raamit kaulassa' jos meinaa äkkiä viedä.

Tuollaiseen satulaan en ole itse törmännyt, vaikka olen kuukkelia kovastikin vaivannut aiheen tiimoilta. No mullahan onkin R-malli, voi olla eri juttu.

Ilmeisesti on, sillä Garmin siinä lukee.. Heinolla tuon uuteen pyörään 2013 asensivat, enpä osaa enempää kertoa. On kyllä tähän mennessä toimivin ja helpoin navin teline, mitä olen nähnyt.

Lauantaiaamuna hain pyörän Darmstadtista, ja onhan se nyt aivan tajuttoman hieno!!! En ehtinyt tosin paljoa vielä ajella kun oli vieraita ja ryyppäämistä ja muuta sen sellaista :grin:

Eilen ehdin 50 km lenkin ajaa mutkateillä, ja edelleen sen ketteryys ihmetyttää, kun on kuitenkin noin iso pyörä. Jos viikolla ehtis sitten autobaanoilla availemaan...

Niin ja toi penkkiasia selvisi - sanoivat että 1300S on aina Comfort penkillä ja 1300R kovemmalla. Ja hyvältä tuo Comfort nyt aluksi on tuntunut.

Tästä lähtee:

kuva.jpg

^No tuohan on hyvä juttu. Aiempi K 12 S ei kyllä ollut pehmeämmällä penkillä, kuten ei myöskään nykyinen K 13 S. Siihen vaihdettiin siis tämä comfort-penkki toisesta uudesta K 13 S pyörästä.
Ehkä kaikissa uudemmissa on sitten se pehmeämpi malli..:thumbup:

Moottoripyörämessuilla huomasin viime talvena ekaa kertaa, että oli pehmeämpi penkki tullut vakioksi.

säädettynä koko ackralla aivan älyttömän hieno kone. Siihen vielä shifterin pamaukset päälle niin ai ai. Kallis se on mutta lupaan, et tule kyllä katumaan, etenkään jos pyörällä tarkoitus ajaa pitempään omassa käytössä. Eli säästetyt eurot nyt putkistoon ja commanderiin :thumbsup:

säädettynä koko ackralla aivan älyttömän hieno kone. Siihen vielä shifterin pamaukset päälle niin ai ai. Kallis se on mutta lupaan, et tule kyllä katumaan, etenkään jos pyörällä tarkoitus ajaa pitempään omassa käytössä. Eli säästetyt eurot nyt putkistoon ja commanderiin :thumbsup:

Joo, senkin vuoksi että kokoakran valmistus tuohon malliin on loppu, mutta markkinoilta vielä löytyy! Hyvä savupiippu, joskin varsinainen tehoanti (jo keskialueella) tulee killeri irti ja Saksassahan se on strengst verboten! Mutta ainahan voi poiketa Suomessa ajelemassa. :p

Näin se vaan menee :peukutpystyyn:

Superpyörä on :) ; ajelin eilen illalla pidemmän lenkin ja totuttelin uuteen kaveriin...

Palstan kollegoilla on selkeä mielipide akroista yms, mutta mikään tehon tai väännön lisääminen ei kyllä eilen todellakaan käynyt mielessä!!! En millään pysty hyödyntämään kaikkea (lähellekään) vakiokoneestakaan, ongelmahan tässä on hengissä pysyminen kun vauhti ei tunnu missään... No Bonellako se oli kokemusta 3vuoden suostutteluprojektista jo :D , joten palataan asiaan 3v päästä:grin:

^Aika lailla samoja ajatuksia.

Ei sillä, ettenkö itsekin olisi ässää säädättänyt. Aiempaan K 12 ässään laitettiin PC ja se säädettiin penkissä viimeisen päälle. Rööriksi tuli Remus, josta killerikin katosi. Paskat siinä mitään tehoeroa huomannut kotimaan teillä ja siviilikäytössä. Pörinät toki lisääntyi ja sehän tunnetusti aiheuttaa mielikuvia.
Lähinnä PC tuli hankittua siksi, että olisi saatu pikkunopeuksien nypytys pois (ja saatiinkin aika hyyvin)
13 ässissä tuota ikävää nykimistä ei onneksi enää esiinnykkään.

Nykyisessä on vakiona (tehdasasennus) Akra ja se riittää minulle kaikkine killereineen. Paitsi, että K&N suodattimet tuli laitettua. Mitään järkeä siinäkään ei kyllä ollut. Sanotaanko, että kun sain halavalla, niin oli pakko :)

Vähän eri juttu, jos rata-ajoa harrastaa, mutta silloinkin pitäisi olla ainakin puolitosissaan.

Viimeksi muokattu:
Superpyörä on :) ; ajelin eilen illalla pidemmän lenkin ja totuttelin uuteen kaveriin...

Palstan kollegoilla on selkeä mielipide akroista yms, mutta mikään tehon tai väännön lisääminen ei kyllä eilen todellakaan käynyt mielessä!!! En millään pysty hyödyntämään kaikkea (lähellekään) vakiokoneestakaan, ongelmahan tässä on hengissä pysyminen kun vauhti ei tunnu missään... No Bonellako se oli kokemusta 3vuoden suostutteluprojektista jo :D , joten palataan asiaan 3v päästä:grin:

Voithan sä olla panemattakin kolme vuotta :D.... ja hoitaa asian keskenäs kylppärissä.......
Vituttaa sitte kuitenkin..... kolmen vuoden päästä..... että pitikin.... :grin:.

Back