• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Apua pyörään myynnissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slayersoul
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

slayersoul

New member
Hei!

Haluaisin tietää mihin kannattaa Suomessa laittaa pyörä myyntiin? Elikkä siis minne kauppaan kannattaisi pyörä viedä myytäväksi Pääkaupunkin seudulla. Itse olen ajatellut Allrightia tai siis vaikka HD Helsinkia, kunhan pyöräksi Buelli. Ehkä on täällä ihmisiä, kenellä olisi sen osalta hyviä kokemuksia ja paikkoja, mitä suositella?

T.

Priit

Ite ainakin sain paljon yhteydenottoja www.nettimoto.com in kautta. Jos yksityiselle haluaa myydä, kannattaa laittaa

www.nettimoto.com
www.keltainenporssi.com
www.huuto.net

idea3.gif

Mutta miten Suomessa tämä prätkän myynti tavallisesti menee, onko ostajat tavallisesti kuitenkin samalta alueelta, tai onko kenelläkään kokemusta, missä pyörä olisi ollut pääkaupunkiseudulta ja ostaja vaikka Ruovaniemestä? Sitten olisi aika hyvä vitsi, että jollakin konkreettisella hinnalla annan lupauksen toimittaa pyörän kotiovelle ja sitten selviääkin, että ostaja asuu minusta 900 kilometrin päästä
idea3.gif

Oon kerran vienyt gsx:n Ouluun. Lentäen takas. No broblem. Yllättävää jos joku ostaa näkemättä. Nettimoto on hyvä. Voit laittaa kuvia mukaan. Keltaseen pörssiin kanssa mut maksaa. Muista tehdä myös erillinen luovutus-todistus ( jos täytetään vain rek.otteen toinen osa, niin sulle ei jää mitään), että saat varmasti pois vakuutuksesta ja voit todistaa tarvittaessa ettet enää omista ko. pyörää.

No ostajahan voi olla mistäpäin vaan. Vanhan omani haki eräs tyyppi pakulla, toiselta puolen Suomea. Luotti meikäläisen kertomaan ja haki omansa pois ja hyvän mopon kyllä sai. Niin joo, Nettimoton kautta sen myin. Ja usein tulee seuraavaa mahdollista mopoa sieltä katsottua...

voihan tota ORG! juttua koittaa, se on joku motopalsta???
033102beer_1_prv.gif

kai siäl jotai motoristeja pyärii

Kokemusta muutaman kaupan verran nettiXX.com kautta. Niitähän on siis -auto, -moto, -varaosa yms. hintojen puolesta kalleimmat pyörii pitkän aikaa (yli 6kk) ja halvimmat katoaa päivässä tai muutaman tunnin sisään. Kannattaa hinnoitella toiseksi tai kolmanneksi kalleimmaksi vastaavanlaisiin nähden. Myin pyyntihinnalla oman autoni nettiauton kautta kahdessa päivässä, kun hinta oli kohdallaan. Vuotta aikaisemmin oli hinta melkein kallein, enkä saanut edes yhtään soittoa. Tsemppiä myyntiin!

Tietysti jos on aikaa myydä pyörää kaksi kuukautta niin laita hinta korkealle ja ihmettele hiljaisuutta.

Mukavaa viikonloppua...

niin muuten, ite ostin huutonetin kautta viime talven lopulla, matkaa oli hiukan toistasataa kilsaa kattomaan, ja kaupoissa kesti parikolme viikkoo, mut kaupat tehtiin!
ja hyvin menee
062802moto_prv.gif

kiitoksia kaikille neuvoista! Mutta mistä löytäisin myös tietoa siitä, kuinka paljon mun Buellin verot täällä Suomessa voi olla , sitä rekisteröidessä. Täällä hetkellä hinta kuitenkin tax-free, mutta olisi tosi paljon hyötyä jos osaisin itsekin arvioida sitä kuinka paljon tämä pyörä maksaa ostajalle kilpien hakemisen jälkeen. Onko Suomessa joku tullisivu tai muuta vastaavaa, että saisin jonkinlaisen aavistuksen siitä maksettavasta veromäärästä?

En ole mopoo myynyt koskaan nettimoton kautta mut kolme autoa nettiauton kautta,kasan kaikkee varaosaa nettivaraosan kautta eli sieltä varmasti ostaja löytyy kyllä.Nettiautossa oli muistaaksenijoskus viime vuonna päivittäin n100 000 kävijää päivässä
smile_org.gif
Ei paha!Kävijä määrä senkun nousee koko ajan.Ainoa miinus että jumittelee vähäväliä..

kiitoksia kaikille neuvoista! Mutta mistä löytäisin myös tietoa siitä, kuinka paljon mun Buellin verot täällä Suomessa voi olla , sitä rekisteröidessä. Täällä hetkellä hinta kuitenkin tax-free, mutta olisi tosi paljon hyötyä jos osaisin itsekin arvioida sitä kuinka paljon tämä pyörä maksaa ostajalle kilpien hakemisen jälkeen. Onko Suomessa joku tullisivu tai muuta vastaavaa, että saisin jonkinlaisen aavistuksen siitä maksettavasta veromäärästä?
Eiköstä tuolta löydy: www.tulli.fi ?

no nyt pääsit asiaan
yrität siis myydä verotonta pyörää .
Kumpi maksaa verot , sinä vai ostaja.
Jos sinä , niin tarkkaa loppusummaa ( taxfree hinta + verot)
ei tiedä kukaan etukäteen.
Tai sitten myyt ilman veroja , ja revit voiton kauppahinnassa.

Kiitti!

Tulli.fi sivulla ei ole autoverolaskimeen valitettavasti laitettu Buell merkkisiä prätkiä valikoimaan, mutta katoin HD 1200 Sportsterin veroja vaan vertailun varten ja siellä tulivat verot suurinpiirtein 2700 euroa päälle. Jos myyntihinta tax-freena oli 9500.
Joo, anteeksi, unohdin alkuperäisessä kysymyksessä laittaa tieton siitä, että pyöräni ei ole Suomen rekisterissä. Elikkä siis mulla myynnissä oleva 2001 vm. Buell X1 on tuotu Saksasta viime huhtikuussa 2006. Kävin sen itse hakemassa ja suosittelen semmosta vaihtoehtoa kaikille, kennellä vähänkin mahdollisuutta. Tai siis itse asiassa tehtiin kavereitten kanssa pieni roadtrip sen yhteydessä ja prätkä kävin vain koeajamassa ja maksoin rahat. Siitä seuraavana viikko kuormaauto meni sitä hakemaan. Hauska ainakin oli, mut nyt kuitenkin pitäisi luopua siitä vähäksi aikaa.. ensi pyörä tulee oleman kuitenkin taas X ykkönen.

no nyt pääsit asiaan
yrität siis myydä verotonta pyörää .
Kumpi maksaa verot , sinä vai ostaja.
Jos sinä , niin tarkkaa loppusummaa ( taxfree hinta + verot)
ei tiedä kukaan etukäteen.
Tai sitten myyt ilman veroja , ja revit voiton kauppahinnassa.
Verotonta pyörää myytäessä,voi myydä taxfreenä ja ostaja sitten hakee nimissään veropäätöksen ja saa 3kk ajoluvan samalla,sekä maksaa aikanaan tulevan veron.
Jos myyt verollisena ja haet itse veropäätöksen,maksat myös aikanaan maksuun tulevat verot,käsitin että ainoastaan veropäätöksen hakupaperissa oleva henkilö saa tuon 3kk väliaikaisen ajoluvan jota ei saa luovuttaa muille,siis ko pyörällä ei saisi ajaa muut kuin veron hakija,(ennen kun vero on maksettu)korjatkaa jos puhun puuta heinää....

Sitten olisi kyllä paras vaihtoehto mun kannalta, että ostaja kuitenkin maksaisi sen. Elikkä siis sopivampi myyntivaihteehto tässä tapauksessa myynti tax-freena.

kiitoksia kaikille vinkeistä, pyörä nytten myyty kuitenkin kaverille, keneltä tuli ostopäätös ensimmäisen 1.5 km. koeajon jälkeen.

HD-Helsinkiin (Hoghaus) voisin pyörän vaihdossa antaa, mutta en myyntitiliin jättäisi.

Olin kiinnostunut heillä myyntitilissä olleesta pyörästä, johon oli lähes 15 ke:lla laitettu viripalikkaa kiinni ja fiksattu. Myyjä ei tiennyt pelistä mitään ja sanoi suoraan ettei paljoa kiinnostakaan kun peli on myyntitilissä vaan heillä - huuteli vielä perään että mitään ei oteta vaihdossa vaikka mulla oli tarkoitus käteisellä ostaa
biggrin.gif

No seuraava liike myikin sitten mukisematta mulle pyörän käteisellä - ja tiesi jopa mitä myi.

Ite myin pyörän keltasen pörssin kautta. Nettimotossa oli myös ilmotus, mutta sieltä tuli lähinnä vain pieniä, ei niin innostuneita, kyselyitä. Lisäks oli jossain pienemmissä paikoissa. Ensimmäinen joka tuli kattoo, osti sen.
cool.gif

e. Niin ja itse olen paljon katellut juurikin nettimotosta pyöriä, se on helppo tapa!
smile_org.gif

Back